FZ, vart tog Fragzone vägen?

Medlem
FZ, vart tog Fragzone vägen?

Hej, jag har gått och irriterat mig ett bra tag nu så tycker det är dags jag skriver av mig.

Jag är gammal här på forumet, åtminstonde 6 - 7 år. Inte så värst aktiv längre jämfört med hur jag var tidigare. Finns flera anledningar till detta. Men jag skall fokusera på en.

Jag gillar inte FZ layout längre. Tänkte ta upp diskussionen o se om det är fler som håller med mig. Jag hittar inte dit jag skall längre.. tycker sidan blivit väldigt otydlig.

Jag hoppas ingen tar alltför illa upp. Men sidan var betydligt bättre på gamla fragzone tiden enligt mig. Nu får man värsta färg chocken när man loggar in och allt smetat ut på ett ologiskt sett. Det enda som har någolunda stil kvar är väl menyn till vänster, men den har fått för lite plats och för lite kontrast så man hittar inte där heller.

Nu har inte denna förändringen kommit över en natt utan det har suksessivt, men det går åt fel håll.. det blir värre o värre! Kommer på mig själv att inte gå hit längre för att sidan blivigt så dålig..

Saknar Fragzone

Så vad tycker ni? Gillar ni nya stilen eller är det dags att dra i nödbromsen?

MvH Fredrik

Inaktiv

Namnet Fragzone ska tillbaks.
FZ låter som om man öppnar en burk läsk, lite läskigt...


signatur

This is Living

Inaktiv

Är visserligen ny här, men måste verkligen hålla med. Avskyvärd design.


signatur
Medlem

Jag har inget emot den nya designen, men jag gillade den äldre mer. Den var skönare för ögonen helt enkelt.

Medlem

gillade den gamla bättre, inget fe på den nya dock.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

lite ovana bara med nya men inga problem här , viktigaste är innehållet .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Jag tycker den nya är helt okej också.

Jag har dock på senare tid börjat reta mig på innehållet mer och mer, man har gått från PC till någon konsolkramande, seriöst, har vi inte tillräckligt med sådana sidor? Som dedikerad PC-spelare vet man knappt vart man ska ta vägen längre...

EDIT: Jo jag vet, jag håller mig helt enkelt till papperstidningarna. PC Gamer och PC Zone är guld, där får man dessutom läsa recensioner till BioShock och Call of Duty 4 till PC, och inte till Xbox 360.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv

Jag tycker om designen (har dock inte vara med så länge så jag har inte sett den gamla).

Håller med SkarZnik, finns nog med svenska TV-spels sajter. Förresten, har inte PCGamer köpt upp FZ?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Jag gillar den gamla designen bättre, behagligare för ögonen. Men jag gillar starkt att den är mer konsol inriktad nu i och med att jag spelar inte speciellt mycket PC nu utan mest konsol. Orkar bara spela dator två timmar i streck på sin höjd, blir så jobbigt för ryggen, var med om en bil olycka för ett år sen då blev ryggen och nacken skadad. Betydligt mer avslappnade att luta sig tillbaka i en skön soffa med en handkontroll där man bara behöver använda tummarna och pekfingrarna.

Medlem

Färgerna tycker jag var bättre förut, men kan inte klaga så mycket på det rent allmänt, det är stilrent och såvitt jag vet så ska det väl vara möjligt att ändra tillbaka till oldschool färgerna?

Det må vara mer konsollnyheter nuförtiden, men fortfarande ganska många som handlar om datorspel, men bara bra att det skrivs om konsollspel, är man en gamer så är man en gamer


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Ser då egentligen inget fel med sidan som den är, tycker det mesta fungerar som förväntat, även om saker kan alltid bli bättre. Ända jag direkt kan hålla med om att det låter mycket bättre och lättare på tungan med Fragzone än Eff-zäta.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Youtube-proffs
Skrivet av CastorFiber:

gillade den gamla bättre, inget fe på den nya dock.

Word


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Tycker att bägge är relativt bra men färgerna, namnet och PC nyheterna var vad som fick mig att besöka sidan om och om igen. Hade faktist hellre sett en upphottad version av den "gamla" designen.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

gillade den gamla bättre, inget fe på den nya dock.

Håller med.

Tycker förövrigt också att namnet "Fragzone" ska tillbaka, varför försvann det för?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Kul att se att det fanns fler åsikter. Jag kan justera mina åsikter lite till att det är främst huvudsidan som jag inte gillar. När man väl klickat sig vidare till något så funkar det klanderfritt. Men huvudsidan är grötig och överarbetad.

Har oxå undrat vart namnet Fragzone tog vägen. Kanske någon admin kan svara på den frågan?

Medlem

FZ är ju alltid i mina ögon Fragzone, och inget annat. Att ha en förkortning som inte betyder något är ju bara löjligt.


signatur
Inaktiv

å en liten mygga som flyger runt... fz fz fz fz ... kom här till min lilla zone så blir du en frag,

*smack* å stackars lilla mygga inget mer fz fz fz i mitt öra, nu vill man istället Fragzone höra.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

Öh, tja, Öh, + Fragzone - FZ +Gamla stilen - nya stilen.

jag nöjer mig med detta utsende,
Ja, jag var väl inte medlem innan den "nya" stilen, Men ändå,
Och, Jag gillar och ändra kvaliteten på BBBs inlägg :D,

Nej men seriöst.. FZ duger, Men ja..


signatur

My way is better than yours :D

Inaktiv

Innehållet är bättre än designen. Det finns en gräns för hur mycket gråa gradients man orkar titta på...


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem
Skrivet av wiseguy:

Innehållet är bättre än designen. Det finns en gräns för hur mycket gråa gradients man orkar titta på...

Ja, det är väldigt mycket grått nu, känns som ryssland på 60-talet.


signatur
Inaktiv

Fragzone var bättre förr, då jag inte finner konsoldelen särskilt intressant. Ingen fel i att ha en sådan, men tycker att det blir lite mycket av den varan ibland. Tänker då närmast på att diverse spel som åtminstone jag aldrig skulle spela på en konsol testas på just sådana.
Den gamla designen var betydligt mer tilltalande och det var lite den som gjorde Fragzone till Fragzone. Saknar denna!

Sen är det väl också så, att för mig och många andra som var med då heter FZ fortfarande Fragzone!

Inaktiv

Jag saknar också den gamla designen, må den vara '98 men färgerna var skönare.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Gamla FragZone, I LOVE YOU :heart:
Nya FZ, helt okej, men det passar väl bättre för den nya generationen

Medlem
Skrivet av Kompressor:

Fragzone var bättre förr, då jag inte finner konsoldelen särskilt intressant. Ingen fel i att ha en sådan, men tycker att det blir lite mycket av den varan ibland. Tänker då närmast på att diverse spel som åtminstone jag aldrig skulle spela på en konsol testas på just sådana.
Den gamla designen var betydligt mer tilltalande och det var lite den som gjorde Fragzone till Fragzone. Saknar denna!

Sen är det väl också så, att för mig och många andra som var med då heter FZ fortfarande Fragzone!

Sidan handlar om spel nyheter bland annat där ingår konsoll och konsollnyheter.

sidan måste utvecklas ett av skälen till att den inte handlar om enbart quake längre sen ex antal år tillbaka.

gillar du inte konsollnyheter anpassa sidan så inte konsoll nyheter visas , very simple.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Kompressor:

Fragzone var bättre förr, då jag inte finner konsoldelen särskilt intressant. Ingen fel i att ha en sådan, men tycker att det blir lite mycket av den varan ibland. Tänker då närmast på att diverse spel som åtminstone jag aldrig skulle spela på en konsol testas på just sådana.
Den gamla designen var betydligt mer tilltalande och det var lite den som gjorde Fragzone till Fragzone. Saknar denna!

Sen är det väl också så, att för mig och många andra som var med då heter FZ fortfarande Fragzone!

Sidan handlar om spel nyheter bland annat där ingår konsoll och konsollnyheter.

sidan måste utvecklas ett av skälen till att den inte handlar om enbart quake längre sen ex antal år tillbaka.

gillar du inte konsollnyheter anpassa sidan så inte konsoll nyheter visas , very simple.

Man behöver inte ändra namn för att förändra sig.
det är innehållet som förändras.

Tänk om en person som heter Martin som gillar smultron och nakenbad plötsligt börjar gilla taggbuskar och schack istället, då behöver ju inte han byta namn till Örjan bara för det.

han bara säger nu gillar jag detta och behåller sitt namn så vet alla fortfarande vem han är.

Medlem

BangBoomBang fick mig att skratta hahah :D! Sant det som sägs dock, FZ kommer alltid heta FragZone för mig, kommer aldrig börja kalla det för "EFFSÄÄTA"

Medlem

det är väl ändå "Missil" som var skönas back in the days.

Inaktiv

fast iofs om det nu är så att FragZone inte vill heta FragZone bara för att slippa bli förknippat med spel där det fraggas,
då borde ju egentligen FragZone byta namn till GameZone.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

fast iofs om det nu är så att FragZone inte vill heta FragZone bara för att slippa bli förknippat med spel där det fraggas,
då borde ju egentligen FragZone byta namn till GameZone.

http://www.gamezone.com/


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
12
Skriv svar