Hur gör du för att undvika att bli trött på LAN?

Medlem
Hur gör du för att undvika att bli trött på LAN?

Frågan är redan ställd.

Själv brukar jag och mina polare gå ut på natten och springa ett varv "runt kvateret" (ca. 800m) i bara kalsonger, och då endast för att vi ska frysa (så få inte för er något nu), det ska gärna vara snö på marken också. Det får en verkligen att piggna till lite. Annars använder jag det kanske lite mer normala sättet att jag ställer en kanna med kaffe jämte mig och dricker varje gång jag känner att jag håller på att somna.

Eller så sover jag helt enkelt. Kanske det vanligaste?

Medlem

hehe ok , tja om jag är för trött så avslutar jag lanet och går o lägger mig .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Eh, trycker i mig olika drycker med koffein och går ut i den kalla luften och klämmer en cigg tills jag är så trött att jag knappt kommer fram till platsen jag tänker sova på.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Jolt Cola + skräckfilm. Hjälper inte det så sätter jag på den hårdaste hårdrocken jag har och spelar HL2: Deathmatch på en flaxig bana ^^


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

hehe ok , tja om jag är för trött så avslutar jag lanet och går o lägger mig .

Uh, vad tråkigt vuxen du är... tyvärr skulle jag nog göra detsamma.

Ett tips som kan kombinera de tu är att ha lanet på ett ställe där alla måste sova över - då kan de som vill sova en stund och sedan vakna med nyrakat huvud och lite fina spritpennatatueringar i ansiktet.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jag går och också och sover om jag blir allt för trött. Viss trötthet kan man motarbeta, men att sitta och pressa ger inget. Då får jag ett par timmar uselt spelande, istället för att sova och komma tillbaka fräsch.

Avstängd

Jag och mina kompisar brukar göra så att vi helt enkelt går och lägger oss när alla är trötta och börjar bli less, så fortsätter vi på morgonen igen. Tycker det bara är onödigt att hålla sig själv vaken hur länge som helst.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Jag och mina kompisar brukar göra så att vi helt enkelt går och lägger oss när alla är trötta och börjar bli less, så fortsätter vi på morgonen igen. Tycker det bara är onödigt att hålla sig själv vaken hur länge som helst.

jupp håller helt med. Det gäller att ha kul när man spelar, inte vem som kan hålla sig uppe längst!

Medlem

Mycket sant mycket sant Nukem.

Medlem

JOLT COLA!!!


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Själv så brukar man ta fram de stora högtalarna så sätter man på techno hardstyle(A)


signatur

Snusar till varje pris!

Inaktiv
Skrivet av Nukem:
Skrivet av EliasN:

Jag och mina kompisar brukar göra så att vi helt enkelt går och lägger oss när alla är trötta och börjar bli less, så fortsätter vi på morgonen igen. Tycker det bara är onödigt att hålla sig själv vaken hur länge som helst.

jupp håller helt med. Det gäller att ha kul när man spelar, inte vem som kan hålla sig uppe längst!

Håller med!

Medlem
Skrivet av Alcr:
Skrivet av Nukem:
Skrivet av EliasN:

Jag och mina kompisar brukar göra så att vi helt enkelt går och lägger oss när alla är trötta och börjar bli less, så fortsätter vi på morgonen igen. Tycker det bara är onödigt att hålla sig själv vaken hur länge som helst.

jupp håller helt med. Det gäller att ha kul när man spelar, inte vem som kan hålla sig uppe längst!

Håller med!

Hehe, jo det gör jag med iof, men ibland kan det vara lite småroligt när alla är övertrötta, så vi brukar göra det ändå.

Avstängd

Förra gången vi lanade så var vi uppe till klockan 06. Pappa hade redan farit till jobbet för en timme sen och mamma hade just stigit upp. Det var kul att pröva på det, men jag vill inte göra det igen. Av någon anledning så får jag alltid dåligt samvete av att vara uppe hur länge som helst och grejer i den stilen.

Medlem

Att vara längst uppe var ju något man tyckte var häftigt när man inte var så lan-erfaren, men ett råd är att vara uppe till max 2-3, då sover ni till kanske 10-11 och kan spela riktigt länge ändå Om man är uppe länge så vaknar man sent och jag mår iallafall inte bra av att vakna vid 2-3 tiden :S


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

hehe, bara jag som avgudar superlatenightgamingen? Har visserligen inte varit på ett lan på flera år nu känns det som men minns en riktigt rolig händelse när vi var 3-4st på ett minilan och gameade. En hade redan däckat och resten sitter och försöker övertyga en tröttmotherfucker att stanna uppe och spela ett parti cossacks, den trötta fan blir lite sur men fajten startar.. alla mot en kille som var löjligt bra då. Efter 20 mins i matchen märker vi att en i vårat lag faktiskt leder i något, mest land med byggnader på eller dyl och så kollar vi på dne trötta jävelns camp. Han har bara suttit och byggt några jävla apbilliga hus och placerat dem överallt i någon sorts trans. Nåja, 30 minuter senare börjar vi bli totalmosade av vår uberkompis och vi skriker på hjälp från den trötta jäveln men han har ansiktet i tbordet och snarkar. You had to be there, men fan va najs det var. Ett skönt minne helt enkelt.
Har aldrig uppskattat de lite större lanen särskilt mycket, gillar att hålla det på en personlig nivå.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

hehe, bara jag som avgudar superlatenightgamingen? Har visserligen inte varit på ett lan på flera år nu känns det som men minns en riktigt rolig händelse när vi var 3-4st på ett minilan och gameade. En hade redan däckat och resten sitter och försöker övertyga en tröttmotherfucker att stanna uppe och spela ett parti cossacks, den trötta fan blir lite sur men fajten startar.. alla mot en kille som var löjligt bra då. Efter 20 mins i matchen märker vi att en i vårat lag faktiskt leder i något, mest land med byggnader på eller dyl och så kollar vi på dne trötta jävelns camp. Han har bara suttit och byggt några jävla apbilliga hus och placerat dem överallt i någon sorts trans. Nåja, 30 minuter senare börjar vi bli totalmosade av vår uberkompis och vi skriker på hjälp från den trötta jäveln men han har ansiktet i tbordet och snarkar. You had to be there, men fan va najs det var. Ett skönt minne helt enkelt.
Har aldrig uppskattat de lite större lanen särskilt mycket, gillar att hålla det på en personlig nivå.

Känner mig träffad, Cossacks.. fyfan vilket sugspel 8)

Vi måste lana igen sno0ze. Vi har blivit aldeless för vuxna.

Själv så brukar/brukade jag skvätta iskallt vatten i fejset. Riktigt skönt och upppiggande. Men även promenader i lite kyla är också najs.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Joltcola brukar funka temporärt. Annars om man vill vara uppe konstant så finns det ju saker att ta för det. Men allt har ett pris ju längre man är upp ju hårdare blir ju krashen.

Men ett kamikaze lan från fredag efter middag till söndagkväll utan att sova är fan inte att rekommendera.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Jag gör som många andra redan har sagt, blir man för trött så går man och lägger sig, finns ingen mening att sitta uppe och knappt fatta någonting.

Kan dock vara roligt ibland, har varit med om många konstiga saker när man är för trött, som att allting går i extrem slowmotion och man tror att man har bättre hörsel än självaste superman.


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Inaktiv

minns ett tredagarslan i arvika där jag inte gick o la mig förrän förmiddagen sista dan. Kaffe,snus och dc hub höll mig vaken, det var grejjer det...

Medlem

Var jättelängesen jag var på allnight lan, men på den gamla goda tiden drack man sådär ett par liter cola och käkade dextrosoltabbletter eller va de heter.

Man har haft riktigt roliga stunder på mini-kompislan där ALLA är skittrötta.
Minns att jag och mina polare satt och spelade NinjaQuake hela natten lång på samma deathmatch bana. Tillslut satt man och skrattade åt de mest knasiga grejor man kunde göra i den modden

Medlem

Finns inget som går upp imot känslan när man tittar ut och ser solen gå upp


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Finns inget som går upp imot känslan när man tittar ut och ser solen gå upp

Kan bara hålla med dig . När jag var i mina yngre dagar, så brukade vi komma överens om massa "trevliga" saker vi skulle göra mot den som somnade först. Annars så är en trevlig promenad på den knastrande skaren en kall vinternatt det bästa alternativet mot trötthet.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Ja att gå en promenad jättetidigt på morgonen är rätt fräckt.
Jag gick över Gustav Adolfs torg i Malmö sådär kl 5 på morgonen. Inte en människa ute på torget där det annars brukar va rätt mycket folk. Riktigt spookie

1
Skriv svar