En dag utan kaffe

Skägg.
10 Chambers
En dag utan kaffe

Imorse hände det otänkbara, kaffet var slut! Så nu sitter jag här i de värsta av koffeinabstinensplågor och sörplar toksvart té bara för att hålla sinnet i någorlunda trim. Tröttheten och förvirringen börjar dock ta överhanden och risken finns att jag snart beger mig ut till soptunnan i jakt på lite gammal sump att suga på.

#blogg


signatur
Medlem
En dag utan kaffe

Tydligen finns det något som heter "affärer" som kan ge dig "kaffe" i utbyte mot något som kallas "pengar".


signatur

Robin,
Frilansare

Skägg.
10 Chambers

Inte på landet, grosshandlarn kommer blott två gånger i månaden och senaste gången blev han insnöad.


signatur
Medlem

Vattenförsörjningen på kontoret var av någon anledning avstängd idag, vilket resulterade i ett spontant krismöte i konferensrummet då kaffemaskinen givetvis inte fungerar utan något vatten i ledningarna. Det slutade med att vi dammade av nödperkulatorn och skickade iväg kollegan med en enorm dunk till en stadsdel med fungerande vatten.


signatur

Aj, dina ögon!

Du är en förebild för oss alla, stå emot den svarta kraften!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skägg.
10 Chambers

Klockan 16:30 fick jag äntligen en kopp Beck och det var smått magiskt. All spänning i axlarna försvann och panikångesten som lurade runt hörnet jagades bort av den första klunken.


signatur
1
Skriv svar