Träningstips!

Medlem
Träningstips!

Jo, det är så att jag har börjat träna lite för att bygga upp muskler och få bra kondition. Jag brukar springa 9 km varje fredag runt en älv, och varje kväll när jag har tid så brukar jag hoppa hopprep, lyfta vikter samt göra armhävningar/sit-ups. Nu tänkte jag fråga er om lite tips för bästa övningar för att få muskler över kroppen.

Det ända jag har tillgängligt som hjälp är hopprep och vikter samt lite stolar och sånt här hemma. Brukar också gå på gym några ggr om månaden med min farsa, så alla tips kan vara till hjälp:) Lägg märke till att jag är 13 år, så inte för hårt;)


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

*sluta spring
* ta keratin
* pumpa på gymmet
* drick proteindryck
Så blir du fulbiffig snabbt.

Edit: Bara skojade, glömde jag skriva. Du är bara 13, ta det lugnt tills du växt färdigt (inget illa menat med det)


signatur

yolo

Medlem

om du vill bara bygga muskler och bli stor, som sagt spring inte,
protein och gainer kan vara bra om du vill öka i vikt, men tro inte för mkt på kostillskott, för som sagt det är bara kostillskott, det räcker med 3 stora portioner om dagen samt 3 mellanmål för växa bra och öka i vikt

onödigt o ta kreatin vid din ålder, då du endå inte kommer tillexempel lyfta stora vikter, du kommer växa på bra om du är 13 bara du tränar rätt och inte övertränar,

och ät alltid några timmar innan du tränar, och sedan max 30 min efter du tränat annars har du tränat i onödan.

för absolut bästa träning för överkroppen för din del är vanliga armhövningar, testa alla varianter, och om du vill så kan du testa bänkpressen, kör inte för hårt med vikter bara angående din ålder.

Medlem

ANVÄND FRÄMST DIN EGNA KROPPSVIKT!
din kropp växer på för fullt, den behöver inte konstant få vikter och annan stress på sig.
(om jag inte minns fel så är det runt åldern 16-17 man kan börja träna hårt/ordentligt, då kroppen växt klart alltså).

"den viktigaste motionen är den som blir av"
hellre lite men ofta alt. rutin på det, än massiv träning vid få utsprida tillfällen!
som att springa en mil en till två gånger i veckan låter vettigt, däremot är det ju främst för konditionen (vilket folk med hjärna prioriterar, och styrka sedan och sist "bara synliga muskler")

*edit*

ahh va fan, är ju ett spelforum!

1. strafejumpa mycket och intensivt
2. träna mycket på rocket-jump och grenade-jump
3. dopa dig med quaden och känn kraften!!!
4. megahealth, för dagar du känner dig lite krasslig


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Skribent

Jag tränade rätt hårt under en period i mitt liv bara för att bygga muskler. Insåg efter ett par år att det var totalt meningslöst. Nu tränar jag för att må bra och för orka mer i vardagslivet.

Jag såg inte meningen med att fortsätta käka massor med ägg och trycka i mig mat jämt och ständigt bara för att bli så stor som möjligt. Vad har jag för nytta av att maxa 150 i kg bänk i mitt vardagsliv. Jag var visserligen explosiv men blev trött av gå i trappor. En hyfsad kondition och en bra grundstyrka är bättre än 20 kg muskler som jag ändå inte har någon användning för.

Inaktiv
Skrivet av Werzion:

1. strafejumpa mycket och intensivt
2. träna mycket på rocket-jump och grenade-jump
3. dopa dig med quaden och känn kraften!!!
4. megahealth, för dagar du känner dig lite krasslig

hahaha


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Werzion:

1. strafejumpa mycket och intensivt
2. träna mycket på rocket-jump och grenade-jump
3. dopa dig med quaden och känn kraften!!!
4. megahealth, för dagar du känner dig lite krasslig

Just det, och i San Andreas finns det bra gym också!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av bastard:

En hyfsad kondition och en bra grundstyrka är bättre än 20 kg muskler som jag ändå inte har någon användning för.

Visa ord att ta del av.

Medlem

Vänta tills du blivit 16-17 innan du kör styrketräning hårt.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Vila i frid

Din kropp har inte växt färdig ännu så jag rekommenderar starkt att du inte börjar försöka bygga upp din kropp för hårt ännu.

Så än så länge så är det bättre om du joggar/simmar/konditionstränar för att få en bra grund innan du styrketränar.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Äsch vafan när du är 13 bast så ska du inte träna.. Bry dig inte om sånt skit utan grejja allmänt bara typ hjälp till med motorer och lek med draken ofta så får du starka nävar.

Inaktiv

själv så fick man träningvärk i en vecka efter att man bowlat 1 timme.

då är man nog inte i topptrim precis.

Youtube-proffs

Börja med någon kampsport helst, typ karate eller va heter de.. taejk Wandooo. (jag vet att det inte stavas så).

Dock, om du vill bygga och så, så hade jag sett till att få tag i lite bröstmjölk från någon nybliven mamma. Innehåller bra med växthormoner

Tips . Blanda med en matsked oboy per 1 dl mjölk!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Börja med någon kampsport helst, typ karate eller va heter de.. taejk Wandooo. (jag vet att det inte stavas så).

Dock, om du vill bygga och så, så hade jag sett till att få tag i lite bröstmjölk från någon nybliven mamma. Innehåller bra med växthormoner

Tips . Blanda med en matsked oboy per 1 dl mjölk!

låter lite kinky det där,

milf milk..
bröstmjölk är väl ruskigt fett så är det inte risk att tillväxten hamnar runt magen så att man blir kramgo istället ?

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

själv så fick man träningvärk i en vecka efter att man bowlat 1 timme.

då är nog inte i topptrim precis.

haha lovely!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

som tidigare sagt, kondition är viktigare i din ålder (eller oavsett ålder så tycker jag att bra kondition är viktigare än stora muskler)

förut så ville jag också bygga muskler men insåg att det inte gjorde mej stor nytta och jag hade skitkass kondis.
nu tränar jag två ggr kondition och två ggr styrketräning per vecka

Edit: som Polish sa, börja i någon kampsport, jag rekommenderar Thaiboxning eller Shootfighting, man tränar styrka, uthållighet, smidighet, kondition och självklart att sparka och slå mm..

Inaktiv
Skrivet av Stealther:

Jo, det är så att jag har börjat träna lite för att bygga upp muskler och få bra kondition. Jag brukar springa 9 km varje fredag runt en älv,

9 km i en sträcka!? Jag är ju glad om jag klarar 5 km på en timma!

Medlem

Alcr skrev:

Citat:

9 km i en sträcka!? Jag är ju glad om jag klarar 5 km på en timma!

Hahaha:P klarade inte ens 5 km förut när jag var riktigt fet(inget illa ment), jag blev mobbad i skolan så jag började träna, och gick ner och blev lite muskulös så man gav tillbaka till dem jävlarna... Skall nog inte träna så hårt, inga gainers och sånt heller. Kommer aldrig sluta springa, mår jättebra av det, om ni provar så kommer ni känna att man mår bättre både fysiskt och psykist. Tackar för alla tips!
En fråga, det är väl inge farligt att använda min egen kroppsvikt? Blev lite fundersam när någon sa att jag inte växt färdigt. Vilken mat är bra att äta fter en träning för bästa möjliga resultat?


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Inaktiv
Skrivet av Stealther:

Alcr skrev:

Citat:

9 km i en sträcka!? Jag är ju glad om jag klarar 5 km på en timma!

Hahaha:P klarade inte ens 5 km förut när jag var riktigt fet(inget illa ment), jag blev mobbad i skolan så jag började träna, och gick ner och blev lite muskulös så man gav tillbaka till dem jävlarna... Skall nog inte träna så hårt, inga gainers och sånt heller. Kommer aldrig sluta springa, mår jättebra av det, om ni provar så kommer ni känna att man mår bättre både fysiskt och psykist. Tackar för alla tips!
En fråga, det är väl inge farligt att använda min egen kroppsvikt? Blev lite fundersam när någon sa att jag inte växt färdigt. Vilken mat är bra att äta fter en träning för bästa möjliga resultat?

Men jag är inte fet... Jag är la medel~ Inte direkt muskulös, men inte tanig å absolut inte fet!

Medlem

Nejdå, menade bara att jag var fet då, innan jag började;)


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem
Skrivet av Stealther:

En fråga, det är väl inge farligt att använda min egen kroppsvikt? Blev lite fundersam när någon sa att jag inte växt färdigt. Vilken mat är bra att äta fter en träning för bästa möjliga resultat?

nej då, att använda sin egna kropp som redskap fungerar alltid.

vad gäller mat så skulle 1-2 bananer räcka för att ge din kropp den energi den behöver för att inom närmsta timmen efter ett (hårt) träningspass återställa sig.
(en vanlig svensson (däribland jag hehe) tränar inte i närheten så hårt/mycket på t.ex. en timme att man skulle behöva all energi (och skit) som finns i t.ex. en gainomax, jag anser det t.o.m. komiskt att i deras reklam anse att bananer är för apor, när en genomsnitts människa inte behöver mer energi efter ett pass än just en banan (men deras reklam är rolig hehe))

vad gäller allmän kost så är väl det viktigaste frukosten, och att sedan ha någorlunda tidsbestämda måltider (frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, kvällsmat/mellanmål) med ungefär tre timmars mellanrum. (allt detta för att din blodsockernivå varken ska vara för hög eller för låg).
kanske låter orealistiskt, men om du t.ex. inte äter frukost så kommer du troligen äta mer totalt sett, kanske inte mycket varje dag, men ser man det över bara ett år (som är typ bara en procent av din livstid) så blir det många kilo extra energi du sätter i dig, ofta i form av godis eller annat onyttigt (istället för mindre, nyttigare portioner frukost, gröt är klockrent som frukost (även musli).

(damn vilken undervisning detta inlägget blev haha)

(MVH Werzion som precis varit på hälsomässa i stockholm med flickvännen)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Eftersom vi ändå är inne i denna diskussion så vill jag fråga en sak.

Vilka kampsporter tycker ni är lämplig om man vill må bra, ha bra styrka, kondition samt smidighet och om man vill vara överlägsen i konflikter?

Berätta namnet på kampsporten samt varför ni tycker att jag bör pröva den;)


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Inaktiv

Retorik, att snacka är mer värt än något annat i 'konflikter'. Om det är för bråkigt för att det ska räcka, så är det en god anledning att börja vistas på vettigare ställen
Annars är judo rätt skoj. Kanske inte så praktiskt i skarpa situationer, men lite lär man sig iaf.

Medlem
Skrivet av Stealther:

Eftersom vi ändå är inne i denna diskussion så vill jag fråga en sak.

Vilka kampsporter tycker ni är lämplig om man vill må bra, ha bra styrka, kondition samt smidighet och om man vill vara överlägsen i konflikter?

Berätta namnet på kampsporten samt varför ni tycker att jag bör pröva den;)

Shootfighting kan passa dej, det innehåller både stående och liggande kamp. En blandning av thaiboxning, judo, brottning och braziliansk ju jujitsu. Man kan inte komma närmare en streetfight i någon annan kampsport. Fysövningarna brukar vara rätt tuffa också

Medlem

Närmaste shootfighting är 15 mil härifrån:S


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Youtube-proffs
Skrivet av Stealther:

Närmaste shootfighting är 15 mil härifrån:S

Kanon juh! Då kan du ta en uppvärmningsspringtur på 15 mil, sedan efterbränning 15 mil. Inom 1 månad kommer du ha skitfeta ben och vara ripped som fan!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Inte bara jag som undrar hur fasen en trettonåring skriver bättre än iceman? Höhöhöh...

I din ålder så delade jag ut reklam och träna kampsport, hade jag inte gjort det då hade jag för i helskotta fått en stroke för längesen


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Klosterkatten skrev:

Citat:

I din ålder så delade jag ut reklam och träna kampsport, hade jag inte gjort det då hade jag för i helskotta fått en stroke för längesen

Hahaha:P Nejdu, jag springer runt och klipper gräs och krattar:P Man skall ju ha lite cash så man kan bjuda tjejerna på fina saker;) Är faktist inte 13 ÄN blir det om en månad:P

Polish: 15 mil är maratonloppet gånger 3,5, så jag tror nog inte det är möjligt:P
Är Flashkick en kampsport?


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

*Borttaget*


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Inaktiv

såg på mythbusters på discovery när dom hade Ninja program och testade om man kan stopaa svärd mellan händerna och fånga pilar med näven,

och det gick ju inte så bra.
men så visade dom en ninja skola, och Ninjas har ju också en speciell slags kampsport stil och den verkade vara riktigt fräck.
man kan tro att dom använder svärd mycke men det var en hel del fina slag , sparkar och teknik på att få ner folk snabbt.

12
Skriv svar