Vilken personlighetstyp är du?

Medlem
Vilken personlighetstyp är du?

Det här testet stämmer riktigt bra.

http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes1.htm

Jag har gjort tre olika internettest och ett test på riktigt under en lektion i Psykologi A. På alla test blev jag INFJ.

Citat:

The Portait of the Counselor (INFJ)

The Counselor Idealists are abstract in thought and speech, cooperative in reaching their goals, and enterprising and attentive in their interpersonal roles. Counselors focus on human potentials, think in terms of ethical values, and come easily to decisions. The small number of this type (little more than 2 percent) is regrettable, since Counselors have an unusually strong desire to contribute to the welfare of others and genuinely enjoy helping their companions. Although Counsleors tend to be private, sensitive people, and are not generally visible leaders, they nevertheless work quite intensely with those close to them, quietly exerting their influence behind the scenes with their families, friends, and colleagues. This type has great depth of personality; they are themselves complicated, and can understand and deal with complex issues and people.

Counselors can be hard to get to know. They have an unusually rich inner life, but they are reserved and tend not to share their reactions except with those they trust. With their loved ones, certainly, Counselors are not reluctant to express their feelings, their face lighting up with the positive emotions, but darkening like a thunderhead with the negative. Indeed, because of their strong ability to take into themselves the feelings of others, Counselors can be hurt rather easily by those around them, which, perhaps, is one reason why they tend to be private people, mutely withdrawing from human contact. At the same time, friends who have known a Counselor for years may find sides emerging which come as a surprise. Not that they are inconsistent; Counselors value their integrity a great deal, but they have intricately woven, mysterious personalities which sometimes puzzle even them.

Counselors have strong empathic abilities and can become aware of another's emotions or intentions -- good or evil -- even before that person is conscious of them. This "mind-reading" can take the form of feeling the hidden distress or illnesses of others to an extent which is difficult for other types to comprehend. Even Counselors can seldom tell how they came to penetrate others' feelings so keenly. Furthermore, the Counselor is most likely of all the types to demonstrate an ability to understand psychic phenomena and to have visions of human events, past, present, or future. What is known as ESP may well be exceptional intuitive ability-in both its forms, projection and introjection. Such supernormal intuition is found frequently in the Counselor, and can extend to people, things, and often events, taking the form of visions, episodes of foreknowledge, premonitions, auditory and visual images of things to come, as well as uncanny communications with certain individuals at a distance.

Det stämmer in på mig till nästan 100%!

Posta er kombination och en inte alltför lång beskrivning av den i tråden. Alternativt en länk till en sida som beskriver bokstavskombinationen.

Man kan även diskutera vilken som är "bäst" och varför.

Medlem

Detta var uppe här för ungefär ett år sen, fick INTP då som nu
Är i gott sällskap i alla fall:
Socrates
Sir Isaac Newton
C. G. Jung
Albert Einstein

Medlem

Jo, just det... det var inte skitlänge sedan det fanns en tråd om detta test
http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=8284&page=1#post_87967

Jag orkar nog inte göra den igen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

ENTJ
slightly expressed extravert
moderately expressed intuitive personality
distinctively expressed thinking personality
moderately expressed judging personality

Lite filmstjärnor, generaler och annat löst folk är som jag:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

ENTJ
var jag, inte för att jag fattar nått men men.

oh Ariath ! samma ju


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Fick ISTJ och vill väl hävda att det går in rätt bra. Såg inget direkt om där fanns mer kända namn under samma kategori, men det kanske är förståeligt då det nog skulle vara ganska motsägande. Ganska trist person ja, antagligen. xD

Tror det här testet fungerar ganska precist, och är så inte fallet stundvis känns det som om det beror mer på svaren man angivit inte varit seriösa/exakta? Får lätt det intrycket iaf.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av IceMan:

ENTJ
var jag, inte för att jag fattar nått men men.

oh Ariath ! samma ju

Vi är ämnade att bli stora krigsherrar och generaler. Det är kanske därför jag gillar RTS så mycket;)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Avstängd

Jag fick ISTJ på ett kortare och ISFJ på det där. Vet inte riktigt vilket som stämmer in bäst, men typ ISFJ.

Medlem
Skrivet av Ariath:
Skrivet av IceMan:

ENTJ
var jag, inte för att jag fattar nått men men.

oh Ariath ! samma ju

Vi är ämnade att bli stora krigsherrar och generaler. Det är kanske därför jag gillar RTS så mycket;)

och i likhet med Iceman brukar väl krigsherrar och generaler köra/åka Mercedes? :D:heart:


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

hehe aa, läste lite nu.
det är faan inte konstigt att man har storhetsvansinne, och som du sa älskar RTS! ta över världeni HoI2 eller EU3 ger en ju gåshud!

sjukt galet, men stolt, att Napoelion och massa generaler är där under ) visste väll att jag hadde det i blodet! *stolt*


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

hehe aa, läste lite nu.
det är faan inte konstigt att man har storhetsvansinne, och som du sa älskar RTS! ta över världeni HoI2 eller EU3 ger en ju gåshud!

sjukt galet, men stolt, att Napoelion och massa generaler är där under ) visste väll att jag hadde det i blodet! *stolt*

Du vet din plikt nu va? Ta över byarna i ditt närområde, dra på mer i taxes, bygg fabriker och påbörja din väg till att äga hela Sverige, sedan går du in i danmark, sen norge.

Finland är en bra bundsförvant, skyddar dig mot ryssen och sen kan du fortsätta och ta över lite baltiska stater för att öka på populationen.

När du är klar med det här har du en alldeles egen supermakt, det är nu du kan hitta mig och tacka mig för min geniala plan


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Greger Exakt! du anar inte hur ofta man tänker på vilka taktiker man ska ha för å ta över först swe som "ett vänligt parti" och sen resten av denna lilla värld.
Ennda nöjet man har på jobbet ju

Känns som du skulle bli en bra Guvenör över Danmark Greger. Kontaktar dig om några år!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

INTJ.

Vet inte om jag tyckte det var särskilt likt mig.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Åhh så var det ett töntigt test då! Trodde man skulle skriva lite om sig själv.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Mina vänner brukar beskriva mig som en blandning av Ernst Kirchsteiger, Björne och Farbror Barbro. Jag vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller inte...


signatur

Livet är som en loppis, du kan hitta fynd i varje hörn!

Medlem

INTP, stämmer bäst in på mig.

1
Skriv svar