Alla dess "age-confirmers"

Inaktiv
Alla dess "age-confirmers"

Börjar bli så trött på alla dessa sidor där man måste klicka in när man är född innan man kan gå vidare, t.ex. som på charlieoscardelta.com.

Jag har börjat ignorera dom så nu klickar jag bara in något - men så råkar man klicka in att man är 3 år och vips så får man inte komma in och måste ta bort ala cookies. Känns ganska dumt.

Jag menar, vill en 10 åring in så vet dom ju att man inte kan skriva in att man är 10 - det är bara irriterande.

Antar att det är någon speciell lag i USA eller nåt..


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

det är jobbiga...
tar aldrig mitt riktiga födelsedatum på såna. det ska gå så fort som möjligt och då blir det valfri månad och dag och på åren tar jag ett tag neråt på skrollhjulet och trycker. blir nog sällan samma


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

som kommunism, tanken är god, men fungerar inte i verkligheten...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jag har aldrig angett min riktiga födelsedata på såna ställen, brukar att jag är född 1908 eller nåt.


signatur

yolo

Medlem

Får mig direkt att tänka på GameTrailers.. Ett antal videos där som är ålderskontrollerade och så måste man trycka i för varje. Japp, systemet är cp och bara irriterande.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Mmh de är ganska irriterande.
Jag brukar bara ta år listan och scrolla ner lite random och sen köra på.

Medlem

Är många som är födda 1januari den 1


signatur

R.I.P The_maxx

MFC
Medlem

Snart är det e-legitimation för sånt shit med om EU får som de vill.. nu är detta spekulation från min sida men inget förvånar mig längre. M.a.o, njut av att ni bara behöver fejka något påhittat datum, snart kanske det krävs speciella certifikat.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Avstängd

Jag tar aldrig mitt riktiga, i början gjorde jag det, men nu tar jag bara någon månad och dag och att jag är född på 70-talet eller nåt.

Medlem

Som med film eller spel, det står ju rekommenderad ålder, men inget garanterar att minderåriga inte ska se dem.
Det här är väl också ett sätt att undvika stämningar i usa.


signatur

thank you, come again

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:

Antar att det är någon speciell lag i USA eller nåt..

Precis. För något/några år sedan stiftades en lag i USA om att webbsidor inte får samla information eller liknande om barn yngre än 13 år. Minns inte exakt vad det hela gick ut på. Men om det finns barnförbjudet material på charlieoscardelta.com har det nog inget att göra med just denna lag.

Inaktiv
Skrivet av Werzion:

som kommunism, tanken är god, men fungerar inte i verkligheten...

Vad jag har detta korkade citat som har spridit sig ännu mer sen internet drogs igång.
Nej, det är inte ens fint i tanken. Det är en katastrofal tanke i tanken också. För ett hållbart samhälle som vill utvecklas dvs.


signatur
Medlem

Visst är de.
En "är du X år gammal - Ja eller Nej" ruta borde räcka.

Senast var jag förresten född 1942. Tyckte att det kändes som ett bra år.

Inaktiv
Skrivet av MFC:

Snart är det e-legitimation för sånt shit med om EU får som de vill.. nu är detta spekulation från min sida men inget förvånar mig längre. M.a.o, njut av att ni bara behöver fejka något påhittat datum, snart kanske det krävs speciella certifikat.

Det hade väl varit bättre? Finns ju 0 mening med dom som finns nu... det hade iaf gett lite baktanke till problemet (dock så hade det nog varit jobbigare).


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av MFC:

Snart är det e-legitimation för sånt shit med om EU får som de vill.. nu är detta spekulation från min sida men inget förvånar mig längre. M.a.o, njut av att ni bara behöver fejka något påhittat datum, snart kanske det krävs speciella certifikat.

Det hade väl varit bättre? Finns ju 0 mening med dom som finns nu... det hade iaf gett lite baktanke till problemet (dock så hade det nog varit jobbigare).

Ja, e-leg ftw!

Åldersgränser finns av en anledning.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

1
Skriv svar