"RA3 till PS3 tillkännagavs för tidigt"

Robot
Avstängd
"RA3 till PS3 tillkännagavs för tidigt"

hoppas det blir grymt på ps3!

Medlem

Förmodligen så blir det bättre på Ps3, därimot förstår jag inte hur man kan vela ha det på 360

Medlem
Skrivet av Toom:

Förmodligen så blir det bättre på Ps3, därimot förstår jag inte hur man kan vela ha det på 360

Förstår inte hur man kan vilja spela ett RTS på konsoll över huvud taget. Provade med Universe at War (tror jag det var) på 360n och det var ju helt bedrövligt att behöva sitta med en gamepad och försöka kontrollera något. Nej RTS gör sig bäst på PC.

/ LordDaimos

Medlem

Mus och Tangentbord till PS3an ftw!

Medlem

Tror inte att det bli någon grafisk skillnad på PS3.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Tror inte att det bli någon grafisk skillnad på PS3.

Enligt trailern de har från ps3-versionen är det ingen skillnad öht. De har inte ens listat grafiska förbättringar i spelets features på den officiella hemsidan.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

RTS kan nog vara bra även på konsol men allt handlar ju om hur bra utvecklarna lyckas med kontrol. Trots allt så finns det ju RTS med dålig kontrol även på PC...

Man lär sig ju heller aldrig använda en handkontrol i t.ex RTS och FPS om man inte ger det en chans...

Ni som är gammla nog minns även hur ovant det kändes när Quake introducerade mouselook. Så kort sagt lägg ner och klaga på att vissa spel typer är sämre på konsol än pc för ni ger det inte enns en chans. Tack för mig.

Medlem

Strategi ska spelas på dator punkt slut. Care


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

måste hålla med lorddaimos om quake grejjen.
när quake kom vägra jag lira det pga av mus styrningen tycket det sög så in h-e xD
fattad einte hur nån kunde spela med sån styrning ^^
å rts funkar bra p åkonsol åxå iaf om dom fixat en bra kontroll upp sätning men är en vane sak åxå.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Tror inte att det bli någon grafisk skillnad på PS3.

*host* EA: Red Alert 3 will look and play better on PS3 than on Xbox 360 *host*

The company was clarifying chatter from EALA development director David Seeholzer yesterday, who said PlayStation 3 fans can expect "better graphics [and] improved performance" but failed to elaborate further.

"We had a dedicated team working on the PS3 versions of Red Alert 3 over the past months, and the additional time this team had has given them the opportunity to really polish the performance to a level we are very proud of," explained a spokesperson for the developer in response.

"Another reason why the PS3 version will ship with better graphics and performance is that, in some places, we were able to use the more complex renderer from the PC version of Red Alert 3."

Länk: http://www.eurogamer.net/articles/ea-ra3-looks-and-plays-bett...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Hardboiled15:

Tror inte att det bli någon grafisk skillnad på PS3.

*host* EA: Red Alert 3 will look and play better on PS3 than on Xbox 360 *host*

The company was clarifying chatter from EALA development director David Seeholzer yesterday, who said PlayStation 3 fans can expect "better graphics [and] improved performance" but failed to elaborate further.

"We had a dedicated team working on the PS3 versions of Red Alert 3 over the past months, and the additional time this team had has given them the opportunity to really polish the performance to a level we are very proud of," explained a spokesperson for the developer in response.

"Another reason why the PS3 version will ship with better graphics and performance is that, in some places, we were able to use the more complex renderer from the PC version of Red Alert 3."

Länk: http://www.eurogamer.net/articles/ea-ra3-looks-and-plays-bett...

http://images.ea.com/games/cncportal/RedAlert/PS3/RA3_PS3Ulti... <-- right, så det där skulle vara snyggare än

http://image.com.com/gamespot/images/2008/232/944932_20080820...

tja, lite suddigare är det ju på ps3-bilden helt klart.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Någon annan än jag som associerar RA3 med Rocket arena 3 och inte red alert 3?

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Hardboiled15:

Tror inte att det bli någon grafisk skillnad på PS3.

*host* EA: Red Alert 3 will look and play better on PS3 than on Xbox 360 *host*

The company was clarifying chatter from EALA development director David Seeholzer yesterday, who said PlayStation 3 fans can expect "better graphics [and] improved performance" but failed to elaborate further.

"We had a dedicated team working on the PS3 versions of Red Alert 3 over the past months, and the additional time this team had has given them the opportunity to really polish the performance to a level we are very proud of," explained a spokesperson for the developer in response.

"Another reason why the PS3 version will ship with better graphics and performance is that, in some places, we were able to use the more complex renderer from the PC version of Red Alert 3."

Länk: http://www.eurogamer.net/articles/ea-ra3-looks-and-plays-bett...

Devil may cry isnt possible on another console... FF isnt possible on another console etc Bara struntsnack från utvecklarna som vanligt för att köpa tid från folk som är trötta på att vänta. Uppgradera dom gameplay också när dom ändå var igång? För RA3 var ett katastrof i min uppfattning till resten av platformarna.

Medlem

Tetris som brädspel är samma sak som RA3 till konsol, det funkar liksom inte riktigt.

http://www.x-entertainment.com/articles/0863/2.jpg

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Bara struntsnack från utvecklarna som vanligt för att köpa tid från folk som är trötta på att vänta.

Kom gärna med bevis för att utvecklarna bara hittar på detta så kan vi börja diskutera. Just nu kör du din vanliga stil "kommer med påhopp som saknar substans och grund"

Skrivet av Dumlen:

Text som kan summeras så här: Personen (Dumlen) tror sig veta mer än utvecklarna som faktiskt SKAPAR spelet

Så det säger du *rullar ögonen*


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Bara struntsnack från utvecklarna som vanligt för att köpa tid från folk som är trötta på att vänta.

Kom gärna med bevis för att utvecklarna bara hittar på detta så kan vi börja diskutera. Just nu kör du din vanliga stil "kommer med påhopp som saknar substans och grund"

Skrivet av Dumlen:

Text som kan summeras så här: Personen (Dumlen) tror sig veta mer än utvecklarna som faktiskt SKAPAR spelet

Så det säger du *rullar ögonen*

Tja, den reaktionen var väl inte oväntad från FZ största PS3-fanboy antar jag. Man börjar ju undra ifall du faktiskt sett något från spelet själv eller om du bara läser om att det ska bli så spektakulärt i grafikväg ner både gameplayklipp och screenshots på deras egen officiella sida för spelet säger något helt annat.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Tja, den reaktionen var väl inte oväntad från FZ största PS3-fanboy antar jag. Man börjar ju undra ifall du faktiskt sett något från spelet själv eller om du bara läser om att det ska bli så spektakulärt i grafikväg ner både gameplayklipp och screenshots på deras egen officiella sida för spelet säger något helt annat.

Och du har sett alla versioner "side-by-side" alltså?


signatur

“All thinking people are atheists.”

ro
Medlem
Skrivet av Khorney:

Någon annan än jag som associerar RA3 med Rocket arena 3 och inte red alert 3?

Föfan, inte tänkte man på red alert iaf..

1
Skriv svar