Mitt första minne

Medlem
Mitt första minne

Ok, här kommer ytterlligare en helt meningslös tråd i underhållningssyfte. Om du tänker tillbaka på ditt liv... vad är det allra tidigaste minne du har?

Mitt tidigaste minne är, enligt min ömma moder, från då jag var i två-tre-års åldern. Jag minns att min mor hade hängt sitt högst fashionabla nattlinne i rosa med bruna prickar i fönstret i köket, det var ett sånt däringa tvådelat fönster med en liten vädringsdörr på sidan. Vi bodde kanske 5-6 våningar upp i ett höghus. Nattlinnet hängde så att jag kunde dra i det och på något sätt lyckades jag dra ner det så det åkte ut genom fönstret - jag skrek efter mamman och hon sade att vi kunde hämta det när vi skulle gå att handla lite senare. När vi kom ut skulle jag spring runt hörnet för att hämta nattlinnet men vaktmästaren hade kört över det med sin gräsklippare - Jag var helt förtvivlad över denna dumma vaktmästare som hade förstört det vackra plagget.

I retrospekt misstänker jag att detaljer jag minns är efterkonstruktion via drömmar osv, jag har inga andra minnen från denna tid, denna lägenhet eller omgivningar men nattlinnet minns jag som om det vore igår. Skumt.

Det är ju ändå... snart 30 år sedan.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Inte för att jag har något speciellt att komma med, men måste väl säga att det tidigaste minne jag kan tänka mig är jag övertygad om att det hänt för jag minns det rätt så klart. Detta är när jag första gången tuggade tuggummi, för ganska snart så råkade jag svälja det. Blev väldigt shockad som den lilla batting man var då (kan inte ha varit mer än ett par- tre år), och jag skulle gissa att det är därför jag minns det alls. Var inget mer med det egentligen... scoop!:P


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde igår......


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Mitt första minne var förr i tiden när jag bodde mitt i stan när jag var sisådär 2-3 år och hjälpte pappa meka i garaget

Medlem

Det jag kan tänka på, som är sådär starkt. Är när jag fick en skruvmejsel in i pungen då jag var typ fyra år. Kommer även ihåg hur jag sparkade med benen när läkaren skulle ge mig en spruta så han stack sig själv i armen


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

Det som förmodligen är mitt tidigaste minne jag har kvar är ifrån när min bror är rätt nyfödd. Hon går och bär på honom ute på uppfarten, farsan grejjar med nåt och jag försöker förklara alla delar på bilen för brorsan. Är inte mer än 2-3 år själv.
Det som är intressant är att jag "minns" att jag tyckte mig själv vara riktigt duktig, att jag kunde delarnas namn, uttal, osv. Men efter att jag fick se det inspelat ändrade jag snabbt uppfattning, förstod inte ett enda ljud av det jag själv sa

Inaktiv

Jag minns hur jag fastnade med arslet i trappan.


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Inaktiv

Har några stycken minnen från 2 eller tre-års ålder. En är att jag går i badkaret med sockar på. Sockarna är gula med en svart rand.

En annan är att min mamma är i badrummet och jag hänger i dörrhandtaget på den öppna dörren med en påse godis som jag antagligen har fått från granntanten.

Äter middag vid köksbordet och min kompis vill inte ha sås på köttbullarna. Märkligt.

Min bror och vår kusin lägger potatismjöl på bilbanan för att det ska ryka när de spinner loss. Häftigt.

Inaktiv

Jag satt på min pappas polis-motorcykel!


signatur

If you try to fuck with me then I shall fuck you too

Medlem

Mitt första konkreta minne, som jag verkligen vet att det var, är nog när jag var ganska nyligen fyllda 4 år, och är hemma sjuk.
Det är då så att min mor är riktigt höggravid, och åker in på sjukhuset för att föda, jag och min syster får däremot inte åka dit för att jag har förkylning.

Vi blir först ledsna för att vi inte får följa med, men när man var liten var det ju alltid så lätt att muta en
Fick lite smågodis, och en Transformers, och så var det lugnt att man var hemma istället

Kanske inte så rolig historia, men det är vad jag minns iallafall


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag minns när jag var 2-3 år och gick runt i källaren med en skyffel och ville hjälpa till, jag minns det ganska klart till och med.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

mitt första minne... tror det är mitt första iaf,
var min första barnvakt, man var inte många år men förstod redan då att uppskata en snygg tjej .

och man krävde att hon skulle vara barnvakt jämnt..
ack ja den kärleken.

Medlem

jag var 4 år, farsan brukade vissla då och då, och vi var på väg hem och stod vid balkongen då jag visslade för första gången.

Sen är det rätt så blankt framtills imorse då jag vaknade i sängen.


signatur

thank you, come again

Medlem

Har lite minnen när jag var med farsan och meka i garaget när jag var sisådär 3-4 år och lyssnade på rock n roll fyfan det var tider det! Sen är det väl inga jag kommer på sådär direkt.. :/

Medlem

Jag leker godzilla och förstör min äldre brors legostad som han och några av hans vänner byggt på hela dagen. Var runt 4-5år då :>

Inaktiv
Skrivet av Lowaim:

Jag leker godzilla och förstör min äldre brors legostad som han och några av hans vänner byggt på hela dagen. Var runt 4-5år då :>

lol.. Godzilla är kung,
undra hur många gånger han har sabbat tokyo

Inaktiv

Jag minns att jag satt i min farfars knä när jag var runt 3. det är rätt så vaga minnen de... han dog några månader senare.

Inget spciellt helt enkelt, bara mitt ända minne av honom

Medlem

När jag satt i pappas knä när han jobbade i DOS, knäpptyst, var 2år då, och det hände ett flertal gånger, kunde sitta i timtals.

True story.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

^-Haha, så härligt nördigt. för Kloster


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Undviker helst att tänka på min barndom.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Svårt att komma på, jag minns så jävla mycket av när jag var ung, så det är svårt att säga vad som var först.
tar nått

minns en vad jag tror jul? dår jag klätrade upp på en bokhylla och rammlade, eller om den rammlade över mig? (får fråga mor) fick ett ärr resten av livet å vi fick åka till sjukan.


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar