Flytta Steam + spel till annan disk?

Medlem
Flytta Steam + spel till annan disk?

Ja, hur var det med detta?
Jag gjorde misstaget att välja C:\ när jag installerade Steam/HL2, så nu ligger alla mina Steam-spel och äter upp min C-disk.
Vill självklart ha detta på min speldisk som har gott om utrymme.
Kunde man flytta hela C:\Program Files\Steam till annan disk och få detta att fungera?
Spanat på Steamsiten, men lyckades inte hitta något matnyttigt.
Letade inte ihjäl mig ska väl tilläggas, men FZ-människor brukar vara hjälpsamma.

Tacksam för svar.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Ja, Steam har den fördelen att det inte förlitar sig på något annat än innehållet i sin egen mapp. Det ska således gå helt problemfritt att flytta mappen rakt av. Det enda som bör kunna strula är befintliga genvägar till steam.exe.

Medlem

Tack, blir att ge det ett försök efter jobbet.
Inte hela världen om det inte funkar, men vill helst slippa installera om spelet, då jag ska blåsa om burken.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Och vem glömde inte flytta skiten innan han blåste om burken...
Säger bara "Doh!" :evil:
Jaja, blir att installera spel ikväll då.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Skulle föreslå lite regedit för den som vill byta plats.

Medlem
Skrivet av Xphome:

Skulle föreslå lite regedit för den som vill byta plats.

Nah, inget om det hos Steamsupporten i alla fall, men hittade det jag var ute efter nyss.
Kanske hjälper någon annan:

Moving Steam Installations:
If you need to move your Steam installation to another disk or partition with more room, be sure to create a new desktop shortcut and delete the ClientRegistry.blob file before running Steam.

Also, if you have Steam starting when you run Windows, after moving the installation you need to go and uncheck the Steam option:

Steam > settings > Interface > (uncheck) [ ] Run Steam when Windows Starts

Then restart Steam and go and re-check that option if you still want Steam to autostart.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv

det går alldeles utmärkt att flytta hela mappen o sen bara klicka på steam.exe så funkar allt, har alla spel på d:\ och har formaterat c:\ ett antal ggr och steam funkar alltid

Medlem
Skrivet av Aresz:

det går alldeles utmärkt att flytta hela mappen o sen bara klicka på steam.exe så funkar allt, har alla spel på d:\ och har formaterat c:\ ett antal ggr och steam funkar alltid

nu funkar det.:)


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar