Jag har ett stort jävla problem!!

Medlem
Jag har ett stort jävla problem!!

Heej... Jag har ett stort problem... Vi sitter 2 st på ett telia 24 internet. Jag är en sån som gillar att ladda ner mycket (dc++ och torrent) och min bror (på den andra datorn med internet) sitter bara och spelar tråkspelet WOW... Men när jag laddar hem samtidigt som han spelar så laggar de för han och då får han damp och får typ panik och skriker och slåss för han inte kan spela wow (som sagt, wow beroende)

1: Vet någon hur ja ska göra för att kunna ladda ner samtidigt som när han spelar wow utan att lagga för han?
2: få bort han från wow så jag kan ladda ner!!

Skulle helst vilja ha tips på 1an...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

För det första så får du inte ladda ner, för att vara lite hjälpsam så bör du sänka upload till 25 eller 15, det ska funka i teorin men jag försöker inte säga något, du kan kolla hur det går först, men att tanka är fel så gör inte det, köp dina spel / musik / filmer istället.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Youtube-proffs
Skrivet av Greger:

För det första så får du inte ladda ner, för att vara lite hjälpsam så bör du sänka upload till 25 eller 15, det ska funka i teorin men jag försöker inte säga något, du kan kolla hur det går först, men att tanka är fel så gör inte det, köp dina spel / musik / filmer istället.

Men han tankar bara patchar till cs därifrån!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

det är normalt att du fuckar upp allt när du sätter igång och laddar ner, så jag föreslår att du väljer att göra det vid de tider på dygnet som ingen annan använder internet.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

På torrents sänker du max Download till ca. 2mb/s och max upload till 40-80 beroende på stabiliteten på nätet. Då ska det inte lagga.

Svårt och hitta tider då en WoW beroende inte spelar.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Polish: Precis!! Och bf2 patcher!!

sno0zer: Hmm.... men de är ju jobbigt!:|

KlosterKatten: Hmm aa de kan ju gå på dc++...
Någon som vet hur ja ska göra för att få bort han från WOW?!!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Prova att snacka med honom så kan ni kanske komma överens om olika tider, så kan ni turas om... lol.

Allvarligt, det är ju bara WOW så du gör ju honom en tjänst om du får honom att sluta spela det. Jag föreslår fullt krig, hacka hans konton och få honom bannad eller nåt


signatur

yolo

Medlem

Med denna kan du styra nerladdningshastigheter, ner- och uppladdning.

Kruxet är väl att om din brossa slutar lira wow så blir det väl nåt annat skojsigt spel och så har ni problemet igen.
Jag tror tyvärr inte att sluta spela wow är lösningen :/


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Polish: Precis!! Och bf2 patcher!!

sno0zer: Hmm.... men de är ju jobbigt!:|

KlosterKatten: Hmm aa de kan ju gå på dc++...
Någon som vet hur ja ska göra för att få bort han från WOW?!!

Prova med att dra en magnet över hårddisken, det ska göra så att man tappar suget för wow helt.
Det funkar perfekt


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Haha... Nej, du har verkligen inget stort problem.

Verkligen inte.

Hehehe...wow, liksom.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Ta bort hans karaktärer och avinstallera spelet i smyg.

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av andreashal91:

Polish: Precis!! Och bf2 patcher!!

sno0zer: Hmm.... men de är ju jobbigt!:|

KlosterKatten: Hmm aa de kan ju gå på dc++...
Någon som vet hur ja ska göra för att få bort han från WOW?!!

Prova med att dra en magnet över hårddisken, det ska göra så att man tappar suget för wow helt.
Det funkar perfekt

eftersom karaktärerna på wow sparas på blizzards servrar så får han bara en arg bror som snor din hårddisk så han kan forsätta.

enda sättet för att få någon att tappa suget är att få tag i lösenordet och radera karaktärerna


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av Greger:
Skrivet av andreashal91:

Polish: Precis!! Och bf2 patcher!!

sno0zer: Hmm.... men de är ju jobbigt!:|

KlosterKatten: Hmm aa de kan ju gå på dc++...
Någon som vet hur ja ska göra för att få bort han från WOW?!!

Prova med att dra en magnet över hårddisken, det ska göra så att man tappar suget för wow helt.
Det funkar perfekt

eftersom karaktärerna på wow sparas på blizzards servrar så får han bara en arg bror som snor din hårddisk så han kan forsätta.

enda sättet för att få någon att tappa suget är att få tag i lösenordet och radera karaktärerna

Det är sant men att få en hårddisk som går sönder gör att man ändå får vara utan dator minst 1-2 dagar, vilket kan få folk att inse att det finns andra saker som är kul att göra.

Men finns nog inte så många sätt att få din bror att sluta om han är så där beroende, har han inte några kompisar som du kan be att dom ska hjälpa din bror att sluta spela wow så förbannat mycket? P


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Säker på att det inte är routern som inte klarar av för många anslutningar å noder som torrent använder? Testat att forwarda portarna till din dator?

Medlem

ADSL är sjukt beroende av uppladdnings hastigheten så blir den hög så blir det lätt lagg.

Inaktiv

Hör väl till normalt mänskligt beteende att kunna samarbeta? Borde väl inte vara alltför svårt att hitta nån period på dagen du då kan få tanka... Bara låta datorn stå på de timmar på dagen som din brorsa inte är hemma?

Medlem

Ladda ner under natten?


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Jag har fixat hans användar namn och lösen nu!!

Han är inte så kunnig på datorer så jag är sugen på att dra ur hans hd...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Polish: Precis!! Och bf2 patcher!!

sno0zer: Hmm.... men de är ju jobbigt!:|

KlosterKatten: Hmm aa de kan ju gå på dc++...
Någon som vet hur ja ska göra för att få bort han från WOW?!!

Jag ställer mig nog på din brors sida, klart man måste kunna få spela. Vill du nu inte sänka hastigheten så får du dra igång nedladdningen på nätterna istället, så löste alltid jag och min bror det.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

SuperTank:
Jag ställer mig nog på din brors sida, klart man måste kunna få spela. Vill du nu inte sänka hastigheten så får du dra igång nedladdningen på nätterna istället, så löste alltid jag och min bror det.

DU!! Palla att sitta framför wow och bli fett! De är så fettma kommer in i bilden! Finns annat att göra iställe för att sitta vid datorn. Tex. Råna en bank och sitta i fängelse för livstid, köra ihjäl sig på en moppe, komma i gräll med ett gäng och bli nerslagen, mm!!!!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

inte för att jag det minsta försvarar WoW eller datorspelande men... DU verkar vara ett stort problem.

ett tips är att läsa igenom dina inlägg innan du postar dom, du verkar ha en väldigt aggressiv framförhållning, vad sägs om att skaffa lite ödmjukhet och FÖRSTÅELSE - alla tycker och tänker inte som du.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Okej som du vill Fettma är bra för om någon slår mig så studsar dom tillbaka _D.. Wow är bra för att då får man vara ifred för ingen vill vara ens vän:) Bra att spela wow för då får man IG i allt och då får man inget jobb och då har man mer tid att sitta och spela wow.. om man inte jobbar måste man ju bo hemma hos sinna föräldrar för man inte har råd med någonstans att bo Tror jag börja fatta de med "FÖRSTÅELSE" nu:)


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Ja se dagens ungdomar

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Jag har fixat hans användar namn och lösen nu!!

Han är inte så kunnig på datorer så jag är sugen på att dra ur hans hd...

MUAHAHAHA


signatur

yolo

Medlem

Andrashal91, är du 10 år gammal eller? Du borde ju skämmas över hur du beter dej, ha lite riktig Förståelse för dem som fastnat framför wow, hjälp dem. Försök få med din bror ut lite här och där, spela fotboll o umgås, till slut så kommer han tappa suget, det gjorde iaf jag.(Spelade wow 24 förut;)) Och du, fetma har inte Så mycket med datorspelande att göra, känner många som sitter framför datorn och är helt spinkiga.


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

Jag tror på shockmetoden, tvinga honom att ge upp WOW. go go go!


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Okej som du vill Fettma är bra för om någon slår mig så studsar dom tillbaka _D.. Wow är bra för att då får man vara ifred för ingen vill vara ens vän:) Bra att spela wow för då får man IG i allt och då får man inget jobb och då har man mer tid att sitta och spela wow.. om man inte jobbar måste man ju bo hemma hos sinna föräldrar för man inte har råd med någonstans att bo Tror jag börja fatta de med "FÖRSTÅELSE" nu:)

Eller så kan det vara så att det är _du_ som överreagerar. Svårt att säga då du inte gett så mycket info om det hela.

Jag spelar WoW (ganska mycket också), mitt BMI är nästan mitt på medel. Jag är en av de bästa i klassen i skolan. Jag har många vänner både utanför skolan och i skolan. Jag har även allmännt lätt för att finna nya vänner. Tvärt om så brukar de som fastnar helt för WoW (tyvärr känner jag en och annan) faktiskt gå ner i vikt kanska mycket då de de inte har tråkigt lika ofta och småäter då inte heller lika ofta.

Att ta bort gubbarna ifrån WoW är inte så jättesmart. För det första är det total brist på respekt över vad han gör på sin fritid och för det andra så tar Blizzard alltid flera dagars (om inte veckors) backup på gubbarna så de är lätt återställda om han kontaktar Blizzard och berättar vad som hänt. Att han skriker och slås beror nog mer på att han (antagligen) är din storebror mer än att han spelar WoW. Storebröder gillar inte när deras småbröder "sabbar" för dem. Att ett spel (eller film för den delen, speciellt film) helt plötsligt börjar lagga vet vi alla är irriterande. Speciellt när man vet orsaken.

Varför kan du inte starta tankningen på morgonen innan skolan och stänga av den när du kommer hem? Om han kommer hem före kan du ju bara be han stänga av DC++ eller bittorrent när han kommer hem. Man måste inte vara vid datorn medans den laddar ner.

Angående ditt nätproblem skulle jag installera netlimiter (på båda datorerna) som någon här innan länka. Om ni inte kommer överens om tider eller om det inte passa er så är det bara att dela internet 50/50. Eftersom att det är 24mbit så blir det ca 10mbit ner och ca 40kbit upp var. En bra ide kan dock vara att dela det 60/60 då man nästan aldrig använder internet 100%.

Snacka med din bror. Han är den i hela världen som har mest likt DNA. Säg att du vill ha några timmar om dagen/natten som du kan tanka på och att du låter han spela alla andra timmar. Eller berätta vad netlimiter gör och att allt fixas om det finns på båda datorerna (eller bara din för den delen). Du är 15/16 år för helvete


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

efter dina inlägg (fulla med smiles och svärord...) så låter det som att din bror har ett missbruk! och det är det som kan vara problemet, sen om det är WoW, godis, TV, bilar är skitsamma.

men av den synen man får utav dig utefter hur du skriver på forumet så skulle jag inte satsa 50 kr på att du har någon vilja att hjälpa honom, bara få all bredband för dig själv så du kan tanka...
att din bror skulle sluta missbruka WoW ser du nog bara som en bonus


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av andreashal91:

DU!! Palla att sitta framför wow och bli fett! De är så fettma kommer in i bilden! Finns annat att göra iställe för att sitta vid datorn. Tex. Råna en bank och sitta i fängelse för livstid, köra ihjäl sig på en moppe, komma i gräll med ett gäng och bli nerslagen, mm!!!!

Med dem exemplen så hade jag föreslått att han fortsatte med att spela sitt WoW... och bli fet.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

hmmm.............


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

12
Skriv svar