Är det bara jag...

Inaktiv
Är det bara jag...

som tycker att England får skylla sig själva som dumpade Svennis för en brittisk tränare. Se hur det gick dem tog sig inte ens till EM.

Nu kommer alla dessa reportrar som alltid klankade ner på Svennis få äta upp sina ord.
Svennis tog ju ändå England till tre rake internationella slutspel.

Medlem

Inte bara du. Och det sägs ju att det var mer den mediala uppmärksamheten kring honom, alla skriverier i pressen, som gjorde att han fick gå snarare än resultaten (med Svennis var de bättre än på väldigt länge). Svennis fick väl förresten en del upprättelse redan när det började gå dåligt för den nye snubben, dvs ganska gomgående..

Inaktiv

Jag tycker synd om dessa människor. Vad ska media dit och göra överhuvudtaget?

Medlem

och hur kan eng vara så pass dåliga med en sån stor befolkning och där allt bara handlar om fottboll? välldigt konstigt imo.

btw vart går svennis nu?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Han är tränare i Manchester City. Det laget gör sin bästa säsong på år och dag, och hyllas av pressen i England för sin stabilitet.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Och DN har räknat lite:

"DN har tittat närmare på de totalt 11 förbundskaptener England haft efter andra världskriget. Räknat fram snittpoängen per landskamp. Och då får man ett tydligt besked.
Sven-Göran Eriksson är den mest framgångsrike engelske förbundskaptenen i modern tid!
Om vi ser modern tid från 1973 och framåt."

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=647&a=717435

Medlem

synd och grattis till Svennis då

riktigt tragiskt att media har så stor makt idag, för dom missbrukar (medvetet och omedvetet) sin makt konstant, är riktigt trött på dom.

föresten; hörde igår efter sverige matchen att någon sa att Lagerbäck var sveriges genom tidernas mest framgångsrika fotbollstränare... DEN IDIOTEN HAR JU FÖR FAN INTE ENS PLOCKAR NÅGON MEDALJ!...
och hur i helvete kan sverige när det går dåligt för laget plocka bort huvudtränaren och ersätta honom med dåvarande ANDRA TRÄNAREN... man kan väl inte hitta någon som närmare tänk än huvudtränaren är just andra tränaren?... zZzZzZzZzZzZz...

p.s egentligen är jag knappt intresserad av fotboll hehe


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av IceMan:

och hur kan eng vara så pass dåliga med en sån stor befolkning och där allt bara handlar om fottboll? välldigt konstigt imo.

btw vart går svennis nu?

Själva spelarna är jävligt bra faktis, men tränaren dom har verkar lite knasig i huvet med tanke på laguppställningarna osv.

Svennis använde spelarna på rätt sätt iallafall.

Inaktiv

Jag visste direkt från början att Mclaren skulle göra ett dåligt jobb, men så är det i England, så fort man förlorar en match så får man sparken och hela landet hatar en helt plötsligt.

England kommer ju inte till EM nu tack vare engelsk press!!


signatur

If you try to fuck with me then I shall fuck you too

Medlem

Största problemet med att vara förbundskapten i england är säkerligen media.
Tar du inte ut "rätt" lag så kommer du få skit oavsett resultat. Enda skillnaden är att skiten duggar tätare när det går dåligt.

Sen har jag svårt att förstå att hela landet blir helt galna när dom inte vinner mästerskapen.
Dom må ha en utav de bättre ligen (säkerligen den roligaste att kolla på iaf) i världen, men i landslagssammanhang är dom (konstigt nog) en nation i klass med sverige.
Mer uppskriven nation får man leta efter i fotbollsvärlden.

Tror helt ärligt att det skulle gå bättre för dom om media var lite sansad och lät tränaren arbeta efter eget huvud istället.


signatur

Insert funny qoute here

Inaktiv

Egentligen är det inte tränaren som bestämmer laget utan media, verkar det som iaf.


signatur

If you try to fuck with me then I shall fuck you too

Medlem

och så klacken........


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Klacken, ja.

Zlatan klapp-klapp-klapp Zlatan klapp-klapp-klapp, känns den igen?

Även, eller kanske särskilt, när Zlatan varit urusel är det omöjligt att få honom utbytt. Inte bara ett engelskt fenomen det där.

Svennis vann en hel del (miss tiden i Lazio) innan han blev engelsk förbundskapten också.

Och medan vi pratar historia, låt oss inte glömma att England bara vann hemma-VM 1966 på ett feldömt mål. Vem som helst kunde ju se att bollen inte var inne. Deras storhetsvansinne bygger på en myt.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Inaktiv

jag kan bara hålla med om att media speciellt i england styr landslaget mer eller mindre.

Nu får vi väl se ifall engelsk press kommer sluta att vara så patriotiska va det gäller vilken nationalitet en huvudtränare ska ha. Jag är säker på att Svennis fick ta onödigt mycket skit enbart för att han inte var från England.

Jag håller på min teori om att ett landslag ska lyckas iallafall om man kommer från europeiska länder som som har som tradition att spela brunkar fotboll (Sverige och England) så behöver man en lite mer exotisk tränare som kan få in ett mer genomtänkt och hållbart spel.

Medlem

engelska median har agerat som en lynchmobb som ville se svennis blöda då han var förbundskapten, känns bra att dom får äta upp sina ord

Inaktiv

Hehe försöker ni slå världsrekord i fördomar här? Och på tal om att Svennis använde sina spelare rätt, nej det gjorde han då inte heller, därför fick han sparken.

"Mer uppskriven nation får man leta efter i fotbollsvärlden. " Löjligaste jag har hört, hur ofta läser du Brasiliansk media, Argentinsk? Tro mig, all media i alla länder (okej inte San Marino) skriver upp sina lag till skyarna, att alla tror att engelsmännen förväntar sig VM-guld varje gång är en svensk myt..


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem
Skrivet av Meller:

Hehe försöker ni slå världsrekord i fördomar här? Och på tal om att Svennis använde sina spelare rätt, nej det gjorde han då inte heller, därför fick han sparken.

"Mer uppskriven nation får man leta efter i fotbollsvärlden. " Löjligaste jag har hört, hur ofta läser du Brasiliansk media, Argentinsk? Tro mig, all media i alla länder (okej inte San Marino) skriver upp sina lag till skyarna, att alla tror att engelsmännen förväntar sig VM-guld varje gång är en svensk myt..

Skillnaden är väl att åtminstone Brasilien har fog för att vara uppskrivna (ja jag vet att det sket sig sist för dom) eftersom dom oftast presterar.
England är ALLTID uppskrivna, men presterar sällan. Egentligen kan man väl säga att dom aldrig presterar med tanke på vad dom har för spelare.

I stort sett samtliga spelare i engelska landslaget har en nyckelroll i sina klubblag, men kommer sällan/aldrig upp i normal standard i landslaget.
Eftersom ovanstående inte är nån ny sensation så måste man väl kunna säga att engelsk media skriver upp dom. Dom vet ju om att dom sällan presterar som dom ska i landslaget.

Angående den där myten du talar om: Med tanke på hur landet reagerar när dom inte vinner VM/EM så har jag lite svårt att se att det är en myt.

Ta bara Beckham incidenten för några år sen. Vi snackar mordhot och lycnhstämmning från hela landet, både media och folk.
Och vad gjorde han för att framkalla dessa reaktioner? Han blev arg på en motståndares vårdslösa spel i en match som england INTE ägde och sedermera förlorade.


signatur

Insert funny qoute here

Inaktiv

Haha komiskt!
Svennis FTW!


signatur

Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer.

Inaktiv

Grejen är att vi svenskar tror att engelsmännen målar upp sig själva som världsbäst.. Så är verkligen inte fallet. Landet reagerar som alla andra länder gör, sågar sina spelare. Hur sågade blir inte Brassarna, Spanjorerna, osv efter deras fiaskon? Tro mig, England är inte speciella i det avseendet


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv

Engelsk press överhuvutaget är sjuk.
det är inte bara fotbollen som får smällar,
det får i stort sett alla som är mer eller mindre känd.
en av dom värsta paparazzi länderna i världen.

Medlem

hmm varför sitter vi o tycker synd om england, ett lag mindre o oroa sig för


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar