Vad är detta?

Inaktiv
Vad är detta?

Mitt tandkött började smärta igår önda ner till hörntänderna men idag har smärtan förflyttat sig till en area bredvid högra ansiktshalvan ovanför läppen och nu är det det uppsvällt där, nån som vet vad detta är eller har haft liknande?

Medlem

Sök upp en tandläkare/läkare

Medlem

Visdomständerna som kommer fram? Låter lite skumt att ansiktet svullnat upp dock.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv
Skrivet av SuperTank:

Visdomständerna som kommer fram? Låter lite skumt att ansiktet svullnat upp dock.

Tror han menar tandköttet ovanför läppen där fram bara :). Men annars får du la åka till tandläkaren på akutbesök imorgon?

Medlem

Kan ju vara någon inflammation eller allergisk reaktion på föda? Ger det dig besvär så får du försöka kontakta din vårdcentral/läkare/tandläkare eller vem det nu kan vara.

Sjukvårdupplysningen kanske kan ge dig råd? Ring dem?

Medlem

En spelsajt kanske inte är bästa forumet för sånna här frågor, ett hett tips är att vända sig till personer som är utbildade inom sjukvård.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Det är möjligt att en tand har börjat skjuta fram vid framtänderna, har haft problem med mina framtänder då dom inte har kommit ut riktigt, dock så hade jag aldrig såna där problem.

Borstar du tänderna nogggrant? (om du borstar tänderna överhuvudtaget?)
Låter som att du fått en infektion i tandköttet iallafall, och sånt kan hända om du inte gjort ovanstående tillräckligt bra


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Rissan:

En spelsajt kanske inte är bästa forumet för sånna här frågor, ett hett tips är att vända sig till personer som är utbildade inom sjukvård.

men diskutioner om religion, politiska frågor och aftonbladets artiklar är det?

Medlem

Självklart F3D!

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av Rissan:

En spelsajt kanske inte är bästa forumet för sånna här frågor, ett hett tips är att vända sig till personer som är utbildade inom sjukvård.

men diskutioner om religion, politiska frågor och aftonbladets artiklar är det?

Ehm, ja? Har svårt och se hur det är samma sak.

En diskussion om någons sjuksymptom mellan personer (jag antar att ingen här är utbildad läkare) som inte har nån utbilning inom sjukvård och en diskussion om en politisk fråga är knappast samma sak.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:
Skrivet av F3D:
Skrivet av Rissan:

En spelsajt kanske inte är bästa forumet för sånna här frågor, ett hett tips är att vända sig till personer som är utbildade inom sjukvård.

men diskutioner om religion, politiska frågor och aftonbladets artiklar är det?

Ehm, ja? Har svårt och se hur det är samma sak.

En diskussion om någons sjuksymptom mellan personer (jag antar att ingen här är utbildad läkare) som inte har nån utbilning inom sjukvård och en diskussion om en politisk fråga är knappast samma sak.

Du har säkert rätt. Det är nog inte rätt forum för sådant... men inte för att det inte finns läkare.

Tycker att sådana diskussioner borde egentligen kunna öppna för utbyte av erfarenheter vilket säkert skulle ge mer än alla politik och religionstrådar som ofta endast handlar om att framföra egna åsikter, tankar och debattera varandra till döds utan att något konkret händer eller förändras. I bästa fall byter väl någon enstaka person åsikt eller lär sig något.

Diskussioner om sjukdomar däremot skulle kunna resultera i konkreta lösningar som faktiskt förbättrar människans livskvalitet. Det enda (stora) problemet jag kan se är att någon skulle få för sig att rekommendera felaktiga läkemedel/preparat vilket skulle kunna få allvarliga konsekvenser för den som blint litar på tipset.

Medlem

Ja visst kan man diskutera tips, erfarenheter osv. Men som du säger är ju risken då att man får ett dåligt tips på någon medicin man kanske absoulut inte borde ta för vad man nu har för nåt. En legitimerad läkare är den enda personen som man ska lita på när det gäller sin hälsa och vilken medicin man borda ta.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv
Skrivet av Rissan:

Ehm, ja?

Ehm, nej?

Medlem

Det är fullt möjligt att diskutera såna här saker, likadant som att diskutera religion.

Såvitt jag vet så är ingen professor i vare sig Statsvetenskap eller religion, men ändå så snackar vi om det.
Det är "Allmänt" prat, vi pratar om allmäna saker helt enkelt och sånt här hör väl kanske inte till vardagen men det är väl knappast något spel eller hårdvara


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av Rissan:

Ehm, ja?

Ehm, nej?

Mmmm, FZ. Alltid lika givande diskussioner.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

själv vart jag lite sugen på att, i sann USA-anda, stämma Kinnarps Arena/HV71, efter att jag i helgen brände mig på en grillad korv då jag var och kollade in HV-Brynäs (HV vann med 5-1 förövrigt).

tyckte först att jag var lite smart när jag valde tills det var 2 minuter kvar av pausen mellan första och andra perioden för att dra och köpa en korv. sagt och gjort, men när jag väl skulle tillbaka till sittplatsen så blir jag stoppad av en nisse som påpekar att man får inte ta med sig korven dit utan måste stå ute i hallen och käka upp den... och i bakgrunden hör jag hur matchen drar igång så det blir till att käka upp den fort som fan...

hinner ta två (stora) bett när jag känner av en sådan intensiv hetta i gomen så jag vet knappt vad jag ska ta vägen, försöker bita runt och fippla runt med tungan, men den stekheta korven vägrar släppa gomen och bränner vidare, tillslut lyckas jag få loss det och svälja medan några tårar p.g.a smärtan bildas i ögonen.

jag slänger resten av korven och kämpar frenetiskt med att få upp min Pepsi-flaska och lyckas tillslut skölja munnen med svalkande vätska.
sekunden senare känner jag hur det hänger något löst, som en kött/korvbit mellan tänderna, jag fipplar 30-60 sekunder med tungan men lyckas inte få loss det utan väljer tillslut att sticka in pekfingret och tummen och drar loss det.
ÄNNU MERA SMÄRTA!!
det var "skinn" som delvis lossnat från gomen och som jag nu slet loss (med massa blod i käften som konsekvens).

trodde aldrig man kunde bränna sig så jävla mycket på en bit korv...
och nu, och säkerligen två veckor frammåt i tiden, så känner jag knappt någon smak alls vad jag än käkar, och att äta är inget man ser fram emot då det bara svider som fan


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Shit Werzion, låter verkligen inte bra :(!

Inaktiv
Skrivet av Bateman:

Mitt tandkött började smärta igår önda ner till hörntänderna men idag har smärtan förflyttat sig till en area bredvid högra ansiktshalvan ovanför läppen och nu är det det uppsvällt där, nån som vet vad detta är eller har haft liknande?

det där med att smärtan förflyttar sig, det känner jag igen.
fick svinont i tankött, tand för ett tag sen och först värkte det i tanden, men sen fick man blixtrande huvudvärk.
när man väl kom till tandläkarna så visade det sig att det var en visdomstand som spökade.
så man fick göra en rotfyllning.

kom smärtan väldigt snabbt ?

hoppas det inte är så att du behöver göra en rotfyllning, eller måste dra en tand,
det är rätt så otrevligt och dyrt..

Inaktiv

posta en bild på det då


signatur

If you try to fuck with me then I shall fuck you too

Inaktiv
Skrivet av Bateman:

Mitt tandkött började smärta igår önda ner till hörntänderna men idag har smärtan förflyttat sig till en area bredvid högra ansiktshalvan ovanför läppen och nu är det det uppsvällt där, nån som vet vad detta är eller har haft liknande?

Du har syndat, nu kommer guds straff.

Nej men ruttet skäm åsido, det går inte att göra något åt. Bara hålla ut, men testa borsta lite extra på tandköttet.


signatur
1
Skriv svar