När sjukdomen tar överhanden.

Medlem
När sjukdomen tar överhanden.

Hej!

En del av er vet vem jag är, andra vet inte.
Men jag tänkte berätta hur något fått mig att totalt tappa mitt intresse som fick mig att besöka denna sidan varje dag, att tillbringa ibland 8 timmar bara genom att browsa forum etc.

För ett antal månader sedan blev jag sjuk. Till en början känndes det som en influenca liknande symtom, jag var trött, hängig och hade ont i hela kroppen, men utan någon feber. Efter två veckor och att jag fortfarande inte tillfrisknat fick jag komma till en vårdcentral. Efter lite klämmande och kännande + EKG undersökning ( eftersom jag hade smärta i bröstet ) så sade läkaren att jag fått någon form av muskelinflammation, knapra ibumetin i en vecka så går det över! yeah right, ingen skillnad utan jag blev snarare sämmre.

Det gick ytterligare en tid, jag tappade nästan tidbegreppet över hur många dagar som gått, vad det var för dag och vilken tid på dygnet det var. Jag tyckte det var jätte skönt att få tillbringa tid med mina kära spel, en tid. Till sist kom jag till en doktor igen, och nu var det helt andra prover som tog. För ca 3 veckor sedan fick jag reda på att jag har cellförändringar kring hela vänstra delen av överkroppen och halsen / nacken.

Jag fick helt enkelt reda på att jag fått Cancer.

Efter att redan ha börjat klättra på väggarna här hemma, en ständigt sinande ekonomi på dyra preparat så kom det som ett dråp slag. Jag vågade inte berätta för mina vänner vad för sjuk jag var, sade att det var något skit med blodcirkulationen och att jag skulle bli bra genom att vila lite bara.

Att det var skönt att vara hemma och farma WoW , spela Orange Box spelen och att jag skötte allt plugg iaf. m.m. Tillsaken hörden att jag inte ens orkade göra något som var kul, jag har i princip tappat allting vad gäller spelintresse och det känns mera maniskt när jag försöker ha kul med något spel, och jag försöker spara till ett Wii så jag kan leka med mario iaf till jul kanske

Men i alla fall. Jag vet att jag kommer klara mig, det beräknas ta ca 6 månader innan jag är helt frisk och jag kommer i vågor må riktigt dåligt. Behandlingen jag får är säkert jätte bra, det känns ok iaf. Jag önskar bara jag hittar tillbaka till glädjen detta forumet , sidan , IRC Kanalen med alla människor och allt annat som hör till spelandet.

Så, tänk på det. Ni som säger att ni hellre stannar hemma ist för att gå till skolan eller liknande. Om ni en dag inte hade en skola eller ett jobb att gå till, kommer säkerligen det ni uppskattar mest i er vardag bli det ni avskyr mest.

Mvh N

Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska säga, det är en väldans tur att din cancer kan botas, hoppas verkligen att inga komplikationer uppstår på dina 6 månaders väg till ett normalt och friskt liv


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Väldigt tråkigt att höra, och som vanligt vet man inte riktigt vad man ska säga när det gäller sånt här.

Men du har en poäng och det är något som jag upplevt själv. Om än inte på ett fullt lika dramatiskt vis.

Medlem

Jag beklagar sjukdomen och gratulerar tillfrisknandet.

Du rör vid ett spännande ämne med ditt inlägg - att läkare ställer fel diagnos.

Jag har fått känslan av att det blir vanligare och vanligare att läkare inte hinner, inte bryr sig, inte orkar ta reda på vad som är fel - ett skott från höften så är man redo för nästa patient och detta samtidigt som våra läkare i sverige träffar skrattretande få patienter per dag jämfört med läkare i andra länder. Vad är felet?

Kul att du "fraggat" cancern. Vi är här när du orkar komma tillbaka och munhuggas på heltid igen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Håller tummar och tassar för dig!

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Jag beklagar sjukdomen och gratulerar tillfrisknandet.

Du rör vid ett spännande ämne med ditt inlägg - att läkare ställer fel diagnos.

Jag har fått känslan av att det blir vanligare och vanligare att läkare inte hinner, inte bryr sig, inte orkar ta reda på vad som är fel - ett skott från höften så är man redo för nästa patient och detta samtidigt som våra läkare i sverige träffar skrattretande få patienter per dag jämfört med läkare i andra länder. Vad är felet?

Kul att du "fraggat" cancern. Vi är här när du orkar komma tillbaka och munhuggas på heltid igen.

Det finns ganska många färre läkare nuförtiden och det krävs avsevärt mycket mer specialization (stavning?). Sverige skär ner ordentligt på sjukvården... i Hälsingland t.ex. så finns det inte många läkare. Om något, skyll på politikerna.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Hoppas verkligen att du frisknar till, inte roligt att läsa sådant.

KRYA PÅ DIG!


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Håller verkligen tummarna! Tur i oturen att den är botbar


signatur

If you want to infrigment on my life, please leave a message.
Intel Q6600, 4GB RAM, Asus 9600GT, 1.5 TB HDD, Xilence 600W PSU, Antec 182p.

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Det finns ganska många färre läkare nuförtiden och det krävs avsevärt mycket mer specialization (stavning?). Sverige skär ner ordentligt på sjukvården... i Hälsingland t.ex. så finns det inte många läkare. Om något, skyll på politikerna.

Du borde själv börja med politik.. "ganska många färre"?

Jag pekar inte finger på annat än problemet. Lösningen är givetvis via politikerna.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Krya på dig mate.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av DarthZ:

Det finns ganska många färre läkare nuförtiden och det krävs avsevärt mycket mer specialization (stavning?). Sverige skär ner ordentligt på sjukvården... i Hälsingland t.ex. så finns det inte många läkare. Om något, skyll på politikerna.

Du borde själv börja med politik.. "ganska många färre"?

Jag pekar inte finger på annat än problemet. Lösningen är givetvis via politikerna.

Är kanske inte så spännande bransch att jobba i då man kan tjäna stora slantar på att jobba i utlandet, det är väl en av fördelarna med privatägda sjukhus ; Du betalar verkligen för bra service, sverige har väl helt duglig sjukvård men skattepengar går till mycket onödigt, avskaffande av landsting och mellanhänder skulle få våra pengar till mer nytta än att föda några ruttna politiker som inte har något viktigt att göra förutom att käka fika, farligt med socker men någon måste göra det


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av DarthZ:

Det finns ganska många färre läkare nuförtiden och det krävs avsevärt mycket mer specialization (stavning?). Sverige skär ner ordentligt på sjukvården... i Hälsingland t.ex. så finns det inte många läkare. Om något, skyll på politikerna.

Du borde själv börja med politik.. "ganska många färre"?

Jag pekar inte finger på annat än problemet. Lösningen är givetvis via politikerna.

Vet inte hur insatt du är. Ville bara göra klart för dig att det beror på brist av doktorer och sjukvårdare; samt brist på chefer som har någon idé om hur det egentligen ligger till (snackar inte om chefsläkare, utan "snäppet där över"). Förstår inte vad du menar med mitt paradoxala uttryck; men jaja.

Krya på dig!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Krya på dig grabben.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Min morfar fick enligt doktorerna, ichias, för 2 år sedan. Efter många om och men visade det sig vara en tumör i ryggen, som (antagligen) tack vare diverse köer och frågetecken spritt sig både till mage, lever och skelett. Han avled 25e december 2005, tidigt på morgonen, bara några timmar efter att han för sista gången fått träffa (nästan) hela släkten.

En klasskompis lillasyster fick cancer på ett väldigt intimt ställe, som turligt nog upptäcktes i rättan tid och hon kunde tillfriskna.

En kollega till pappa hade enligt läkarna "gått in i vägen" och var sjukskriven, men efter att ha blivit sämre och sämre visade det sig att han egentligen hade en hjärntumör, tiden var för sent och han avled abrupt innan läkarna ens hunnit påbörja någon behandling (den var väldigt långt gången alltså).

Sorgliga historier allihopa, och som trådskaparen påpekar så kan cancern komma i alla möjliga kamouflage. Nog för att hjärtsjukdomar kanske skördar mer liv, men har man hjörtproblem så kan man iaf känna det...

I övrigt, krya på dig
Jag är bombsäker på att du klarar dig bra och kommer känna dig som ny snart, svensk sjukvård är bland de bästa i världen och du är ung och har styrkan.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

vid stort behov utan vård/läkare borde man nog inte stanna kvar i Sverige utan bege sig till Indien (eller kanske Kina om det går/man kan få vård där).

1) billigare
men framförallt
2) bättre
och
3) snabbare vård


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Tråkigt att höra.

Du får försöka tänka positivt, även när det är som jobbigast. Krya på dig och ta det lungt.

:heart:

Inaktiv
Skrivet av Werzion:

vid stort behov utan vård/läkare borde man nog inte stanna kvar i Sverige utan bege sig till Indien (eller kanske Kina om det går/man kan få vård där).

1) billigare
men framförallt
2) bättre
och
3) snabbare vård

Knappast kina, folk utan någon högre position i samhället där får vänta i flera år för att operera bort en tumör som väger flera hundratalskilon och sitter i ansiktet!

Förövrigt så är det bra att du kommer bli helt återställd! Keep it up!

Medlem

Det gläder mig att du till slut träffade rätt läkare och fick den vård du behövde.
Kämpa på.

Medlem

Krya på dig och lycka till!

Inaktiv

Bra poäng med denna tråd. Tyvärr är det så att människor inte inser hur mycket man saknar någonting förrens man har förlorat det.

Krya på dig, och kämpa på!

MFC
Medlem

Tråkigt att höra, har själv kommit till insikt om vad som betyder något för mig men det är av andra tragiska skäl än sjukdom.

Krya på dig.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

tråkigt att höra :/

krya på dig!

lite läbbigt också att jag upplever samma symptom just nu och brukar vara den typen som inte går till läkaren om jag inte är riktigt sjuk en längre tid.


signatur

thank you, come again

Medlem

krya på dig!


signatur

Nämen!

Medlem

mycket tråkigt att höra..

fz:s forum brukar alltid för mig förknippas med lek, spel, och många oseriösa människor (på gott och ont). men idag blev jag mycket överraskad och berörd att någon vågar öppna sig om en sådan här sak.

krya på dig!


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Vet hur du känner dig. Har själv varit där, men jag hittade tillbaka till det roliga igen efter min sjukdom.

Så krya på dig och lycka till!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Krya på dig !


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Min mamma dog tyvärr i cancer 2005 ='( Känner många andra som också har dött i cancer. Skönt att höra att det finns såna som klarar sig. Krya på dig! Hoppas det går över snabbare än väntat


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Fick själv reda på för ca 2 år sen att jag hade en blodsjukdom. Var också hos vårdcentralen först och dom sa att jag var allergisk mot något och skickade hem mig... Sen dess har jag tappat förtroendet för dom helt (Dom trodde också att jag var gräsallergiker när jag hade kikhosta). Vet hur du känner dig, allting kändes ganska meningslöst och vanliga saker som man brukade tycka var skoj kändes helt plötsligt "meh".

Nu är jag iaf. helt frisk sen ungefär 1 år tillbaks!

Lycka till och krya på dig

Inaktiv

Ah shit, ledsen mannen. :/
Krya på dig...


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Medlem

Ta hand om dig och hoppas du tillfrisknar snabbt!

12
Skriv svar