Half-Life 2 moddar - Hjälp med att starta server!

Medlem
Half-Life 2 moddar - Hjälp med att starta server!

Hej!

När jag ska spela Half-life 2: DM och CS:source har jag inga problem att starta en server så att kompisar på internet kan joina. Så fort jag kommer in i spelets huvudmeny finns consolen där och jag skriver enkelt in commandot: sv_lan 0. Sen är det bara att tuta och köra.

Men när jag vill spela moddar såsom Golden eye eller PVK II så kommer det aldrig fram någon console fast jag skrivit det i launch options. Det kommer inte fram någon heller när jag gör det inne i spelet istället via options/keyboard/advanced/enable dev. console.

Snälla hur ska jag få en server att fungera så jag kan spela med mina kompisar över internet? Är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få.:)


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

Är det verkligen ingen här som kan hjälpa mig? Ngn?


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

ändra autoexec.cfg och skriv sv_lan 0

Medlem

Ok hur gör jag detta? Alltså var ska jag skriva detta någonstans? Jag ser ingen console eller commandoruta någonstans.


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

C:\Program\Steam\SteamApps\"account name"\SourceMods\"moden"\cfg\autoexec.cfg eller om autoexec.cfg inte finns så gör den av en .txt fil, sen redigera den och skriv "sv_lan 0" så borde det problemet försvinna.

Medlem

ok ska prova detta tack!


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

kom in i cfg mappen. Men där fanns ingen autoexec.cfg. Hur gör jag en sån .txt fil?


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

starta en fil när du sparar den döp den till autoexec.cfg


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Då bugar och bockar jag för all hjälp jag har fått. Det funkar finemang nu. Men två andra frågor:

1. Hur tar jag bort goldeneyemodden? Den var inte kul. Hittar ingen uninstall någonstans.

2. Vilka moddar är roligast och bäst och var hittar jag dom?

Tack på förhand!

/Joakim


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

Om du inte testat Pirates Vikings and Knights II så bör du göra det snarast. Roligast med ca 12-14 spelare som inte tar allt på för stort allvar. Samt friendly fire bör vara på.

http://www.insectsinfestation.com/ <- har jag ej provat men kan ju vara kul


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Konstigt efter att ha gjort den där autocfg.exe filen i båda moddarna så funkar den inte med PVK II men med Goldeneye. Säger bara lanserver när jag ska köra PVK II.


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

Den ska heta autoexec.cfg inte autocfg.exe

Medlem

Just det. Skrev fel bara.


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

1
Skriv svar