Hur många hopp non-stopp?

Medlem
Hur många hopp non-stopp?

Nått jag gillar, eftersom jag varit boxare, är att hoppa rep. Inte på tid, utan mest som uppvärmning, tills jag fick för mig att på något sätt maxa, och vad jag gick för.
Jag bestämde mig för att hoppa 1000ggr non-stop. Resultatet blev 1200ggr non-stop. Det var iof efter jag försökt tre ggr, och då hoppat sammanlagt 2000 hopp redan, så antagligen har jag lite mer att ge.
Har ni nå liknande rekord med hopprep, eller har ni ett högre non-stop rekord?


signatur

/ Shuburn

Medlem

Jag hoppar non-stopp de felsta spelen, är nog en skada sen bunny-jumpsen i Halflife.

Youtube-proffs

Min fråga e då, hur fan orkade du räkna så högt?

Hur många hopp per minut är det du gör, är det typ 1,5 per sekund eller?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

har du stegmätare på dig vid hoppningen som räknare?

muscle: hoppar innerligt du menar sedan Quake-tiden hehe


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Hade ingen stegräknare då, har det nu på min Nokia 5500 Sport, har dock inte testat ännu. Men jag bara räknade på, lättast är ju att räkna till etthundra, tio gånger. Du Polish som verkar träna kampsport lär väl kunna bräcka mitt rekord?


signatur

/ Shuburn

Medlem

Vid vilken shop skall man göra ett stop om man vill hoppa non-stop? Hjälper det att lyssna på pop? Sportdryck kanske man skall ta en kopp eller kanske ett dopp? Detta inlägg blev en flopp. Hopp til you drop!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Castors svar - en flopp,
jag vet att jag är hård,
så vem kan hoppa non-stop,
och bräcka mitt rekord?


signatur

/ Shuburn

Medlem

jag kommer nog inte försöka, på thaiboxningen så var det inte riktigt mitt främsta val för uppvärmning

Inaktiv

tror nog inte hoppa hopprep är Polish grej,

han kommer nog käka upp hopprepet som spaghetti och istället köra lite bänkpress på minst ett ton.

Medlem

hur pass höga måste hoppen vara?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Äh, prova, kör hårt MaLiBu. När man fått till tekniken är det jävligt kul. Jag klarade ju inte tio non-stop ifrån början.

Asså, det är ju bara hopprep, och om man ska nå till 1000, kan man ju inte sprinta en meter upp i luften varje hopp. Så smidiga hopp som möjligt, kör hårt du å Ice

PS. Diggar din avatar IceMan, vet inte om det är menat så, men den påminner om Monkey Island-animationerna.


signatur

/ Shuburn

Medlem

tack njä det tror jag nog inte att det är en tanke bakom

Måste man ha hopprep oxså? tänkte det bara skulle räcka med att stå och hoppa som en toker
Ska testa imorn och se hur många man kan göra innan man brakar ihopp! sånt härnt är ju skit roligt =D

Kul med utmaningar ju! förut när man var ung, starkt, pigg och rask så höll jag på med div saker, bla klarade jag av hmm 70(eller var faan det var) armhävningar på 45sec, och körde 20st på 10sec och lite sånt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Uhm, inte räknat antal, bara att vi brukar köra reps om tre eller fem minuter, och jag har klarat fem minuter utan att stoppa, om vi säger så ;o


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Youtube-proffs
Skrivet av Munky84:

Du Polish som verkar träna kampsport lär väl kunna bräcka mitt rekord?

haha, min avatar är inte kampsportig, e bara aggro på den

Jag lyfter tunga vikter, när det gäller bänk och sånt så kan vi snacka, hoppa hopprep pallar jag inte, för mycket vikt att kasta upp o ner hela tiden


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Fan vet jag, aldrig räknat. Men 10 min non-stop skulle normalt bli runt 1000-1200 st.

Thai ftw.

Medlem

Jag har för mig att det tog en kvart... jag måste också kolla på nytt.. lär ju köra med stegräknaren på min telefon nu till veckan... benhinnorna lär ju gå av, dom har varit lite sega på sistonne...


signatur

/ Shuburn

Medlem

Hoppar ni nått eller? Ser inga resultat


signatur

/ Shuburn

Inaktiv

Jag testade med en antennkabel, 4 hopp non-stopp.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Youtube-proffs
Skrivet av Sipmo:

Jag testade med en antennkabel, 4 hopp non-stopp.

HAHA!

Jag testade med en vanlig fyraledare. 3 hopp non-stopp sedan kom min chef in och undrade vad fan jag höll på med och varför jag inte kopplar elen istället..


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Eftersom det var över ett år sedan jag hoppade rekordet, är jag inte i samma form.. provade förra veckan och stannade på 1064 hopp/non-stopp, enligt stegmätaren...


signatur

/ Shuburn

1
Skriv svar