Glowpads! marknadsundersökning

Inaktiv
Glowpads! marknadsundersökning

Hej allihop!

Jo, nu är det så att jag och tre kompisar startat ett UF-företag. För er som inte vet vad är ett Uf-företag så är ett det ett "låtsasföretag" som man får starta som en del av skolarbetet för att känna på hur det är att starta och driva ett litet företag. Den största skillnaden mellan ett Uf-företag och ett vanligt företag är att UF-företagere inte är skatteskyldiga och att dem är tvungna att avveckla företaget efter ett par månader.

Men nu till saken; vår affärsidé är att tillverka och sälja diodbelysta musmattor av akrylplast (även känt som plexiglas) med olika motiv/loggor och eftersom ni här på datorforumet är en del av vår målgrupp så vill jag fråga er om ni vill svara på några frågor i vår marknadsundersökning.

Marknadsundersökningen tar max 5 min att göra och man har en chans att vinna det första exemplaret av våra Glowpads om man är med och svarar!

Här är länken till undersökningen: http://glowpad.kolizz.com/

Tack för eran hjälp!
(tar gärna emot synpunkter och åsikter om våra glowpads här på forumet oxå)

Medlem

Jag undrar om det är miljövänligt (hur gör man sig av med det? Går det att återvinna?) och om några ämnen frigörs vid använding och om det är skaldigt för mig. Kan det irritera huden och framkalla eksem? Är produkten strömsnål?

Inaktiv

Hej! Jag är VD för Glowpad UF och kan svara på eventuella frågor.

Ifall du gör ett försök kan du ta lös elektroniken och återvinna akrylplasten tillsammans med plastfilmen som plastförpackning. Alla elektroniska komponenter följer RoHS-direktivet vilket minimerar miljöfarliga och biologiskt farliga ämnen. Vi använder lysdioder som ljuskälla i våra Glowpads vilket leder till en mycket låg strömförbrukning.

MVH

Medlem

Är väl ungefär lika miljövänligt som Icemat skulle jag tro, det här kan bli intressant, kommer köpa om priset är rätt


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Diodlysande musmattor till optiska möss låter inte helt smart tycker jag.


signatur
Medlem

Tack för det snabba svaret. Låter bra
Låter som att cammo har en poäng i det han säger. Eller, hur funkar det?

Medlem
Skrivet av cammo:

Diodlysande musmattor till optiska möss låter inte helt smart tycker jag.

oj, där dog den drömmen, eller?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Dom kan ju ha en på/av knapp, så slipper man köpa massa neon-ljus till datorn


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Det är något som måste undersökas så fort som möjligt! Tack för alla kommentarer, svar, tips, råd och lyckönskningar

Medlem
Skrivet av El-Far:

Det är något som måste undersökas så fort som möjligt! Tack för alla kommentarer, svar, tips, råd och lyckönskningar

haha jädrans också om ni kommer på att affärsidén inte håller efter att ni startat företaget

en tanke kan isf vara att ha ett lager med nån grå plastfilm för att tona ner genomskinligheten, kanske dämpar ljuset något, vilket även kan vara en mysig effekt.


signatur

thank you, come again

Avstängd

Tycker det låter som en kul idé, hoppas den fungerar bara. Jag kanske är intresserad av att köpa en om priset är rätt. Har deltagit i undersökningen också.

Lycka till!

Inaktiv

Såvitt jag vet så är optiska möss med infrarött ljus / laser... En vanlig lysdiod ger väll inte ut något infrarött ljus!

Inaktiv

helt korrekt, borde fungera utan problem
det är helt skilda spektran (om mustillverkarna inte snålat in rejält på komponenterna)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Jag vet inte om en lysdiod stör ut en IR-mus men att köra en IR-mus på en plexiglasplatta, upplyst eller inte, verkar inte vara en bra ide.... Jag minns hur urshelt kombinationen vit icemat och IR-mus funkade...

Ni kan ju däremot göra "hållare" till vanliga musmattor så att ens vanliga musmatta får en "plexiglasram" som lyser.

Lycka till!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Jag kan bekräfta att min gamla trådlösa Intellimouse Explorer funkade perfekt på vår prototyp. Grejen är att vi har en typ av matt plastfilm ovanpå plexiglaset för att ge mössen en tydlig struktur att jobba efter. På så sätt kan vi fortfarande ha musmattan tämligen genomskinlig samtidigt som optiska möss kan användas.

Medlem

Ett råd är att jämföra er musmatta med andra kända musmattor så man kan få sig en uppfattning på hur bra den är

Inaktiv

Det är mycket viktigt att musmattan är stor och bekväm, sen efter det kan man lägga till design.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Det som ska utmärka vår produkt från dem andra produkterna på marknaden är just utseendet, så det satsar vi mest energi på... men klart att den ska vara bekväm och någorlunda stor!

Medlem

Så länge det inte är en frigolitskiva är det alltid skönt underlag, har använt diverse speltidningar som musmatta innan (och ja, det blir lite dålig kontakt när den har nötts ut )


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Måste ni verkligen ha min e-postadress? Antar att ni inte gör det, så jag skriver i nåt skräp bara. Sorry.
Jag är sjukt trött på lysande datorkomponenter/tillbehör. Enda anledningen för mig att köpa den här mattan vore om den var bra och billig med en knapp för att stänga av lyshelvetet.

Lycka till!

Inaktiv

Repet: Vi har nu på begäran tagit bort kravet på ifyllande av emailadress, men fyller man inte i den har man ingen chans att vinna en egen musmatta

Inaktiv

Nu är marknadsundersökningen avslutad! ett jättetack för allt =D

Vi uppdaterar tråden när vinnaren är utsedd och när produkten är klar(så ni kan se slutresultatet)!

Youtube-proffs

Got damit, jag var för långsam.

Musmattan verkar kanon, de här UF företaget borde bli ett riktigt om det går bra!

Lycka till grabbs!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Nu är vår hemsida uppe! www.glowpad.se

Den uppdateras i takt med allt vi gör

Medlem

Finns det någon datorkomponent som inte finns som lysande?


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av SoniC:

Finns det någon datorkomponent som inte finns som lysande?

Moddade datorer är datorvärldens raggarbilar.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Undrar när man kan skaffa sig självlysande datorskärmar


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Möss, tangentbord, display på tangentbord, ratt, joystick.. ALLT ska fasiken lysa?! Vaaau? Argh, naej fy fn.

Men, är mattan bra så visst. Bara jag kan stänga av lyset..
Fast iofs, hur skulle en matta som man var _tvungen_ att ha på hela tiden fungera? Friktion från musen hade genererat kraft till.. ? Oo ok svammel, för mycket Redbull, på tok för sent. Ska ta en kaffe istället.

Inaktiv
Skrivet av mandrill:

Repet: Vi har nu på begäran tagit bort kravet på ifyllande av emailadress, men fyller man inte i den har man ingen chans att vinna en egen musmatta

Vinna!? Det stog inget om någon tävling på hemsidan! Vad är detta för hittepå!? Måste ni inte upplysa om sådant? Och vilka krav som gäller? Annars överklagar jag och bestämmer att jag vill ha en lysmatta gratis!

Medlem

Edd1e ; Jag antar att den är ganska batterisnål, då den har lysdioder.
Och den har säkert någon på / av knapp, alternativt så kör den väl på USB kontakt
Eller hur är det tänkt angående belysningen?
Föresten, fin hemsida, minimalistisk men bra färgval (men lite seg, fast kan vara mitt internet som har rent generellt varit ganska segt dom senaste dagarna):up:


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

1
Skriv svar