Inaktiv
Nytt virus?

Hej - är det någon som känner till om det finns något nytt virus ute som heter downloading el liknande ?

Medlem

Finns massvis med virus som har definitionen download, downloader o s v, men jag känner inte till något som faktiskt skulle heta downloading.

Inaktiv
Skrivet av Karmalicious:

Finns massvis med virus som har definitionen download, downloader o s v, men jag känner inte till något som faktiskt skulle heta downloading.

tackar för svar... det var min far som hade fått virusvarning i sin pc av något slag där det just stod "Downloading" - får ta en koll på det i veckan...

Inaktiv

finns det verkligen inget sätt att sätta stopp för virus och trojaner helt och hållet så att det aldrig har en chans ?

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

finns det verkligen inget sätt att sätta stopp för virus och trojaner helt och hållet så att det aldrig har en chans ?

Så länge människan skapar skydd mot något så kommer det alltid finnas något säkerhetshål, och det finns alltid människor som gillar att förstöra för andra, om det så är fysiskt som i vandalisering, till datorrelaterade problem.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

ibland verkar det som om virus skydd tillverkarna och typ microsoft med avsikt gör kryphål bara för att kunna tjäna extra kosing för för att folk alltid måste köpa till extra program för att skydda sig.

Medlem

Betänk att de flesta virusen kommer in i datorer för att folk inte kan låta bli att klicka på saker. Många funktioner skulle behövas ta bort om vi skulle stoppa sådant.

Inaktiv

Stäng av datorn så är den skyddad.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

MFC
Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

ibland verkar det som om virus skydd tillverkarna och typ microsoft med avsikt gör kryphål bara för att kunna tjäna extra kosing för för att folk alltid måste köpa till extra program för att skydda sig.

Det där skulle inte förvåna mig. Även om jag tror det finns mer pengar att tjäna på själva kryphålen än att täta dom.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem
Skrivet av DarthZ:

Stäng av datorn så är den skyddad.

glöm inte att stänga av "wake-on-lan" också eller ännu bättre, dra ut kontakten till datorn...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Tänk världen utan virus,
Inget virus som kommer ta över alla datastyrda maskiner och erövrar jorden och sätter människorna i stora burar

(som kommer att hända!!! :O... Be aware!)


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

1
Skriv svar