Inaktiv
FRA

Jag tittade på insider idag. och vafan håller folk på med? FRA har köpt en superdator för att kunna spionera på vanliga svenssons, kolla mailen osv.

Allt fler lagar kommer för att kunna minimera våran frihet. Jag vet att dom bara vill stoppa terrorism vilket är bra, men dom har gått för lång. och kommer att gå ännu längre. :\

Inaktiv

Du har fortfarande samma frihet, såklart bortsett från att du får svårare att begå kriminella handlingar.


signatur
Medlem

Tror snarare att det hela handlar om personlig integritet. Storebror är oundviklig, och vår vän Orwell får mer rätt för var dag.
Visst visst, gott syfte kan man styrka med. De vill bekämpa vad vi kallar terrorism. Utan att gå in för att tala i nattmössan likt meningslöst korridorsgnäll; där finns aldrig rök utan eld. Slår man på symptomen så så botar man inte sjukdomen.
Aldrig i helvetet att det argumentet rättfärdigar något, men det är en tanke åtminstone. Det man vill åt är kontrollsamhället, och en stark pol har väl en lika stark motpol- oftast?

Någonstans borde väl en gräns finnas, säger jag bara. Frågan är bara var den skall dras.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Folk snokar på din mail redan före detta hände, men nu så kan äntligen staten göra det, sen så tror jag inte dom kollar manuellt, dom har bara vissa nyckelord som, ifall det finns med i någon post så kollar dom upp.

Så om du har en affär med bossen, så har du inget att oroa dig för, din hemlighet är för evigt gömd i mailservern


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

"Any man who is willing to give up a little freedom to gain a little security, deserves neither and will lose both."

Medlem

Jag skulle inte ha något emot att bli avlyssnad, om det fungerade såhär:
- Direkt efter avslutad avlyssning/utredning, få en fullständig, skriftlig redogörelse om varför det skett.
- Är jag inte skyldig till något, få en ordentlig summa pengar i skadestånd.
- Alla avlyssningar skulle granskas av en självständig intans, som skulle ha rätt att utdela reprimander mot polisen, om polisen gjort fel (t ex med löneavdrag hehe).
Kort sagt, det skulle vara jäkligt ölonsamt att missbruka avlyssningen.


signatur

yolo

Medlem

"kriget mot terrorism" är underbart, det kommer aldrig ta slut, och för varje dag som går så minskas friheten och intelligensen bland det hjärntvättade folket...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv
Skrivet av Werzion:

"kriget mot terrorism" är underbart, det kommer aldrig ta slut, och för varje dag som går så minskas friheten och intelligensen bland det hjärntvättade folket...

Visst är der underbart, håller med. Sen att snorungar går runt och lyssnar på låtar om diamant-klädda jacuzzi's är en annan femma.


signatur
1
Skriv svar