Tips på intressanta/roliga podsändningar?

Medlem
Tips på intressanta/roliga podsändningar?

Någon som har tips på några bra podsändningar,(eller vad det heter på svenska, podcast är det jag tänker på iaf) tänkte ha och lyssna på jobbet eftersom jag annars misstänker att min hjärna kommer ruttna ihop pga det hjärnbedövande enkla uppgiften jag har.

Har inget speciellt ämne i åtanke men veteskapliga, historiska eller komiska sändningar är ju aldrig fel. Helst ska dom gå att ladda hem från någon hemsida eftersom jag inte har någon lust att krångla med itunes eller nåt annat program, om ni nu inte även har någor tips på något enkelt program som laddar ner en ljudfil man kan lägga över till ett USB minne.

Tack på förhand.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

SR.se finns en massa podcasts, du kanske hittar något som du tycker är intressant. Jag lyssnade en del på P1s sommarpratare i somras...


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Är det ingen fz:are som lyssnar på någon typ av pod- sändning/radio?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Om du är beredd att betala en slant kan du ladda hem The Ricky Gervais Show från Audible.com eller Itunes. Massor av roligt trams att lyssna på på jobbet.

Fast du vill inte ladda ner någon programvara nä, det är ju ett problem förstås... Tja, ett tips i vart fall.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Jag lyssnar mängder av spelrelaterade podcasts, hehe.. Mina favoriter hör till Games for Windows (1up.com), Shackcast (shacknews.com) och Played (playedpodcast.com). De, enligt mig, kan man lyssna på av rena nöjet då jag mången gång skrattat högt. Extra kul är det inför folk då man framstår som någon retard eller dylikt.

Är dock inte så insatt i andra typer av sändningar som tar upp mer intellektuella ämnen. Som något inom vetenskap skulle inte vara så dumt rent av.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Dev|(es:

Om du är beredd att betala en slant kan du ladda hem The Ricky Gervais Show från Audible.com eller Itunes. Massor av roligt trams att lyssna på på jobbet.

Fast du vill inte ladda ner någon programvara nä, det är ju ett problem förstås... Tja, ett tips i vart fall.

Har hört några avsnitt av den, riktigt rolig, men har ingen lust att betala för det


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Faktist, har jag ingen aning om hurudant du "vill ha" men ja skulle definitivt föreslå Radio Pleppo, ett finlandssvenskt humorprogram som fått Svenska Podradiopriset (något sånt..) 2 år irad, men slutade i somrast pga. de övergår till sketcher i TV. Lite snuskig humor emellanåt väl, men iaf värt ett försök! (går även att ladda ner i iTunes music store)


signatur

If you want to infrigment on my life, please leave a message.
Intel Q6600, 4GB RAM, Asus 9600GT, 1.5 TB HDD, Xilence 600W PSU, Antec 182p.

Medlem

Gamespot körde nån podcast i somras - gick varm på min ipod iaf.

1
Skriv svar