N95 - Årets cpmobil

Inaktiv
N95 - Årets cpmobil

Så var det dags att skaffa sig en ny mobil, Beslöt mig för att köra på en Nokia N95. Först tänkte jag inte på det men när jag väl började använda kameran för att filma så var det typ vita prickar i bilden som såg ut att vara döda pixlar så jag gick och bytte mobilen idag och när jag kom hem med den nya och satte den på laddning så står det "Laddar inte". Laddaren får kontakt med mobilen men vägrar liksom ladda batteriet. Det finns en hel del andra raporterade problem som jag har haft tur att slippa som tex crashar, blinkande startup och glappande slider. Vad håller finnarna på med egentligen? Dricka inte perkele koskenkorva vodka på jobbet! Helt klart årets cpmobil

Medlem

Nokia = leksaker.
Dom trycker in en massa skit i sina mobiler så du får mycket för pengarna, tyvärr brister kvaliten.

Själv kikar jag på SE 960i. Iphone kanske, om den inte blir bunden till typ Telia och om de fixar 3g och en riktig kamera till Europa-versionen.


signatur

yolo

Medlem

Synd att det blev så får dig.
Min är felfri, grymt bra mobil.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Jag har haft en SE K750i i nästan 2 år tills den blev törstig(olyckshändelse) och så slutade knapparna att fungera. Det jag inte gillar med SE är att deras laddare och handsfree måste bytas ut en gång i månaden för dom börjar glappa så därför valde jag Nokia den här gången.

Medlem

kör ericsson nu men kan inte påstå att nokia är skit dock så är alla mobil tillverkare bra på att släppa modeller lite då o då som inte borde ha lämnat fabriken .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Efter att ha haft SE i flera år, gick jag och köpte mig en N95 för någon månad sedan. Väldigt uppfriskande byte, har inga problem med min lur. Grym kamera, grym GPS och störtskönt menysystem.


signatur
Medlem
Skrivet av Döbringer:

Nokia = leksaker.
Dom trycker in en massa skit i sina mobiler så du får mycket för pengarna, tyvärr brister kvaliten.

Själv kikar jag på SE 960i. Iphone kanske, om den inte blir bunden till typ Telia och om de fixar 3g och en riktig kamera till Europa-versionen.

Edit: med "en massa skit" menade jag "en massa roliga funktioner".


signatur

yolo

Medlem

Har haft en N95 själv och den ballade ur efter knappt ett år.
Oftast funkade den felfritt, men ibland kom den in i en ond period och var skitseg i menyerna, startade om sig efter ca 1 minuts samtalstid och diverse andra konstigheter.
Lessnade ur rejält tillslut och köpte en ny telefon istället.
Blev en Nokia 6300 istället. En telefon jag är skitnöjd med än så länge. Den har bara de funktioner jag finner nödvändiga (samtal, sms, gprs, mp3) och inte en massa skit som drar mer batteri och gör telefonen allmänt slö. Snabb i menyerna är den också.
Rekommenderar den varmt efter ca 6 månaders felfri användning.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Jag har en N95.
Det är mer leksak än telefon faktiskt, dyr var den också. Batteritiden är max en dag förutsatt att jag inte använder den mycket. GPS'en funkar eventuellt om man meckar i en halvtimme först men då måste du stå utomhus - inne kan du glömma att den funkar. Jag har mobilen som väckarklocka och jag älskar snooze men på denna telefon går det inte ställa in något - fem feminutare sedan slutar den ringa...
Kameran är bra och det blir helt ok filmer från den men det spelar ju ingen roll... det är en telefon vi snackar om.
Jag måste ha denna länge eftersom den var så dyr men nästa gång blir det ingen leksakstelefon.

3 måste ha sämst täckning i världen


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av fanboy:

Synd att det blev så får dig.
Min är felfri, grymt bra mobil.

Samma här, har inte haft några problem med min N95a.

Älskar Symbian OS. Är det något jag inte gillar, äh, avinstallera skiten och installera något annat. Jättetrevligt.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Stäng av 3G, och batteritiden ökar dramatiskt.


signatur
Medlem

Mellanre, gullefjun - nu är jag ingen mobilh4xx4 men det mesta är ju låst om man köpt telefonen via 3 och jag kan inte göra det ni pratar om... eller?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jag håller mig till Sony Ericsson, de verkar göra telefoner av bra kvalité. Har en K750i som är snart 2 år gammal. Lite slitna knappar och smårepig skärm men annars är den helt felfri.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Jag kom precis hem med den tredje N95:an... Batteriet laddar och jag hoppas verkligen att det inte är nåt fel på kameran i denna. Orkar inte byta ut mobilen igen.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

3 måste ha sämst täckning i världen

Märkligt, jag måste själv påstå att 3 är en av de bättre operatörerna på täckning!

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Mellanre, gullefjun - nu är jag ingen mobilh4xx4 men det mesta är ju låst om man köpt telefonen via 3 och jag kan inte göra det ni pratar om... eller?

Jag har en 3 telefon. N95a. Det följer ju med skit som deras Messenger installerad som är låst till 3's Messenger tjänst osv. Jag har inte haft några problem med att avinstallera allt som har med 3 att göra på min telefon, förrutom loggan på baksidan av telefonen då.

Nej men det ska gå bra. Bara gå in bland programmen och trycka upp alternativen för det aktuella programmet och välja ta bort har jag för mig.

Sen det här med 3's täckning. Minns ett test M3 gjorde (tror det var M3 iaf) som visar att i Stockholm, Göteborg och Malmö (inne i städerna då) har 3 bäst täckning av alla 3G operatörer. Men utanför städerna blir det sämre. Eftersom jag spenderar nästan all tid i det här landet i Stockholm city blev det avgörande för mitt val av 3 som operatör.

Nu reser jag väldigt mycket så det ska bli intressant att se hur den beter sig utanför Sverige. Det här är första gången jag har 3 och jag har en utlandsresa som kommer nu om ett par veckor.

Men allt som allt så är jag jävligt nöjd med min N95a. Jag kan customiza den som jag vill och allt har fungerat felfritt.

Angående GPSen så kan jag hålla med om att ifall man använder den via Maps funktionen så tar det lite tid. Men går man in på GPS-data eller vad det nu heter i Verktyg så går det bra mycket fortare. Sen när den har all nödvändig data så startar man upp kartfunktionen och GPS-trackern och vips så ser du vart du är och den trackar dig när du rör på dig. Mycket trevlig funktion. Jag kan även använda den när jag är inomhus men det har jag bara fått att funka på vissa platser som i min egen lägenhet och hemma hos kompisar. Däremot nere i den underjordiska passagen vid Sergels Torg som går förbi Gallerian etc. fick jag den däremot inte att fungera. Men det är skitsamma för mig eftersom jag oftast vet vart jag är när jag är inomhus.

Wall of text.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Hahah, sitter och testar min tredje mobil och slidern glappar... Det kanske är normalt... Den klickar och displayen flyttar sig nån milimeter om man kommer åt vänsterkanten på display nära nokiamärket men annars är det hitils inga andra fel på den

Medlem
Skrivet av Alcr:
Skrivet av CastorFiber:

3 måste ha sämst täckning i världen

Märkligt, jag måste själv påstå att 3 är en av de bättre operatörerna på täckning!

gick själv ifrån comviq till 3, jag är mycket överaskad posetiv till 3, dom där barn sjukdomarna som var för några å sedan är över, iallafall omkring där jag bor.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Gick också ifrån Comviq till 3... Med Comviq så kunde jag inte gå runt i vissa affärer utan att täckningen försvann medans med 3 så funkar det perfekt utan att täckningen försvinner. Det enda jag inte gillar med 3 är att om du öppnar en tjänst som Windows Live Messenger så drar dom den på dina markeringar om du tex har 3 bomben 299 som jag har istället för fakturan. Dom har även en konstig liten låt när man ringer till folk med 3 som går typ "3 is the magic number..." men har hört att man kan ta bort den om man slår nåt nummer som jag har glömt nu bara för det. Gillar heller inte deras 076161-nummer men man kan ju flytta sitt gamla Comviq nummer vilket jag gjorde

Inaktiv

n95 är en riktig skit lur enligt mig har aldrig förstått mig på varför de gör mobiler större och större som 95an, visst den har en massa skit som man inte använder som tex gps och 7? mp kamera.
Batteritiden är inte heller nån höjdare, nä jag rekomenderar samsung u600 både för att den är slimmad snygg och har även en held del användbara funktioner, enda problemet är att batteritiden på den är inte så hög den heller.
Min håller i 3 dagar om jag inte gör nåt speciellt med den tex lyssna på mp3 då dör den efter 1 till 2 dagar

Inaktiv

Hehe min n95 frös nyss, stod typ att farsan ringde och så kunde inte klicka på nån knapp, kunde inte ens ringa ifrån min hemtelefon till mobilen. Var tvungen att rycka batteriet och sen stoppa in det igen... Hoppas att det bara är firmware annars får jag gå och byta mobilen för tredje gången...

1
Skriv svar