Tips på något att skriva om på engelskan

Medlem
Tips på något att skriva om på engelskan

Hej gott folk, det är så att jag skulle vilja ha tips på något att skriva om på engelskan, vi ska skriva en mindre uppsats, och vi får välja i pricinp vad vi vill, så länge det har med den engelsktalande delen av världen att göra. Jag har Engelska B, så någorlunda avancerat ska det vara. Tänkte först skriva om Band of Brothers, men fick veta att jag inte skulle kunna få högre än G. Någon som har gjort något liknande och fått VG iaf. vet inte om jag orkar högre än det

Tack på förhand.

Medlem

Tycker du ska skriva en ingående artikel om varför Gordon Freeman är så mycket grymmare än Masterchief, ta något som ligger dig varmt om hjärtat så är det lättare att få högre betyg (För då skriver man bättre, om det intresserar en)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Fördelen med att skriva om ett dataspel är ju att läraren förmodligen inte är ett dugg insatt och därför inte kan bedömma om något är felaktigt.

Medlem

Inte högre än G om du skriver om Band of Brothers? Vad är det för puckad lärare?

Medlem
Skrivet av andman:

Inte högre än G om du skriver om Band of Brothers? Vad är det för puckad lärare?

Håller med, låter konstigt, det är väl ändå inte ämnet som har nån betydelse?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av andman:

Inte högre än G om du skriver om Band of Brothers? Vad är det för puckad lärare?

Jag säger detsamma - hela andra världskriget är nedlusat av bra historier och det finns tonvis med referensmaterial på nätet, på engelska - perfekt tillfälle att uppgradera ordförrådet...

Jag minns jag skrev ett "specialarbete" på engelska om USA's kamp för att bli självständiga... minns att jag bland annat utökade mitt ordförråd med "enroute"...

The road to a war for independence, tror jag den hette... Fan, det var riktigt roligt att skriva sådana arbeten - jag gjorde faktiskt några till kompisar också som fick riktigt bra betyg... en om motorcyklar (på begäran av kompisen) och en om autism om jag inte minns fel...

När jag ändå svamlar; En gång när jag gick i nionde klass fick jag veta att vi skulle lämna in en uppsats och muntligen hålla ett föredrag på ämnet sista lektionen denna dag... Jag satte mig ner och skrev ur huvudet, hittade på efter bästa förmåga - "Flodindianer" tror jag den fick heta... min teori var att ingen vet något om "flodindianer" så jag kan skriva vad jag vill
Jag råkade dock skriva att det fanns vissa djur de åt osv, djur som inte ens lever på den kontinenten... Framförandet fick ju alla att skratta sönder njurarna eftersom nästan alla visste att jag hittade i princip på när jag stod där vid katedern och svarade på frågor... Jag fick bra betyg dock med motivationen att man kan rädda ett "dumt" material med en riktigt bra presentation. Alla nöjda, inte minns jag.

Men, back on topic... Om du skriver om krig kan din lärare inte bestämma i förväg vilket betyg du skall få - däremot om du tänker skriva en rescension av filmen/serien BoB, kan jag förstå hans/hennes aversion...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Vad är det för spännande ni berättar om är det något som händer i alla skolor i Sverige? måste man göra det? och sist men inte minst vad fan är flodindianer för något?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av andman:

Inte högre än G om du skriver om Band of Brothers? Vad är det för puckad lärare?

Han anser att det är för enkelt att skriva om det, att det bara är att leta reda på information, och sedan skriva ned det... Men en annan i klassen fick tips av han att skriva om ett spel, då det skulle intressera resten av klassen, och att om han gjorde presentationen i form av en PowerPoint och drog den muntligt framför klassen skulle han kunna nå högre...

Medlem
Skrivet av NoName:
Skrivet av andman:

Inte högre än G om du skriver om Band of Brothers? Vad är det för puckad lärare?

Han anser att det är för enkelt att skriva om det, att det bara är att leta reda på information, och sedan skriva ned det... Men en annan i klassen fick tips av han att skriva om ett spel, då det skulle intressera resten av klassen, och att om han gjorde presentationen i form av en PowerPoint och drog den muntligt framför klassen skulle han kunna nå högre...

Så öh, bara för att det är lätt att hitta information så får du dåligt betyg?
Du borde skriva om... Nordkorea då, ska väl vara lagom svårt att hitta information (riktig sådan, inget från deras regering) och så borde ju det vara intressant för klassen

Jävla mysko lärare ni har, man ska bedöma efter arbetet, inte hur svårt / lätt det är :S
Hellre ett välgjort (men lätt) arbete än ett som är svårt och bristfällig


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

1
Skriv svar