Tips på hur man tjänar enkla pengar?

Medlem
Tips på hur man tjänar enkla pengar?

Tjenare! Behöver lite tips på hur man kan tjäna lite enkla pengar.. Är inte 16 riktigt än så det ställer till lite problem för mig, har dock jobb på g som jag kan få när jag är 16. Har en moped som drar en hel del bensin och en dator som behövs uppdateras lite i mitt tycke. Pappa börjar bli trött på att betala delar och bensin helt enkelt. ^^

Medlem

Sälj datorn och moppen :P.


signatur

<3

Medlem

Hmm ganska smart då har jag inget att lägga ner pengar på men samtidigt så blir mitt liv raserat då!

Medlem

Snöskottning åt grannar borde du ju kunna tjäna lite på nu i vinter.


signatur
Medlem

Hjälp gamla kärringar över gatan. Du kanske säkert få en femma för besväret. Eller en torr apelsin.

Inaktiv

lätta pengar?..finns väll inge sånt

det närmaste man kan komma är väll att leka med gammla gubbar för några tusen i timmen..du var inte ens 16 ännu sa du? so much the better, kan du säkert lägga på 2000kr extra i timmen för..

Medlem

Ta en titt på dina utgifter, kanske finns nåt att dra in lite på där.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Gör ett åtagande att hjälpa till med något hemma för att din farsa inte ska tröttna på att betala? Eller hjälp folk i omgivningen (grannar, släkt) med datorproblem och ta så mycket som känns rimligt för nedlagd tid.

Inaktiv

Råna korvmojjen


signatur
Inaktiv

fyll i en tippsrad eller köp en lott.
chansen att vinna högvinst är liten,
men om man inte fyller i en tipsrad eller köper en lott så är chansen obefintlig.

Medlem

hjälp ill hemma o kanske få ett tillskot i kassan , som sagt finns inga enkla sätt utan att bryta mot lagen


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

hjälp ill hemma o kanske få ett tillskot i kassan , som sagt finns inga enkla sätt utan att bryta mot lagen

Alla tycks tro att mamma och pappa har pengar förutsatt att man diskar lite... så var det innär jag bodde hemma... jag fick det de hade råd att ge mig sedan spelade det ingen roll hur man diskade eller damsög.

Det är dåligt betalt men att dela ut reklam och tidningar är en bra stadig inkomst för en ungdom.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Notumforce:

hjälp ill hemma o kanske få ett tillskot i kassan , som sagt finns inga enkla sätt utan att bryta mot lagen

Alla tycks tro att mamma och pappa har pengar förutsatt att man diskar lite... så var det innär jag bodde hemma... jag fick det de hade råd att ge mig sedan spelade det ingen roll hur man diskade eller damsög.

Det är dåligt betalt men att dela ut reklam och tidningar är en bra stadig inkomst för en ungdom.

Mina föräldrar har relativt bra med pengar, men får då aldrig något för att t.ex. diska, dammsuga eller så. Det är ju bara ren folkvett att hjälpa föräldrarna med städning, tvättning, matlagning och diskning hemma!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Mina föräldrar har relativt bra med pengar, men får då aldrig något för att t.ex. diska, dammsuga eller så. Det är ju bara ren folkvett att hjälpa föräldrarna med städning, tvättning, matlagning och diskning hemma!

Är väl tvungen att hålla med om detta. Nog för att det kan lära en att jobba för pengar på tidigt stadie, så har det alltid fungerat hemma att man "drar sitt strå till stacken" så att säga. Sedan har man därefter alltid fått hjälp till något man vill ha etc.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Att dela ut reklam / tidningar är ett väldigt lätt sätt att tjäna pengar för aboslut inget arbete alls, ta med dig hunden också så blir dina föräldrar glada, se till med att gå mellan 9 och 12, det är minst sura gubbar och kärringar vakna då, om du nu inte delar ut i mataffärer, där häckar dom.

Och jag förstår inte hela grejen med att man ska få pengar för att hjälpa till hemma, dina föräldrar betalar redan en massa pengar för att du ska må bra, varför lägga en till utgift på deras skuldror?

Ett bra sätt för dig som studerar är att starta en studiecirkel, dra ihop några (många är bäst) och börja studera något, man får pengar för att plugga! \o/


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Tryck på en länk med: "Earn EASY money FAST"


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Mitt område jag bor i finns det redan 3-4 stycken som säljer tidningar så det går bort helt och hållet faktist. Brukar inte få några stålar för att jag hjälper till hemma när det kommer till betalning så säger de att det är "Äran till att hjälpa sin gamle mor och far!"

Medlem
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Notumforce:

hjälp ill hemma o kanske få ett tillskot i kassan , som sagt finns inga enkla sätt utan att bryta mot lagen

Alla tycks tro att mamma och pappa har pengar förutsatt att man diskar lite... så var det innär jag bodde hemma... jag fick det de hade råd att ge mig sedan spelade det ingen roll hur man diskade eller damsög.

Det är dåligt betalt men att dela ut reklam och tidningar är en bra stadig inkomst för en ungdom.

Mina föräldrar har relativt bra med pengar, men får då aldrig något för att t.ex. diska, dammsuga eller så. Det är ju bara ren folkvett att hjälpa föräldrarna med städning, tvättning, matlagning och diskning hemma!

Väldigt ovanligt att barnen hjälper till hemma sen kan man tycka vad man vill om det.

iangående simpla sätt att tjäna pengar.

reklam är ju enklast då men annars kolla runt bland grannarna någon kanske behöver få uppfarten skottad eller gräsmattan klippt och är kanske villig o pröjsa en hundring eller 2 för jobbet.

finns alltid sätt ,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Notumforce:

hjälp ill hemma o kanske få ett tillskot i kassan , som sagt finns inga enkla sätt utan att bryta mot lagen

Alla tycks tro att mamma och pappa har pengar förutsatt att man diskar lite... så var det innär jag bodde hemma... jag fick det de hade råd att ge mig sedan spelade det ingen roll hur man diskade eller damsög.

Det är dåligt betalt men att dela ut reklam och tidningar är en bra stadig inkomst för en ungdom.

Mina föräldrar har relativt bra med pengar, men får då aldrig något för att t.ex. diska, dammsuga eller så. Det är ju bara ren folkvett att hjälpa föräldrarna med städning, tvättning, matlagning och diskning hemma!

Måste nog hålla med Fibret & fjornsvavne.

Dammsuga och diska är något som de förväntade sig att man hjälpte till med, minst en dag i veckan, när jag bodde hemma.
Att man ska göra det för pengar tyder enligt mitt tycke och efter min uppfostran på ren utsugning av sina föräldrar - samt att det ger klara tendenser att man verkligen inte bryr sig om hemmet. Poängen är så som jag lärt mig, man hjälper till där man lever - oavsett pengar eller inte.


signatur
Youtube-proffs

Gör så att du drar i lite kontakter och tar reda på var det finns kablar och andra godsaker.

hitta kablar, smält plasten, sälj kopparn, väldigt poppis nu och dom som köper kopparn frågar sällan. Dra till en skrot och ta aluminuim och sälj vidare och sånt, tror priset ligger på runt 14 kronor kg på aluminium (rätta mig om jag har fel)

Annars så kan du gå runt och fråga i bensinmackar och sådant om dom behöver någon som ska städa ia ffären eller något sånt.

Visst, det kan vara vitt det kan vara svart.

Och vad är fel på att jobba svart eller ens anställa svart? Hela riksdagen gör de ju


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Packa folks matkassar, få tio kr för varje gång

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Tryck på en länk med: "Earn EASY money FAST"

Haha!

Jag brukar jobba som tentamen vakt på högskolor, man får 140:- timmen... och det brukar vara 5 timmar per gång... Jobbade förra helgen, ska jobba nu i helgen igen. Dock måste man vara 18, men det går om du är 17 också på vissa högskolor, beror på... Och visar du framfötterna så får du jobba fler gånger

Annars är väl, panta burkar, rasta folks hundar, städa åt folk. Vaxa folks bilar brukar funka bättre än man tror, 20:- per bil... efter 5 bilar har du 100 spänn... keep it going genom hela kvarteret Ingen vuxen man kan neka att få sin bil skinande glansig som ny. Dela ut reklam, starta loppis på gammalt skit som ingen i din familj/släkt ändå vill ha. Baka saker och sälj funkar alltid. Spela instrument/uppträd på en filt i stan där det går mycket folk. Och så kan du hålla på med Scam, lura folk genom trick och fingerfärdighet, sök bara på google. Ta en titt på skroten om du kan hitta något värdefullt osv osv...

List goes on, bara att använda fantasin, finns många sätt att tjäna pengar på.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Tradera och Blocket är skitbra sajter om man vill käna pengar, har sålt mycket där, samt köpt mycket och sålt vidare.

Medlem

va!! Vaxa bilen för 20kr O_O
kom hit å gör det åt mig! du kan få 35kr!

vaxa min bil tar en hel dag om man går upp tiddigt, å lämna in det till proffs här ute kostar det 1000kr


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

DBL


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Synd att man inte får ta grejor från skrottippar. Det suger.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

baka nåt juligt å sälj på stan!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Jomen 50 då, 20 var typ 50 på den tiden

Här pratar vi om rellativt enkel vaxning, inga proffs grejjer här inte. På med vaxet, låt det torka sen fram med trasan ^_^


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Sparable:

Själv har jag börjat spela poker. Det klirrar lite i kassan.

Mer fisk i dammen!

Inaktiv

gör som jag köp billiga saker på blocket. Sedan sälj dom igen för dyrare pris. Eller leta fram allt skit du har hemma och sälj det på blocket. Har kammat in stora summor pengar på det där ;). Det var så man fick råd till Imac, Playstation 3, Ipod touch, massa spel och en HD-tv.
Skitlätt


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

12
Skriv svar