Vilket är världens mest köpta spel igenom tiderna?

Medlem
Vilket är världens mest köpta spel igenom tiderna?

Jag och mina kompisar spenderade halva måndagens lektioner till att bråka om vilket som är världens mest köpta spel.
Vad tror ni? vet?

Medlem

Konstaterades väl, för ett tag sedan iaf, att genom dessa spelår, så är det super mario bros som sålt mest. Kan tänka mig att det är första spelet som menas då, för det har ju funnits ute ganska länge..


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Jee
Medlem

Känns som att Counter-Strike: Anthology borde ligga etta. Tycker det har legat på topplistan nu ett tag.


signatur

Eller inte?

Avstängd

På alla gamla The Simsfodral stod det att det var världens mest köpta (eller omtyckte eller något i den stilen). Antagligen är det väl The Sims, WoW eller wc3. Eftersom det finns så många olika Mario är det inte riktigt rättvist att räkna hela serien som ett spel (Sims har också många, men det är expansioner).

Medlem

antingen CS eller the sims

Medlem

jag den enda som tror att mario bros fortfarande ligger etta?

Inaktiv

Myst var världens mest sålda datorspel spel från 1994 eller 1995 t.o.m. 2000 (vid den tidpunkten hade det sålt över 7 miljoner ex) då The Sims tog över tronen. Sedan dess har jag inte haft någon koll.

Inaktiv

Note to People: USE GOOGLE !
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_computer_an...

1 The Sims (16 million shipped)[106]
2 The Sims 2 (13 million)[107]

* The Sims 2: Pets [expansion pack] (5.6 million)[108]
* The Sims 2: Seasons [expansion pack] (1 million)[108]

3 StarCraft (9.5 million)[109]
4 World of Warcraft (9 million subscribers)[110]

* World of Warcraft: The Burning Crusade [expansion pack] (3.5 million)[111]

5 Half-Life (8 million)[112]
6 Myst (6 million)[113]

CS finns inte ens som top 10 på pc så nämn inte ens det. Kolla på listan och så märker ni snabbt att mest sålda spel är : Super Mario Bros med 40.23 million snabbt efter följd av Pokémon Red, Blue, and Green.
// rättning //
Tetris är även det ett spel som kan komma på top men då som att det är stor skilland på utvecklare / hur det ser ut osv på de olika platformarna vet jag ej om man kan räkna det till en och samma.

Medlem

Varför följer Pokemon när Tetris sålt mer? (om du nu ändå räknar bundled).

Inaktiv

när CS blev populärt var det fortfarande en mod till HL


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

CS är väl och har väl alltid varit en gratis mod?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Avstängd
Skrivet av Rissan:

CS är väl och har väl alltid varit en gratis mod?

Nej. I början var det det, men när de förstod att de kunde tjäna pengar började de ta betalt, precis som med Garry's Mod och version 10. CS: Source är ett helt och hållet eget spel.
Jag tror att om man räknade med flest nedladdningar skulle nog CS hamna långt upp. CS är väldigt populärt i lansammanhang, men det är knappast särskilt många som verkligen äger det.

Medlem

Det går att köpa det separat men det räcker väl att man har HL2 för att kunna ladda hem det genom steam?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Avstängd

Nej. Det har utvecklats från en mod till ett eget spel. Det följer med om du köper Half-Life 2 i affären, men inte annars. Självklart delar de många filer, precis som alla andra Source-spel, men alla kan spelas separat.

Medlem

Da Zimz


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Quake


signatur

Meep!

Medlem

Kul med Starcraft på PC toppen vid andra plats (om man räknar the sims som ett spel. Ska blí kul och se hur högt Starcraft 2 kommer. Tror ni det kommer sälja fler exemplar än Starcraft?

Medlem

nej, jag tror inte att SC2 kommer att sälja fler ex. Idag är det större konkurrens och även om antalet spelare är fler, så finns det så väldigt många fler stora spel som drar.

Medlem

fel fel, det är tetris. Över 50 miljoner sålda ex

Medlem

Robfox har rätt, spelserier räknas inte heller


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av fanboy:

Da Zimz

Tar tillbaka detta och säger...

Harpan, på alla Windows datorer.

/thread


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

E.T. the Extra-Terrestrial-spelet


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

1
Skriv svar