Intel lägger ner fem fabriker

Robot
MFC
Medlem
Intel lägger ner fem fabriker

Hur ska detta gå?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Alltså alla blir ju påverkade det här är seriöst FUCKED UP!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Så här går det när man lever glada 80-talet fast det inte är 80-tal längre..


signatur

Meep!

haha kul för amd


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

haha kul för amd

Jag tror iofs inte de på AMD skrattar så mycket då 900 fått sparken och resten fått sänkta löner.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

haha kul för amd

well amd har ju också gjort nedskärningar.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

haha kul för amd

Ja, AMD har ju gått så "bra" att de bara tappat ca 95% av sitt börsvärde de senaste tre åren. Det är nog bara glada miner där.

Inaktiv

Fan!

Synd om fillipinerna!

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Leve Palestina, bojkotta Israel!

Lägg av - det har fan inget med detta att göra.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Sparable:
Skrivet av bjosarn:

Leve Palestina, bojkotta Israel!

Vafan pratar du om?

ontopic: Vore ju skönt om den här krisen kunde sluta snart, ser rätt mörkt ut atm.

Japp du har rätt.. men ändå är det här bara början av krisen och vi kommer såklart att se mera av det under 2009-2010.

Medlem

Finns två företag som verkar klarat sig undan. Det ena är Apple som gjorde större vinst än förväntat det andra är Nintendo som sedan dag ett gjort vinst på sina konsoller.

Medlem

många företag går dock hyffsat bra 2009 men det som är mest intressant är hur det kommer bli 2010 om det inte vänder.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

många företag går dock hyffsat bra 2009 men det som är mest intressant är hur det kommer bli 2010 om det inte vänder.

Det vet vi ju inte ännu - änn så länge går en del företag hyffsat bra, men sen har vi bara upplevt en tolftedel av året.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

"Intel Israel's five locations, some with multiple facilities, include design and development centers, fabs, and sales and marketing support offices."

Så jo.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag vet inte om det här är så stor grej som det verkar. Jag har hört att Intel bygger en ny fabrik för varje ny generation processorer, eftersom de innehåller så mycket ny teknik att det skulle bli dyrare att helrenovera en gammal.

Medlem
Skrivet av Mhorix:

Jag vet inte om det här är så stor grej som det verkar. Jag har hört att Intel bygger en ny fabrik för varje ny generation processorer, eftersom de innehåller så mycket ny teknik att det skulle bli dyrare att helrenovera en gammal.

Jag tror du har hört väldigt fel.

Det låter väldigt konstigt att ett företag skulle ge upp inarbetad logistik, investeringar i lokaler och kunskap hos personalen och starta upp på en ny plats varje gång de ska börja med något nytt.

Elektroniktillverkning brukar bestå av ett flertal "lines" i en fabrik som kan uppgraderas allt eftersom det behövs.

Medlem

Det var marknadschefen för Dell i Europa som sa det, men han kanske inte vet vad han pratar om.

1
Skriv svar