Världens äckligaste/mest skrämmande skräckfilmer ?

Medlem
Världens äckligaste/mest skrämmande skräckfilmer ?

Tjenamors, Famest som är här och stör! Som vanligt när jag skapar en tråd är det för att jag vill ha hjälp. Det är så att jag och mina kompisar har börjat titta på skräckfilmer varje helg, men vi känner att vi måste gå ett steg längre och se mer än de vanliga filmerna som alla känner till. I söndags såg i Dead Silence och jag blev positivt överraskad, väldigt bra skräckfilm!

Nu är det så att jag undrar om någon här kanske har en lista över vad som kan anses vara de allra äckligaste/mest skrämmande filmerna någonsin. Jag vill dock inte ha förslag som The Shinin, exorcisten eller någon sådan film. Har sett dem, och visst är det bra filmer, men inte så jätteskrämmande. Gillar gärna filmer med mycket gore, eller filmer som helt enkelt är extremt psykologiskt påfrestande.

Är tacksam för enskilda förslag om ni kan någon skräckfilm som är EXTREMT läskig/äcklig, eller om ni har listor gjorda av andra!

Tacksam för svar, Famest.

Inaktiv

The Grudge
The Grudge 2
Saw-filmerna
Hostle
Knackarna


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Inaktiv

staden med de levande döda är lite smågrisig,

annars brukar ju luci fulcis filmer vara äckliga,
typ lucio fulcis Massacre som är lite äcklig.

Medlem

The Blair wich Project
Shockwaves, svår att få tag på idag tror jag.
The Fog
Braindead, en modern klassiker.
Evil Dead också naturligtvis.


signatur
Medlem

Jag minns några filmer som skrämde brallorna av en som ung...
New York Ripper, the Burning... B-rullar med förvånasvärt välgjorda scener för att vara så gamla - kan bero på att man såg dem på importerad sunkig sönderkopierade VHS när det begav sig...

Det är inte svårt att hitta bra skräckfilm dock, det kryllar av dem förutsatt att du inte är den typen som tycker att scream är en bra skräckfilm... bra, visst men skräck..nej.

Blair Witch Project såg jag med en polare som hade tankat hem den från nätet utan att fatta att det var en spelfilm... han sade "jag har fått hem någon jävla häxdokumentär på min FTP-server"... på kvällen kollade vi på den och sket nästan på oss. Otroligt välgjort projekt, jag älskar den filmen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Blair Witch Project såg jag med en polare som hade tankat hem den från nätet utan att fatta att det var en spelfilm... han sade "jag har fått hem någon jävla häxdokumentär på min FTP-server"... på kvällen kollade vi på den och sket nästan på oss. Otroligt välgjort projekt, jag älskar den filmen.

Ettan ja, när man inte visste om att det var hittepå, vågade nog ens aldrig se hela Var ju visserligen 13 år eller något när jag zappade förbi den, haha.

Medlem

The Descent (eller Instängd), ingen "wow va fränt med blod" utan riktig skräck men blod

The Thing, en gammal goding helt enkelt

28 Weeks later, hade inga höga förväntningar innan jag såg den, nu är den en av mina favvorullar från alla genrer, snyggare effekter än ettan, mer gore garanterat och viktigast av allt den hopplösheten man känner av filmen.

Vila i frid

Den skräckfilmen som skrämde mig mest måste vara Fåglarna av Hitchcock.

Annars, om det nu räknas, drömde jag många mardrömmar som barn av MacGuyver-avsnittet med dedära köttätande myrorna.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av the_maxx:

Annars, om det nu räknas, drömde jag många mardrömmar som barn av MacGuyver-avsnittet med dedära köttätande myrorna.

We have a winner!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Underbara Älskade...


signatur

What seems to be the officer problem?

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av the_maxx:

Annars, om det nu räknas, drömde jag många mardrömmar som barn av MacGuyver-avsnittet med dedära köttätande myrorna.

We have a winner!

QFTW !!

Ger mig fan fortfr mardrömmar

Medlem

Filmerna Guinea Pig brukar anses kräva lite mage för att se. Har tyvärr inte sett ngn av dom än, men första vet jag är en tortyrfilm med snuff-känsla.

Medlem

Jag har aldrig (när man var typ under femton räknas inte) blivit rädd för en skräckfilm, så sjukt tråkig är jag

Skräckspel däremot har jag svårare att hålla nerverna i styr för.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

hostel 2 var otrevlig (äckelwise..)

salo och de 120 dagarna i sodom är en klassiker annars, men den är verkligen inte så disturbing som det gjorts reklam för..
caligula är väl lite jobbig också, man blir lite mindfucked av att filmen skiftar mellan handling, avskurna penisar och övervåld, till hardcore-orgier i fullfärg. hrm.

av nån anledning var amerikanska the ring den enda skräckfilmen som egentligen skrämt mig.. vet inte varför


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

av nån anledning var amerikanska the ring den enda skräckfilmen som egentligen skrämt mig.. vet inte varför

Det är sättet de rör sig på man inte gillar... sakta men hysteriskt snabbt, sakta... och vipps skriker de dig i ansiktet och du har pepsi i hela taket och chips i hela soffan.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Budolicious:

Jag har aldrig (när man var typ under femton räknas inte) blivit rädd för en skräckfilm, så sjukt tråkig är jag

Skräckspel däremot har jag svårare att hålla nerverna i styr för.

Indeed!

Inaktiv

haha ja castorfiber.. möjligt
det kändes nytt för mig iaf
när hon kröp ut ur tvn där i slutet.. första gången jag såg det ville jag fan gå ur rummet.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Den som gav mig mest vibbar var nog Alien 1 faktiskt.

Vill man se slibbig film så är ju braindead favorit snaska öra mums , huga


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

De mest skrämmande filmer tycker jag är de som bygger upp en psykologisk spänning snarare än att spruta blod till höger och vänster eller att köra med billiga chockeffekter för sånt skrämmer bara för stunden. Man vet att man sett en riktigt bra skräckfilm om den där obehagliga känslan sitter i långt efter att filmen är slut. Tyvärr kan jag inte komma på något riktigt bra exempel just nu.

Skrivet av the_maxx:

Annars, om det nu räknas, drömde jag många mardrömmar som barn av MacGuyver-avsnittet med dedära köttätande myrorna.

Såg det avsnittet för bara några dagar sedan.

Medlem

Ring, japanska versionen tyckte jag var riktigt störande. Dels förstod man inte vad dom sa, kunde inte läsa stämningar osv, dels så var nästan alla klassiska västerländska filmskräckskapargrepp frånvarande. Musiken t ex var väldigt frånvarande så man fick inga hints om att det skulle bli läskigt.

Medlem

28 veckor senare.

Grym.

Brutal.

Zombies.

Äg.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Vill du ha gore, titta på Cannibal Holocaust, tror till och med att det kommer ut en remake snart.

Inaktiv

alltså bli skraj av blair witch project ?
några tomtar som springer runt i en skog och kör en ficklampa upp mot sin snoriga näsa ?

lol.

Inaktiv

The Devils Rejects är en riktigt bra rulle.
Första gången jag såg Halloween som liten pojk så var man så in i helvete rädd.
Även när man såg hajen för första gången, speciellt när hajen bordar båten och äter upp Quint
Den mest störande filmen jag har sett är inte en skräckfilm, den heter Irriversible och är det värsta jag har sett någonsin.

Medlem

Jag blev helt fucked up efter att jag såg White noise för några år sedan.
Kunde inte sluta tänka på elaka spöken o sånt efter det:D

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

alltså bli skraj av blair witch project ?
några tomtar som springer runt i en skog och kör en ficklampa upp mot sin snoriga näsa ?

lol.

Så där låter alltid de som är räddast. Ungefär som de tuffaste här i forumet väger 50 kg och är 14 år.

Det är skillnad på att se Blair Witch utan att veta vad det är och att se den tre år senare när man redan vet vad som händer... Det är en riktigt bra, banbrytande film och den väcker fortfarande obehagskänslor när jag ser den. Mysigt!

Sedan får man ju väga in lite vad "skrämd" betyder... Det är ju inte så man sover med lampan tänd eller går en omväg för att slippa gå genom skogen eller så...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av toomuch:

The Devils Rejects är en riktigt bra rulle.
Första gången jag såg Halloween som liten pojk så var man så in i helvete rädd.
Även när man såg hajen för första gången, speciellt när hajen bordar båten och äter upp Quint
Den mest störande filmen jag har sett är inte en skräckfilm, den heter Irriversible och är det värsta jag har sett någonsin.

Brandsläckarscenen är mysig;)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv
Skrivet av Ariath:

Brandsläckarscenen är mysig;)

Den tycker jag är sååå snyggt gjord

Inaktiv

Psykologiskt påfrestande.... varför inte In a Glass Cage, Schramm, Gummo, The Untold Story, Visitor Q, Das Experiment, Henry: Portrait of a Serial Killer, Last House on Dead End Street, Men Behind the Sun, Benny's Video.

Det är lite blandat där mellan olika genrer, eftersom en film kan vara psykologiskt påfrestande på flera sätt. Det är för övrigt en stark deja vu över denna tråden. Finns garanterat en eller två stycken med exakt samma ämne...

Medlem

Istarius : Dom brukar ploppa upp lagom i tid med vinters inkomst


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

12
Skriv svar