Astralplanet - Ovanför det fysiska

Inaktiv
Astralplanet - Ovanför det fysiska

Väl mött

Har ni någonsin känt att ni förlorat kontakten med denna tråkiga tredimensionella värld och bara fallit igenom den helt? Då kanske det är astraplanet som varit framme och fört iväg er.

Astral-projektion är en kontroversiell tolkning av en utomkroppslig upplevelse som uppnås antingen genom drömmar, djup meditation eller droger (aja baja!).

För att ta det enkelt så är Astral helt enkelt ett annat plan av medvetande. Ni kanske har hört talas om det förut på ett eller annat sätt, men det här är sanningen utan krusiduller. Bröderna Wachowiski hade sin tolkning på det hela, dock fel på ett par punkter.
Man hamnar i en annan dimension och man är inte bunden till sin kropp längre. Medvetandet har lämnat kroppen och man är inte bunden till den länge, bortsett från vitala funktioner såsom blodcirkulation etc.

Det som händer när medvetande har lämnat kroppen är kort sagt att är att man varseblir och uppfattar universum med sina nya astral-sinnen. Det intressanta är inte vad som händer omkring en, utan hur man upplever det och vad man kan få ut som det som max. Saker man upplever i astral-dimensionen går för de flesta inte att beskriva. Möjligtvis rita, men när man är i astral-dimensionen så känner man allt man behöver känna och veta - och det är underbart, enligt intervjuade.

Medvetandet är på en helt ny nivå, man upplever saker man inte trodde var möjliga och hela färgspektrumet är annorlunda. Även tiden och rummet i sig.

I vår tid räknat kan man vara "borta" i ett par timmar som mest, men i astral-dimensionen så kan det vara från ett fåtal minuter upp till flera dygn, kanske t o m veckor och månader.
Om ni tycker tidsuppfattningen är abstrakt så är nog rumsuppfattningen ännu mer abstrakt.

Det känns kanske konstigt att visualisera känslan att vara långt ute i rymden och att i det läget inte uppfatta något som upp eller ner etc. Tänk dig då att du är i ditt eget rum och alla begrepp är lika konstiga, att det är som vanligt, men ändå inte fyra väggar på det sätt som du är van att se det, att du inte bara kan stå i taket, det känns dessutom lika naturligt som att stå på golvet. Astral-kroppen kan gå igenom väggar och tak och det är också något som kan uppfattas som väldigt abstrakt i början.

Allt detta kan dock som sagt förklaras väldigt dåligt. Det måste upplevas och vad man ser finns det inte ord för.

När det gäller seendet och "visionerna" man ser i astral-planet så är energier och auror väldigt vanligt. Speciellt under ens första resor då mans undermedvetna får kläm på det hela efter ett par resor. Vissa hör även den mest underbara musiken som finns, personligen hör jag spår av Jiimi Hendrix - All along the watchtower nästan hela tiden.
Alla auror och diverse annan varsebildning är andra levande varelser, men som sagt så får man kläm på det efter ett tag och då slipper man se sånt då detta är den lägsta formen av resande, men bara till en viss del. När man är i den lägsta nivån så beter sig astral-planet helt annorlunda än vad det gör i högre nivåer.
I de högre formerna så upplever man helt andra världar och man förflyttar sig dit genom tanken istället för fysisk förflyttning som på de lägre nivåerna . Dessa världar kan vara allt från totalt abstrakta världar där allt tycks vara levande och pulserande via öde öknar till världar som skapats av människans fantasi (Vvardenfell t ex). Vilka världar man upplever beror på individens mentala struktur och läggningar. Att ha sex i det astrala är något som de flesta brukar fråga om det är möjligt. Svaret är ett rungande ja.

Det är dock svårt att träffa andra personer i astral-planet pågrund av det grova tidsrummet som existerar.
Om två personer ligger bredvid varandra och har bestämt att de ska resa till astralplanet och träffas så kanske de upplever att de måste färdas genom halva universum för att nå varandra.
En aspekt är att de med stor sannolikhet inte lyckas lämna kroppen precis samtidigt. De minuter extra som det kan tänkas ta för den som kommer senare kan kännas som flera timmar för den som väntar. Risken ligger nog inte i att den som väntar skulle bli utråkad, snarare att den ser en massa intressanta saker som han blir så fascinerad av att han helt enkelt glömmer bort den andra personen och försvinner in i andra världar.

----------------------------------------------------------------
Källa till det hela: http://paranormal.se/topic/astralplanet.html

Själv brukar jag ta mig en tur ibland, men är intresserad om ni har gjort några utomkroppsliga resor på sistone eller är ni intresserade av hur man gör såna?

Isåfall - diskutera på

Ett annat sätt att nå astralplanet är också genom extrem trötthet btw, jaja

Välkomna till en ny värld

/Ascendant out


signatur
Inaktiv

Ok, jag läste igenom allt du skrev och tänkte efter men min slutsats blev följande.

Astralplanet är alltså att vara så psykiskt borta att man blir helt flummig och halvsover!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Inte nödvändigtvis. Man kan lika gärna sova som att vara helvaken, men ens astralplanet har bjudit upp ditt medvetande till dans, medans kroppen är kvar.

Så ja, man är borta^^

Kort sagt - platsen där ens drömmar bortom denna värld utspelas. Antingen gemensamt eller individuellt.


signatur
Inaktiv

Bli rik eller sluta svammla...


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Människan har vad jag vet ännu inte kartlagt och bemästrat hjärnans alla funktioner så varför slå bort Astralplanet som flum?

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Människan har vad jag vet ännu inte kartlagt och bemästrat hjärnans alla funktioner så varför slå bort Astralplanet som flum?

Oavsett hur hjärnan jobbar för att försätta kroppen i detta transliknande tillstånd så kan väl prat om att detta tillstånd skulle vara någon slags frizon mellan verklighet och dröm få kallas för flum?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Låter som ett helt vanligt drömliknande tillstånd.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Låter som stadiet man hamnat i efter att frossat i sig ett kilo munchies och sen snöat bort i TV:n.

Inaktiv

Låter helt sjukt. Usch.

All respekt för er som gillar sådant dock; låter lika troligt för mig som rosa elefanter som flyger och typ spöken.

Hippie style my friends.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Det kan variera från person till person, men själv var jag tvungen att använda vissa "medel", importerade från holland.


signatur
Medlem
Skrivet av Ascendant:

Det kan variera från person till person, men själv var jag tvungen att använda vissa "medel", importerade från holland.

HEHEHE!

Inaktiv

Dock har jag från källor fått reda på att man kan nå Astralplane på annat vis också, t ex genom vrede så man svimmar.


signatur
Avstängd

Idag fick jag en känsla som jag har fått ett antal gånger förr. Jag följde med en kompis och hans pappa till den lokala datoraffären. De skulle titta på en router. Jag stod där och var i helt andra tankar och rätt vad det var så tittade jag upp och skakade av mig overklighetskänslan och påminnde mig själv om att jag verkligen var i affären.
Samma grej hände senast när jag körde moppe i somras någon gång.

Medlem

Har ju hänt att man haft några liknande trippar, typ nån gång när jag var beng kliade jag mig i huvudet, och när jag rörde handen kändes det som om jag kunde flyga runt med huvudet i rummet. Jag menar, jag KUNDE flyga runt i rummet, jag såg allt från en helt annan vinkel och allt... Sen har vi ju alltid historien om spaggetin jag skulle äta som fick liv och började be för sina liv att inte äta dom, heh...

Medlem

För mycket "Holland" skulle jag nog tro. Visst, kan säkert kännas som att det är men. .. Nåja, det var vad jag hade och säga. Simma/flyg/sväva lugnt.

Inaktiv

Det min vän, blir min hemlighet för nu:P8)


signatur
Medlem

Vet mycket väl att du säger annorlunda och jag är verkligen inte den att kunna argumentera emot, men! jag får lätt känslan av att denna tråd uppmanar till bruk av droger. Sådant är man lite för tråkig för att tycka vara helt okej. Pekar inte, bara ifrågasätter.
..Don't do drugs kids! hehe


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Heh, nejda. Vill verkligen inte uppmana till att folk börjar gå på diverse droger, sånt bör man nog undvika om man är en förnuftig person.
Varenda kotte vet ju att det finns, men det är en konstatering - ingen uppmaning. Två helt skilda saker för den som har läst svenska i skolan.
Har läst reglerna, uppmaning är ett brott - konstaterande av saker är det inte.

Dock skulle detta verkligen inte handla om droger alls, utan just astralplanet - känslan av att lämna denna kropp & jord och flyga iväg med sitt medvetande.


signatur
Inaktiv
Skrivet av EliasN:

Idag fick jag en känsla som jag har fått ett antal gånger förr. Jag följde med en kompis och hans pappa till den lokala datoraffären. De skulle titta på en router. Jag stod där och var i helt andra tankar och rätt vad det var så tittade jag upp och skakade av mig overklighetskänslan och påminnde mig själv om att jag verkligen var i affären.
Samma grej hände senast när jag körde moppe i somras någon gång.

Du dagdrömde.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Astralplanet låter helt enkelt som att man helt enkelt utforskar sin egna hjärna, man koncentrerar hela kroppen på sin hjärna vilket gör att kroppen blir som en grönsak vissa medel kan ju släppa lös alla hämningar som vi har för att försvara oss, men att bruka dessa medel är ju olagligt, så på det sättet ska nog inte jag försöka komma dit

Man borde, med en massa träning kunna kontrollera sin kropp så att bara hjärnan får energi (livsviktiga mekanismer är svårt att kontrollera / omöjligt) och därmed kunna besöka astralplanet all day and all night.

Ascendant ; Har du uppnått astralplanet på ett lite mer naturligt sätt?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Atral planet är alltså det "plan" man uppnår när man tar t.ex. lustgas (ICKE olaglig).


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Jag kan med personlig erfarenhet bekräfta att rätt sjuka grejer kan hända när man blundar och slappnar av. Jag tror inte på flumdelarna i det hela, men för ett tag sen följde jag instruktioner på internet och lyckades få en väldigt påtaglig effekt.

Jag kommer tyvärr inte ihåg exakt vad som hände (förutom ett intensivt ljud likt ett som finns i Pink Floyd-låten Welcome to the Machine -- det kändes dock mer än det hördes), men jag blev verkligen förvånad. Flummiga weirdos kan ju missta vilket hjärnsläpp som helst för trans, men detta var en mycket fysisk upplevelse och alldeles för upprymmande för att vara inbillning.

Man behöver inte tro på karma eller att blommor har själar för att det ska funka, så prova på, ni som känner för det.


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Ascendant ; Har du uppnått astralplanet på ett lite mer naturligt sätt?

Ja, faktiskt. Genom meditation faktiskt. Dock bara en gång sådär riktigt ordentligt (så man verkligen är inne i det) och då på en idrotts-lektion (jag och min förra idrottslärare hade dock lite skilda syner på vad ämnet idrott & hälsa bör innehålla) i våras. Mediterar annars ruggigt sällan.

Den var dock lite skrämmande, och det jag upplevde då kändes inte allför bra efteråt.


signatur
Medlem

Det stora frågan är ju om sitt medvetande eller innersta väsen verkligen lämnar kroppen eller om man bara upplever det som så, tar man psykedeliska substanser så kan man ju inbilla sig vad som helst. Att komma in i ett annat tillstånd på ett naturligare sätt genom t.ex meditation är ju rätt så interessant.
Jag tror i allafall att människan har mycket mer inom sig som inte riktigt kommer ut.


signatur

<3

Inaktiv
Skrivet av noaxark:

Jag tror inte på flumdelarna i det hela, men för ett tag sen följde jag instruktioner på internet och lyckades få en väldigt påtaglig effekt.

Vill du bidra med en länk?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av noaxark:

Jag tror inte på flumdelarna i det hela, men för ett tag sen följde jag instruktioner på internet och lyckades få en väldigt påtaglig effekt.

Vill du bidra med en länk?

Du tar bananskal... så värmer du dem i ugnen....


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av noaxark:

Jag tror inte på flumdelarna i det hela, men för ett tag sen följde jag instruktioner på internet och lyckades få en väldigt påtaglig effekt.

Vill du bidra med en länk?

Du tar bananskal... så värmer du dem i ugnen....

*slår på armvecken* hasch...?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Du tar bananskal... så värmer du dem i ugnen....

Aaaah, det berömda bananasplit-planet; analogt med fruktsallads-planet, och avlägsen släkting till ilar-i-tänderna-planet.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av noaxark:

Jag tror inte på flumdelarna i det hela, men för ett tag sen följde jag instruktioner på internet och lyckades få en väldigt påtaglig effekt.

Vill du bidra med en länk?

Du tar bananskal... så värmer du dem i ugnen....

*slår på armvecken* hasch...?

Bingo! Kan någon ge Gergory en cigarr!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Citat:

Bingo! Kan någon ge Gergory en cigarr!

Du kan ge mig en Santa Clara eller Cao Brazilia cariocas istället, om inte så kan du ta skitsnack någon annanstans!

Fast, nåväl. Ska inte överreagera...

Tror jag ska starta en tråd om cigarrer btw.


signatur
12
Skriv svar