Medlem
Eran iq?

Hade tänkt att genomföra ett litet test av iq'n på forumets medlemmar. Jag tar inte testet på särskilt stort allvar men det skulle vara kul ifall vi kunde få fram riktiga siffor
Jag vet inte om testat jag har använt har någon som helst behörighet men vi kan i alla fall jämnföra det med varandra.

Till testet!

EDIT:

Nu när alla andra har postat sin IQ så kan jag påpeka att jag fick 121 poäng.

Inaktiv

120 IQ

Du fick bättre resultat än 90 % av populationen.

Går förövrigt första året på NV, genomsnittet för "collegestuderande" var 115.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Ditt totalresultat: 108
Resultatkategori: Genomsnittlig

Fick bättre än 70% av populationen, av någon anledning så känner ja mig ändå som en idiot, för att jag inte fick bättre


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

113 IQ
korkad man känner sig ändå.. Sumpade som fan på minnesdelen. Bildavsnittet i början var kul iaf.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Sist jag gjorde just det testet var 125, eller var det 135? Ähh, får göra det imorgon!

Inaktiv

Va i helvete?! Genom halva så får man upp en "anslutningen avbröts" rökt upp i ansiktet, måste presterat för bra...

Edit, nu funkar det igen

återkommer med svar


signatur
Medlem

Orkade inte fortsätta efter ordförståelsedelen. Vet i alla fall att jag har runt 130 sist jag testade, enligt Mensas test.

Inaktiv

111..

Trodde ja var smartare, men återigen har man för hög syn på sig själv.

Lyckades bäst på minnes-delen, 10 av 11.


signatur
Medlem
Medlem

Jag orkade inte ens fem frågor, är jag dum i huvudet då?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Bah, orkar inte skämma ut mig. Hjärnan är helt förslappad av senaste tidens leverne. Återkommer när jag tagit upp studier igen eller nåt.

Medlem

999999999999999999999999,01 fick jag, stod "all hail Macgyver" i slutet.

nä men 116 fick jag, ganska stolt får jag säga. Bäst fick jag på ordförståelse och det där med bilderna.


signatur

What seems to be the officer problem?

Redaktör

134. Visar att även en blind kan göra mål...

Läste ett gäng Illustrerad vetenskap för massa år sen, fanns en uppgift att lösa i slutet av varje blaska. Jag fixade nästan ingen, men när det en gång var iq-test gick det bra. Visar om inte annat att iq-tester mäter en specifik typ av intelligens (logik, mönster...), inte problemlösarintelligens överlag.


signatur
Medlem

inte den blekaste och inte är den mätningen nått att ha heller


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

jäddra skti! fönkar juu intääää braa.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Hur tillförlitliga är svaren om hur hög iq en person har i ett forum på internet?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Jag fick 129. Blev riktigt förvånad. Jag som känner mig så korkad för det mesta

Kan nog bero på att jag inte tänker särskilt snabbt utan funderar gärna en extra gång innan jag svarar på grejer.

Edit:
Jag har också läst massa illustrerad vetenskap precis som Tompa och har suttit och ryckt mig i håret över de skitsvåra iq-testen i slutet.

Medlem

för många frågor, ologiskt


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Jag orkade inte ens fem frågor, är jag dum i huvudet då?

Du är för lat för teh internets that's all


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Fick 124 på ett engelskt test ett antal år sedan.
Har inte hjärnkraften att göra denna nu...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Ditt totalresultat: 112
Resultatkategori: Övernormal

Sur man blir. Hade inte ordkunskap ingått hade jag lungt haft bättre. Tror inte att det här testet är speciellt tillförlitligt om man besitter speciella kunskaper i något ämne. Jag räknade ju klart gymnasiematematiken när jag gick i 5/6:an.

112 poäng.. Fasiken heller..

//Kan inte förklara knepiga och fullt oanvändbara ord, men är smart ändå.

Inaktiv

Ord-delen var ju strunt.


signatur
Medlem

Ditt totalresultat: 124
Resultatkategori: Hög
Med symbolminne som svaghet.

Medlem

Totalresultat: 127 med symbolminne som svaghet.

Lite av poängen med det är ju att logik inte är det enda som ingår i IQ, läs allt som står på svarssidan så står det en hel del om varför och hur det mäts.

Medlem

111iq

vidare sägs det att det ennda ett IQ test kan visa är om den som har producerat testet..


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

121 blev det också här kamikazeb .

Tyckte annars att mattedelen var jobbig. Är totalt värdelös på det. :/ Lustigt nog hamnade det ändå inte som svaghet hos mig utan "förväntad" (fick "förväntad" på allt faktiskt).

edit: Hah, ja just det. Minnestestet var också horror för mig personligen men med lite extra ansträngning gick det visst rätt bra trots allt. 15/20

Medlem

kan vi inte mäta styrka istället för IQ

Inaktiv

finns det ingen reaktions test så att man kan se vem som är snabbast i fingrarna.

Medlem

Ska spara testet tills jag kommer hem från krogen imorgon natt.

Youtube-proffs

116.

Dock så gjorde jag ett slarvfel o tryckte på fel svar på en fråga. >P


signatur

Calle säger att jag är influencer

Skriv svar