Inaktiv
Cigarrer

Väl mött

Om ni undrar varför jag har kursiverat hela texter så är det för att jag helt enkelt har kopierat in texten från forumet på [http://www.avgrunden.st]

Samma ämne, i stort sett samma text men jag vill bara göra rätt för mig.

Med tanke på att detta är ett spelforum med rätt unga & finniga tonåringar på siten så vändar jag mig därför främst till de äldre som har passerat den åtråvärda 18:års åldern.

Ja, Cigarrer. Stora underbara tokak-verk som man till skillnad från t ex cigaretter verkligen njuter av, är heller inte lika skadliga för lungorna då man (oftast) inte drar ner röken i lungorna, utan drar istället munbloss. Annars blir det, vad jag tycker, alldeles för starkt vilket inte gör det hela njutbart vilket det ska vara. Man drar ju inte i sig en cigarr lika ofta som en cigarett direkt, dessutom är de bra mycket dyrare.

Nu är ju jag (vad jag har upptäckt) en av de äldre personerna på ett spelforum (erfarenhet säger ålder runt 13) och är myndig, vilket gör köp av t ex Cigarrer lättare (även om endel siter envisas med 20 års gräns) utan att gå via en bunt mellanhänder. Tyvärr har vi ju det här förbaskade tull-problemet, och vad jag har hört så blir de jävligare och jävligare för varje år, men som sagt - jag är en myndig pöjk och gör absolut inget lagbrott eller bryter mot några lagar.

Cigarrshopen har blivit en av mina favoritsidor för detta ändamål (de har även tester på siten så man kan se att man inte beställer nån verklig skit), och även jag försöker variera mig så fastnar jag ofta vid Cao serien som har blivit någon av en favoritserie.

Tyvärr 'är jävlarna dyra och går mot 70-80 kr och uppåt per cigarr om man vill ha något ordentligt i munnen.

Men, jag är öppen för diskussion och om ni vill dela med er av tips och annat så är jag väldigt glad.

p.s - Dra absolut inget likhetstecken över cigarrer och cigaretter, det är helt olika saker varav den ena är för njutning och den andra är för skapa tidig cancer (dock är jag konsument av båda, även om det blir fler cigaretter pågrund av priset).

Man tar heller inga halsbloss med cigarrer som man t ex gör med cigaretter, då försvinner all smak och njutning vilket inte är kul.

/Ascendant out


signatur
Medlem

Haha, först och främst:

1) Försök gärna utveckla meningen med tråden istället för att bara posta en citerad text. Även om det är rätt uppenbart att man kan skriva vad man tycker efteråt.

2) Varför skulle man inte röka om man var under 18? Dessutom ligger det så jävla lite logik i den där texten att någon under 18 lika gärna kunde skrivit den.

Och nu till texten..

Varför i hela friden betalar man 70-80 spänn för att ta munbloss? Om njutningen ligger i att blåsa ut röken så kan man ju lika gärna få en härlig nikotinkick och känna smaken till max istället. Om man tar munbloss för att det är nyttigare behöver man inte röka alls, man blir inte beroende av att röka genom den lilla andel nikotin som tas upp genom just munbloss. Eller, så tar man bara munbloss för att man är rädd för att hosta och se dum ut i andras närvaro och röker helt enkelt för att det är coolt. Och en rökare resp. icke rökare borde se skillnad på munbloss och halsbloss då röken inte ens är en tredjedel så tjock.

Det är vad jag tycker. Dyra cigarrer ska avnjutas tillsammans med ett glas whiskey/konjak och ett många djupa halsbloss.

Medlem

Om jag inte minns fel så är det inte den som köper ciggaretterna som gör lagbrott utan den som säljer dom till den minderårige.

Medlem

varför betala för att inhalera några tusen olika gifter?...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av treetrallen:

Varför i hela friden betalar man 70-80 spänn för att ta munbloss? Om njutningen ligger i att blåsa ut röken så kan man ju lika gärna få en härlig nikotinkick och känna smaken till max istället. Om man tar munbloss för att det är nyttigare behöver man inte röka alls, man blir inte beroende av att röka genom den lilla andel nikotin som tas upp genom just munbloss. Eller, så tar man bara munbloss för att man är rädd för att hosta och se dum ut i andras närvaro och röker helt enkelt för att det är coolt. Och en rökare resp. icke rökare borde se skillnad på munbloss och halsbloss då röken inte ens är en tredjedel så tjock.

Det är vad jag tycker. Dyra cigarrer ska avnjutas tillsammans med ett glas whiskey/konjak och ett många djupa halsbloss.

Oj, nån vaknade visst upp grinig idag?

Skrivet av mkgga:

Cigarr- och piprök är mer basisk och tas därför lätt upp genom slemhinnorna i munnen. Cigarettröken är surare, och därför måste röken dras ner i lungorna för att ämnena i den ska tas upp i blodomloppet.

Jag drar munbloss med mina cigarrer och det funkar alldeles utmärkt. Det är ett allmänt accepterat faktum att cigarrer inte är till för halsbloss. Om du har fått för dig att halsbloss är godare, är det helt okej, men du behöver ju inte få det att framstå som att man är en spexande idiot för att man drar munbloss.


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv

Seriöst, en tråd om cigarrer.


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Medlem
Skrivet av Werzion:

varför betala för att inhalera några tusen olika gifter?...

QTF.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

onödig tråd ???


signatur

If you try to fuck with me then I shall fuck you too

Medlem

slutade med cigarrer när jag slutade me cigaretter var för stor frestelse och börja med cigaretter .

annars så var cigarrer för njutning och cigaretter för nikotinet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Är vid två tillfällen som jag röker cigarrer (rökar inget alls i vanliga fall)
1. När någon i min närmaste omgivning har fått en unge.
2. Nyår
Tycker ett par bloss är helt okey men inte mer än så.

Inaktiv
Skrivet av treetrallen:

Haha, först och främst:

1) Försök gärna utveckla meningen med tråden istället för att bara posta en citerad text. Även om det är rätt uppenbart att man kan skriva vad man tycker efteråt.

2) Varför skulle man inte röka om man var under 18? Dessutom ligger det så jävla lite logik i den där texten att någon under 18 lika gärna kunde skrivit den.

Och nu till texten..

Varför i hela friden betalar man 70-80 spänn för att ta munbloss? Om njutningen ligger i att blåsa ut röken så kan man ju lika gärna få en härlig nikotinkick och känna smaken till max istället. Om man tar munbloss för att det är nyttigare behöver man inte röka alls, man blir inte beroende av att röka genom den lilla andel nikotin som tas upp genom just munbloss. Eller, så tar man bara munbloss för att man är rädd för att hosta och se dum ut i andras närvaro och röker helt enkelt för att det är coolt. Och en rökare resp. icke rökare borde se skillnad på munbloss och halsbloss då röken inte ens är en tredjedel så tjock.

Det är vad jag tycker. Dyra cigarrer ska avnjutas tillsammans med ett glas whiskey/konjak och ett många djupa halsbloss.

1. Jag var trött

2. För att det helt enkelt är lag på det och jag tänker inte sitta och uppmana till motsatsen.

Angående resten av din text och vad någon konstaterade, det är allmänt känt att halsbloss inte är till för cigarrer. Självklart för då göra annorlunda själv om du så vill, men jag och många andra föredrar cigarrer med halsbloss (bara ta dig in på något forum med äldre människor och diskutera detta ämne så får du se).


signatur
Medlem
Skrivet av treetrallen:

[...]många djupa halsbloss.

inte så stor mening att lägga ner pengar på cigarrer om man ska förstöra smaken genom att sitta och dra halsbloss som en annan raggare...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Bara amatörer som drar halsbloss med cigarrer.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Ascendant:

1. Jag var trött

Note to self: Posta inte när jag inte vet vad jag skriver?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Ascendant:

1. Jag var trött

Note to self: Posta inte när jag inte vet vad jag skriver?

Overrated


signatur
Medlem
Skrivet av Ascendant:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Ascendant:

1. Jag var trött

Note to self: Posta inte när jag inte vet vad jag skriver?

Overrated

Jag antar att jag kommer ångra detta men... kan du förklara vad du menar med "overrated"?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Rätt simpelt. Det är överskattat att posta lappar till sig själv. Kunde ha utvecklat det redan från start, men orkade helt enkelt inte.


signatur
Medlem

Istället för att klaga på varandra så kan vi väl prata om vilken whisky som är godast till vilken cigarr, jag själv tänkte skaffa mig någon godare sort whisky sådär till nyår, och cigarr på det.

Då undrar jag vilken ni lite mer erfarna cigarrrökare rekomenderar?
Har själv inte så stor insikt på whiskynamn heller, vill helst ha någon lite mindre rökig whisky.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Kan faktiskt inte säga att jag är så stor whiskey-drickare, trots att far min föredrar whiskey. Kan bero en aning på att jag faktiskt inte är 20, samt att jag själv har fallit mer för Vodka (måste dock erkänna att vodka inte passar med cigarrer).

Ska dock ha koll på namnen inför framtiden, inte långt kvar till 20 års dagen nu8)


signatur
Medlem
Skrivet av Greger:

Då undrar jag vilken ni lite mer erfarna cigarrrökare rekomenderar?
Har själv inte så stor insikt på whiskynamn heller, vill helst ha någon lite mindre rökig whisky.

När det gäller single malt så är Glennmorangie en whisky som jag gillar som har lite mildare röksmak. En annan som är god är Bowmore men den är något rökigare.

Personligen föredrar jag rökiga whiskys. Laphroaig och Ardbeg är två klara favoriter.

Medlem

Jäklar, här snackas det whiskey och cigarrer. Bäst man håller för ögon och öron på alla barn så att forumets vuxna kan diskutera sina sofistikerade intressen i fred?

Medlem

väldigt rökig whiskey fungerar inte med cigarrer däremot en glenfiddish caroan reserve eller vad den heter funkar ypperligt inte världens bästa whiskey men funkar mycket bra för ändamålet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Youtube-proffs

Jag känner mig som 10 år i ålder då jag

#1 förstår inte hur man kan med att dricka whiskey eller ens stoppa en cigarr i munnen.

#2 har cigarren chockladsmak eller hallon så kan jag förstå

#3 Whiskey smakar som cigarett tappat på billig vodka?

usch fyy grabbar

Pingvinglassen och en redbull vodka ska det va. Chockladcigaretter med.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Tror knappast du drack redbull och vodka när du var 10;)
som btw smakar skit.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Jag känner mig som 10 år i ålder då jag

#1 förstår inte hur man kan med att dricka whiskey eller ens stoppa en cigarr i munnen.

#2 har cigarren chockladsmak eller hallon så kan jag förstå

#3 Whiskey smakar som cigarett tappat på billig vodka?

usch fyy grabbar

Pingvinglassen och en redbull vodka ska det va. Chockladcigaretter med.

Du har fel, vill jag åtminstonde säga då detta egentligen är en högst personlig fråga. Kallas livsnjutning av vissa dock och jag tenderar att hålla med i hög grad. Dessutom är redbull vodka skit, åtminstonde när man ställer det bredvid smaker som cccp, aivy, finlandia med mera.


signatur
1
Skriv svar