Vart kan man köpa musik i digitalt format?

Medlem
Vart kan man köpa musik i digitalt format?

Vad finns det för bra online butiker för att köpa MP3/FLACC filer?

(Med "bra" menas stort sortiment, gärna med extra lull-lull (omslag etc) och INGA JÄVLA WMA LÅSTA SKITFILER).

Kom att tänka på det när jag läste "kapitalism is killing music" tråden.

Youtube-proffs

Vet inte hur det är, men Itunes är väl skitbra när det gäller sånt?


signatur

Calle säger att jag är influencer

MFC
Medlem

musicbrigade är också ett alternativ.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Tror inte det finns någon butik som du efterfrågar, inte än i allla
fall. Vill man ha musik på datorn i bra kvalité är det köpa skivan sen rippa själv som gäller, alternativt den mörka vägen.

Itunes går väl fetbort om han inte vill ha DRM, sen nämner han Flac med så antar att han vill ha filer i okey kvalité och där går Itunes bort igen. Också musicbrigade kör med DRM, lyckads inte få fram vilken kvalité de säljer i men det var i wma så gissar på att det inte är någe vidare heller

Medlem

amazon.com har mp3 låtar i t.ex 256kbps och utan DRM tydligen men det kanske bara gäller för de som bor i USA. Har inte kollat om Amazon.se finns eller har något liknande.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

amazon.com har mp3 låtar i t.ex 256kbps och utan DRM tydligen men det kanske bara gäller för de som bor i USA. Har inte kollat om Amazon.se finns eller har något liknande.

amazon.co.uk kan du ju alltid kolla på isåfall, finns ingen svensk Amazon site.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

ha-HA! fick mina stålar tillbaka för ful-wma filerna från CDON.

Ondskefulla kapitalet 0 - lave 1 !

Medlem

tycker emusic är bra har inte dom senaste skivorna men mp3 låtarna är inte drm skyddade och bra kvalitet på mp3 låtarna imo.

dock så pröjsar du per månad a 40låtar tror inte du kan köpa enstaka låtar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Rissan:
Skrivet av ostmjuk hamster:

amazon.com har mp3 låtar i t.ex 256kbps och utan DRM tydligen men det kanske bara gäller för de som bor i USA. Har inte kollat om Amazon.se finns eller har något liknande.

amazon.co.uk kan du ju alltid kolla på isåfall, finns ingen svensk Amazon site.

co.uk verkar inte ha samma tjänst :/

på amazon.com står det förresten i avtalet

"5. Territorial Restrictions
As required by our Digital Content providers, Digital Content will, unless otherwise designated, be available only to customers located in the United States."

Vilket tyder på att det är ämnat bara för USA, men så förstår jag inte riktigt vad de menar med "unless otherwise designated". Finns det undantag för vissa låtar? Eller kan det bli aktuellt i framtiden. Hur vet man det?

Apropå emusic. Har ett program som spärrar skumma sidor och emusic.com var spärrat med kommentarerna.
[McAfee.Adware-eMusic][F-Secure.Adware.eMusic]
Här finns information om vad som sker vid använding av tjänsten.
http://vil.nai.com/vil/content/v_133850.htm
Hade gärna testat det men man blir ju tveksam i dessa tider där företag hämtar information om ens intressen eller att risken finns att information hämtas. Låt mig vara ifred! *snyft*
Någon som kan verifiera att de är skummisar eller att det faktiskt inte finns något farligt bakom Adware varningen?

edit: Det var ju heller inte lite att läsa i "terms of use". Sånt är trist att behöva mala igenom...

"Each month during the term of this Agreement following the expiration of any Trial Period, the fees for use of the Service will be billed automatically to the credit or debit card you designated during the Service registration process or subsequently provided to eMusic."

"5.1 eMusic will make reasonable efforts to keep the eMusic Site operational. However, certain technical difficulties, routine site maintenance/upgrades and any other events outside the control of eMusic may, from time to time, result in temporary service interruptions. eMusic also reserves the right at any time and from time to time to modify or discontinue, temporarily or permanently, functions of the Service with or without notice. You agree that eMusic shall not be liable to you or to any third party for any of the direct or indirect consequences of any modification, suspension, discontinuance of or interruption to the Service."

glöm det! :/

Medlem

när man installerar emusic programmet så läggs inte nån genväg till emusic o nått gratis erbjudande iaf inte när jag har installerat det.

kan kolla ifall det gör det nu men jag betvivlar det eftersom jag använder tjänsten ganska frekvent sen angående rebilling jag bara inaktiverar betalningen någon vecka innan det går ut och så har man inga problem med det och rebilling står klart o tydligt att det sker behöver inte läsa några terms of use för att se det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Okej, tack för infon. Bra att de är tydliga på huvudsiten. Men för min egen del blir det att vänta på amazon.com som jag redan handlat skivor från eller att något svenskt dyker upp (som också har rätt utbud).

1
Skriv svar