hur hög Moms på steam-spel

Medlem
hur hög Moms på steam-spel

Såg att priset på episode 1 sänkts till ca $9 - $10
det är det billigaste jag har hittat, hur mycket läggs det på priset när man köper från steam ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Momsen är inräknad i priset va? Annars är det 25%


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Ja det borde vara inräknat i priset då det inte är många som köper spel utan att behöva betala moms.

Medlem

När man väljer purchase så står det sen $9.95 + Taxes så det ser ju ut som det inte är inräknat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Du kan nog skriva in att du bor i något skatte paradis och slippa betala...


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Inaktiv

Nja, man betalar ju moms/skatt i det landet man köper spelet. Innebär det att man tankar ett spel via Steam och servern ligger i tex Tyskland så betalar du tysk skatt, skulle jag tro...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Priset blir 85,93:- har själv köpt ep1 (tyvärr, buggigare spel har jag aldrig varit med om, knappt spelbart ).


signatur
Medlem

buggit? upptäckte bara en bugg när jag spelade det, och det var alyx när hon råkade fastna på ett ställe

Medlem

hade BSOD's hela jävla tiden + att spelet inte alltid laddade + en mängd olika felmedelanden.. testade olika drivers, installerade det på nått, stängde av ljudkort osv osv.. inget hjälpte. Fast hela officiella forumen är fyllda med folk som har sånna problem med Source-motorn.. HL2 (vanliga) är dock helt stabilt, iaf för mig.


signatur
Medlem

Första gången jag beställde spel från Steam Shop så tänkte jag, J*vlar vad billigt! Beställde hem spelet, och när jag sen kolla mailen så tänkte jag, va f*n stod ju 49.95 inte 69.95 så gjorde en jättemiss när jag var feg och tryckte Sverige

1
Skriv svar