Köper ni spel på eBay eller Tradera?

Medlem
Köper ni spel på eBay eller Tradera?

Köper ni spel på eBay eller Tradera för bättre priser?


signatur
Medlem

Nix har nästan precis "upptäckt" det :$.
Har bara kollat en PS3 där hittils.

Medlem

En kanske borde dra nytta av begagnad-branschen mer, men köper helst nytt och gjort så hittills.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Jo, det finns många som säljer sprillans nya spel där också. Undrar bara om det är många som utnyttjar detta då man kan hittar riktiga kap där. Köper ofta mina spel den vägen.


signatur
Medlem

nope blivit lurard en gång för mycket när det gäller spel o film så jag köper nytt eller väntar en cykel o köper spelen då.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

tradera diggar jag hårt mycket godis där


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Notumforce:

nope blivit lurard en gång för mycket när det gäller spel o film så jag köper nytt eller väntar en cykel o köper spelen då.

Mjo, finns alltid en risk. Men idag är det många som låter en köpa mot postförskott (ofta företag som auktionerar där). Jag köper bara av dem eller de som har fått bra omdömen av andra köpare.


signatur
Medlem

vågar inte riktigt det. vill jag köpa begangnat går jag in till affärerna i stan


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Ibland, när det gäller spel som inte går att få tag i längre i vanliga butiker.

Medlem

Yup, men som sagt, många spel är inplastade, sprillans nya, dem jag brukar köpa.


signatur
nj
Medlem

Har köpt en hel hög av mina spel från Tradera. Far Cry inplastat för 10kr (UbiSoft Exclusive-utgåva förvisso) tex, eller utökat både min GameCube och PS2-samling där jag köpt spel för en bråkdel av vad de kostar begagnat i mina lokala butiker (köpte tex FFX för 100kr när det kostade runt 250kr hos EB om jag inte minns fel).
Ännu inte blivit blåst sedan jag började leta spel där 2003, och då har jag handlat av både folk med helt nya användare och de med väldigt goda omdömen.

Medlem

De spel jag köper när jag köper spel köper jag oftast för multiplayer spelande och då finns det ju en risk att de sparar CD-Keyn, kontot eller whatever du behöver för att spela online. Så nope inget begagnat i min hylla! Om jag skulle köpa begagnat hade det varit från nån kompis.

Medlem

Nope, inget av dem.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Nej, men har köpt via Blocket och FZ. eBay och Tradera blir väl aktuellt någon gång i framtiden kanske. Har faktiskt medvetet valt att inte handla där då jag känt ett inre motstånd... Varför det finns där vet jag inte.

Inaktiv

nee, bättre att gå till Game och EB Games för att köpa begagnat.

Medlem

Nää köper mest spel på butiker...typ som Game


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Köper allt via ebay Tradera har fått några besök men det finns sällan det jag söker för ett pris som jag vill ha det för. Köper allt från spel/konsoler till spelkort och andra roliga saker som inte finns i sverige där Enda nackdelen med ebay är att det ofta är US shipping only och det mesta är även NTSC vilket är underbart för vissa men ett otroligt hinder för andra.


signatur
Medlem

ja, köper sega megadrive-spel på tradera ibland. kostar oftast inte mer än några tior


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jo det är ett bra ställe om man söker gamla klassiker också


signatur
Inaktiv

Klart som korvspad jag gör. Spelköp i vanliga butiker ruinerar mig annars.


signatur
Inaktiv

Köpt lite äldre spel från tradera. Mumma!

Funderar på att köpa lite annat också..


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Btw, en liten fotnot som många kanske påpekat - Tradera är väl en del av Ebay?


signatur
1
Skriv svar