Stora och större drömmar.

Inaktiv
Stora och större drömmar.

Alla har något de som vill få gjort i livet. Dina ambitioner må vara orelevanta småsaker för andra men obeskrivligt viktiga för dig.

Mina ofattbart viktiga ambitioner:

-1. Bemästra tillagningen av min älsklingsrätt pannkakor,
fast med perfekta krispiga gyllenbruna kanter som min mormor alltid gjorde till mig som barn.

-2. Lära mig hur man gör lika snygga framåtrullande fall som min sensei.

-3. Drömmen Japan.
Alla mina drömmar som innefattar Japan, lära sig språket, förstå kulturen, åka dit på språkresa och bo där i 6 mån - 1 år.

För att undvika världens längsta listor med små drömmar så får ni
begränsa er till max 3 drömmar.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

- 1. Göra ett fallskärmshopp, enbart för jag är livrädd över att göra det.
- 2. Besöka Grand Canyon och åka helikopter till botten.
- 3. Lära mig spela piano "by ear".

Jag hade nog gärna haft med ett besök till E3 på listan innan dom bantade ner det.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Oj, tyckte ni hade ganska låga ambitioner.. med all respekt.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv
Skrivet av Sipmo:

Alla har något de som vill få gjort i livet.

Fel, väldigt fel. Personligen har jag inga ambitioner, inga mål, ingen drivkraft och absolut inget jag vill göra med det här miserabla livet utan måste helt enkelt stå ut med det så länge jag kan.


signatur
Medlem

måste o måste.. om det nu är så miserabelt så kan du avsluta det ganska enkelt

Medlem
Skrivet av Sipmo:

1. Bemästra tillagningen av min älsklingsrätt pannkakor,
fast med perfekta krispiga gyllenbruna kanter som min mormor alltid gjorde till mig som barn.

inte en av mina ambitioner men jag är nog bra nära det där (t.o.m. blivit kallad för pannkaks-kungen av sambon haha)
(1 ägg, 1 1/4dl vetemjöl, 2 1/2dl mjölk, lite vaniljsocker, klart)

Punkt 1 (som jag är i startgroparna på)
Jobba med det jag gillar, mest troligen driva mitt egna företag så bra att jag ligger på en över genomsnittet stabil lön så att jag inte känner någon stress eller oro för den ekonomiska biten (alt. jobba på eller som konsult för ett annat företag inom samma branch)

Punkt 2
Köpa och äga en Porsche (med mina egna förtjänade pengar) - dels är Porsche det bilmärke jag gillar mest, både motorerna, designen, ideologin och att kunna äga en Porsche ligger lite ihop med punkt 1, som en måttstock för ens framgång/livskvalité. (sen skulle man tjäna ihop till en sjuk summa pengar så skulle det gärna få bli en Lamborghini hehe)

Punkt 3
hmm... vet inte om jag har några mer mål med livet i sig. fixar sig punkt 1 så räcker nästan det liksom - då njuter jag av livet, resten fixar sig liksom.
men punkt 3 får väl bli att........ ja! åka världen runt, eller ett par olika resmål iallafall, t.ex. besöka Japan (Tokyo samt landsbygden), bilresa (gärna med en Porsche hehe) i Toscana, Italien (typ köra runt och bara njuta av omgivningarna och fotografera i en vecka eller två). och avsluta resorna med en MC-resa till Norge och deras underbara pass (zick-zack-vägar) på en KTM Supermotard


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv
Skrivet av Zlampan:

måste o måste.. om det nu är så miserabelt så kan du avsluta det ganska enkelt

Självklart gör jag inte det. Vore att skita familjen i ansiktet.


signatur
Medlem
Skrivet av Sipmo:

-1. Bemästra tillagningen av min älsklingsrätt pannkakor,
fast med perfekta krispiga gyllenbruna kanter som min mormor alltid gjorde till mig som barn.

Nu brukar jag inte steka pannkakor särskilt ofta, men det där bör nog gå att ordna med lite extra smör i pannan, helt enkelt.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

1. Bli polis och insatsstyrka

2. (det som ligger närmast just nu) Dra till kanada några månader och bara åka bräda

3. Vinna något stort inom kyokushin


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

1. fixa en tjej jag är jätte nöjd med och trivs med = Färdigt.
2. fixa en egen villa= Färdigt
3. hmm mera 190e, mera datorer, mera spel, mera filmer, mera platt tv å projar, mera öl = det är på G.

kort å gott. jag är jävligt nöjd över livet


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Mitt liv består av strikta mål, ambitioner och drömmar. Annars skulle det kännas jäkligt "tomt" och jag skulle stå och stampa på ett och samma ställe hela tiden. När de nuvarande kortsiktiga målen är avklarade så höjer jag dem successivt. I stora drag ser det ut så här för mig nu:

1) Höja årslönen till över miljonstrecket nästa år.
2) Köpa en större bostadsrätt mitt i stan.
3) Ny bil. Lutar åt den nya Audi S5:a för tillfället.

"People with clear, written goals, accomplish far more in a shorter period of time than people without them could ever imagine."

- Brian Tracy

Medlem
Skrivet av IceMan:

1. fixa en tjej jag är jätte nöjd med och trivs med = Färdigt.
2. fixa en egen villa= Färdigt
3. hmm mera 190e, mera datorer, mera spel, mera filmer, mera platt tv å projar, mera öl = det är på G.

kort å gott. jag är jävligt nöjd över livet

inga dåliga mål, men har du inte tre (eller två) nya mål med livet då?

något att sträva efter, men är det ju inte alltid det viktigaste att man uppnår det, att drömma eller sträva efter det/komma en bit kan ju dyka gott och väl

Skrivet av jingai:

1) Höja årslönen till över miljonsträcket nästa år.
2) Köpa en större bostadsrätt mitt i stan.
3) Ny bil. Lutar åt den nya Audi S5:a för tillfället.

du och jag verkar ha ungefär samma tänk
får man fråga vad du jobbar med och ålder?
hur har du tänkt uppnå första målet? jobba mer, byta företag/branch, bara höja månadslönen?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

du och jag verkar ha ungefär samma tänk
får man fråga vad du jobbar med och ålder?
hur har du tänkt uppnå första målet? jobba mer, byta företag/branch, bara höja månadslönen?

Härligt! Jag är 24 och jobbar som säljare, för vilket företag låter jag vara osagt.

Iom med att jag jobbar efter ett provisionssystem så beräknas ju lönen efter prestation där tid = pengar. Det jag ska göra för att uppnå första målet är att effektivisera min tid, bemöta fler prospekt och helt enkelt avsluta fler affärer. Det är ytterst små förändringar på pappret men som ger stora förändringar om man ser till helheten över ett år.

Inga större problem egentligen, bara man ger sig fasen på att det ska gå. Attityd och inställning är allt.

Medlem

Att folk ens ids tänka och hålla på bry sig om karriären och att folk ens drömmer om att ha prylar och bilar. Man blir inte lycklig för att man har en jättefin bil och jätte mycket pengar.

Min absoluta högsta dröm jag har här i livet det är att min nacke ska bli återställt och bra och precis som förr, var med om en kraftigare bil olycka för lite över ett år sen.

Det kanske låter löjligt för er med jättehöga ambitioner i livet men att dras med en whiplashskada är ett RENT HELVETE kan jag säga det påverkar en något så fruktansvärt mycket när det gäller ALLT här i livet.

Så underskatta aldrig en bra nacke och var rädd om den ni har!

Medlem

1: Finna ett fucking driv för nånting och sedan köra på whatever det är jag vill göra.
2: Ha ett sjukt shysst högtalar/tv/dator-system.
3: Flytta ut och skaffa ett plejs med ett riktigt bra kök.

Klarar jag ettan så följer nog de andra ganska lätt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av IceMan:

3. hmm mera 190e, mera datorer, mera spel, mera filmer, mera platt tv å projar, mera öl = det är på G.

Reagerade direkt....kan det vara så att cidermannen äntligen har hittat till ölen? :D:
weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee IceMan :D:heart::):P


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Just nu:

- Jag snor att kunna göra bra pannkakor, den var bra.
- Se Neil Young och Nick Cave innan jag (eller de) dör.
- Lära mig göra film.
- Bli bra på något instrument.
-- Spela i ett band.
- Klura ut något sätt att få in pengar som känns meningsfullt.
- Flytta från Stockholm till något mer levande i ett varmare klimat.

Medlem
Skrivet av Jühan:

Att folk ens ids tänka och hålla på bry sig om karriären och att folk ens drömmer om att ha prylar och bilar. Man blir inte lycklig för att man har en jättefin bil och jätte mycket pengar.

Min absoluta högsta dröm jag har här i livet det är att min nacke ska bli återställt och bra och precis som förr, var med om en kraftigare bil olycka för lite över ett år sen.

Det kanske låter löjligt för er med jättehöga ambitioner i livet men att dras med en whiplashskada är ett RENT HELVETE kan jag säga det påverkar en något så fruktansvärt mycket när det gäller ALLT här i livet.

Så underskatta aldrig en bra nacke och var rädd om den ni har!

jag har full förståelse att ett mål i ditt liv är att återställa nacken.
men för oss som inte kan ha det målet, måste/borde ju ha något annat att sträva efter.
en person som skadat ena benet strävar ju självklart efter att återställa benet.

vem önskar inte att bli fri från ekonomisk stress och oro? och för min personliga del så är ägandet av en Porsche ett måttstock för att så är fallet

ett liv utan att sträva efter något är ju tomt.
DET ÄR SKILLNAD PÅ ATT VARA VID LIV OCH ATT LEVA.

vad gäller din skada så tipsar jag generellt om ordentligt med massage och core-träning. (men så har jag ingen direkt information om din skada så jag tar absolut inget ansvar för om du utan kunskap eller expertförfrågan följer mina tips hehe)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:
Skrivet av Jühan:

Att folk ens ids tänka och hålla på bry sig om karriären och att folk ens drömmer om att ha prylar och bilar. Man blir inte lycklig för att man har en jättefin bil och jätte mycket pengar.

Min absoluta högsta dröm jag har här i livet det är att min nacke ska bli återställt och bra och precis som förr, var med om en kraftigare bil olycka för lite över ett år sen.

Det kanske låter löjligt för er med jättehöga ambitioner i livet men att dras med en whiplashskada är ett RENT HELVETE kan jag säga det påverkar en något så fruktansvärt mycket när det gäller ALLT här i livet.

Så underskatta aldrig en bra nacke och var rädd om den ni har!

jag har full förståelse att ett mål i ditt liv är att återställa nacken.
men för oss som inte kan ha det målet, måste/borde ju ha något annat att sträva efter.
en person som skadat ena benet strävar ju självklart efter att återställa benet.

vem önskar inte att bli fri från ekonomisk stress och oro? och för min personliga del så är ägandet av en Porsche ett måttstock för att så är fallet

ett liv utan att sträva efter något är ju tomt.
DET ÄR SKILLNAD PÅ ATT VARA VID LIV OCH ATT LEVA.

vad gäller din skada så tipsar jag generellt om ordentligt med massage och core-träning. (men så har jag ingen direkt information om din skada så jag tar absolut inget ansvar för om du utan kunskap eller expertförfrågan följer mina tips hehe)

Man måste inte sträva efter nått man kan leva livet här och nu och göra det bästa av situationer istället för att aldrig vara nöjd och alltid sikta dit man aldrig kan nå. Som vissa här inne, en årsinkomst på en miljon, en porsche och miljonär, dröm vidare, det kommer aldrig hända...

Dina tips hjälper bara temporärt och är inte permanent det jag strävar efter är att min nacke ska bli permanent bättre. Jag varit hos läkare och en jävla massa hos sjukgymnasten inte blir det bättre för det.

Alla som klagar och har sig det finns lösningar på det, felen går att åtgärda det går inte min nacke det här kommer jag få leva med permanent i resten av mitt liv och med tanke på att dom gör inte ett skit försöka hitta en lösning och få bukt med whiplash här i Sverige. Dom verkar som tro att det är psykologisk och man inbilla sig.

Jag var förr en sån här som alltid skulle hitta fel och klaga hela tiden men nu när jag blickar tillbaks så fanns det enkla lösningar på mina problem. Jag borde varit nöjd och glad som hade en perfekt problemfri fungerande nacke.

Dom som inte har whiplash tycker det är nonsens men tänk er att ni har en betong keps på huvudet och den går aldrig att ta av! Du har ständigt huvudvärk det går aldrig bort utan du har det JÄMT! Det värker kontinuerligt i nacken och det stramar då man vrider och vänder.

Om jag någonsin blir bra igen så lovar jag och svär att jag aldrig nånsin någonsin ska klaga och gnälla igen i hela mitt liv!

Inaktiv

Utan någon särskild ordning:

  • Bli en bra pappa (första knodden på väg)

  • Läsa mer, främst skönlitteratur

  • Bli bättre på piano, till att börja med Images #1 av Debussy

  • Byta lgh i stockholms innerstad mot ett fint hus

  • Resa mer, asien, oceanien, syd-amerika, afrika

  • Uppgradera alla vapen till max i nya Ratchet & Clank-spelet

  • Lära mig programmera (bra) med DirectX och OpenGL

  • Lära mig franska


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem
Skrivet av Werzion:

vem önskar inte att bli fri från ekonomisk stress och oro? och för min personliga del så är ägandet av en Porsche ett måttstock för att så är fallet

Med tanke på hur en sportbil är att försäkra så kan bilen vara ett diskret mått på ekonomisk stress och oro.
Av någon anledning har jag sett dyra bilar som att man hade en sisådär 500kkr, inte att man har pengar.

Uppfyll era drömmar den mån det går, det är en del av det goda livet.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

-Hitta och få ett jobb jag trivs med, så att jag
-har råd att försörja mig själv. Kunna leva som man vill i
-en egen lägenhet i stan.

Delmål.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Jühan:

Man måste inte sträva efter nått man kan leva livet här och nu och göra det bästa av situationer istället för att aldrig vara nöjd och alltid sikta dit man aldrig kan nå. Som vissa här inne, en årsinkomst på en miljon, en porsche och miljonär, dröm vidare, det kommer aldrig hända...

Alltså, vem är du egentligen att ifrågasätta personers förmåga att nå upp till sina mål? Det första man måste inse är att om du intalar dig själv att du aldrig kommer att bli framgångsrik, så kommer du inte att bli det heller. Du har inte rätt ambitioner, du har inte viljan och du är inte beredd att betala det pris som krävs. Så enkelt är det.

Inaktiv

Det är när jag läser svar i trådar som detta som jag inser hur tomt livet verkligen är för en själv...."snyft"

Fast å andra sidan, jag vill inte ha något heller. Absolut ingenting. Låter det konstigt? Inte i min värld inte.
Jag är en person som aldrig stannar för länge på en plats. Har aldrig bott längre än 3-4 år i samma stad, kommer aldrig att göra det heller. Som socialt handikappad, relativt outbildad med ljumna betyg och är en ultra-realist av naturen så man blir mörkrädd så är det nästan som ett absolut måste.

Allt jag någonsin har gett mig in på i detta liv har än sålänge (snart 20 år) gått stuprakt åt helvete. Finns inte en chans att framtiden bär andra frukter. Till slut accepterar man sanningen, och lever efter den.

Jag avundas dock de som har haft en problem-fri uppväxt där det mesta de har försökt sig på gått rätt.


signatur
Inaktiv

Åka till Tjernobyl, stället har alltid fascinerat mig
Var visst det enda jag kom på, nåväl.


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem
Skrivet av Ascendant:

Det är när jag läser svar i trådar som detta som jag inser hur tomt livet verkligen är för en själv...."snyft"

Fyll det med något då. Även om du är socialt handikappad så kan du lära dig otroligt mycket hjälp av dator & Internet, och du är ju fan bara 19. Du har alla möjligheter i världen.

Och vafan, jag är också rätt osocial av naturen. Men även om man är osocial av naturen går det att lära sig agera på sådant sätt att man uppfattas av andra som social, i situationer där det kan behövas. Om man nu vill det.

För övrigt - självömkan funkar bara om du kan spela gitarr och har väldigt bra röst. Annars är det oerhört oattraktivt, bra att komma ihåg...

Inaktiv
Skrivet av andman:

För övrigt - självömkan funkar bara om du kan spela gitarr och har väldigt bra röst. Annars är det oerhört oattraktivt, bra att komma ihåg...

Ah, computer is the only real friend. It never let me down (except for all the games the last year).

Nä men...
Självömkan är jag grymt bra på, sålänge det gället text. Ingen bryr sig på nätet ändå.
Sångrösten och gitarr-skillsen har aldrig varit riktigt heta, liknelsen med en kamel som blir strypt när det gäller sångrösten är inte långt borta och gitarren ska vi inte nämna.

Nej, jag har inga möjligheter. Livet är tomt, so be it. Betyder inte att jag hatar det, snarare tvärtom.

Fast kanske överdriver när det gäller det där med socialt handikappad.
Folk gillar mig, jag vet inte varför men de gör det. Väldigt sällan varit hatad eller ens ogillad av någon. Mitt problem däremot, så att säga, att jag däremot inte kan behålla kontakt med folk på något vidare sätt.

in the stream of concionusness
there is a river crying
living comes much easier
once we admit
we're dying

En av få textrader ur en låt som jag faktiskt har memorerat^^ En sådan som man dessutom kan tolka lite hur man vill...


signatur
Medlem

hmmm...

* Bli Polis!(får jag chans på dig Budolicious?)
* Besöka Tattooine!
* Bli riktigt bra på trummor!

Kanske inte så stora ambitioner, men så ser dom ut för tillfället:)


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem
Skrivet av Ascendant:

Nej, jag har inga möjligheter. Livet är tomt, so be it. Betyder inte att jag hatar det, snarare tvärtom.

Fast kanske överdriver när det gäller det där med socialt handikappad.
Folk gillar mig, jag vet inte varför men de gör det. Väldigt sällan varit hatad eller ens ogillad av någon. Mitt problem däremot, så att säga, att jag däremot inte kan behålla kontakt med folk på något vidare sätt.

Alltså, rent strikt objektivt har du massor av möjligheter, oavsett om du tycker det eller inte. Om du sen gör något med dem är en annan femma

Jag är också dålig på att behålla kontakt med folk. Inte säker på vad det beror på, men jag gissar på kombinationen blyghet+osäkerhet+oviljan att vara med på en del sociala tillställningar (ta en öl med polare är en sak, men gå på t.ex. nattklubb? uaaagh... (likaså skippade jag nollningen på KTH ganska omgående))

Men har de flesta så många _nära vänner_, _egentligen_? Dvs människor man träffar ständigt, regelbundet, utanför jobb/skoltid och har förtroende för. Åtminstone när det gäller vuxna tvivlar starkt jag på det. Wikipedia sez "The study states that 25% of Americans have no close confidants, and that the average total number of confidants per person has dropped to 2."

(När Leif GW Persson intervjuades av Luuk för ett tag sen sa han att han haft 3-4 vänner i livet och att de brukade vara i ungefär 15 år..)

Inaktiv
Skrivet av andman:

Alltså, rent strikt objektivt har du massor av möjligheter, oavsett om du tycker det eller inte. Om du sen gör något med dem är en annan femma

Det är det "lilla kruxet". Jag anser, tack vare ljumma studieresultat och lite annat vara inget annat än Försummad. Kastat bort möjligheterna liksom, nu får jag bara göra det bästa av det. Ändå tog jag ett beslut i mitten av september att börja plugga igen på högskolan, 50 mil från mina föräldrars hus och därmed också min första bostad.
Får se hur det hela utvecklar sig.


signatur
123
Skriv svar