Simpsons eller Futurama?

Inaktiv
Simpsons eller Futurama?

Efter några månaders oaktivtet så gör jag en tråd igen.

Vad väljer ni?. Simpsons eller futurama.
Själv väljer jag simpsons, Jag har behållit denna sorts humor sen jag var "ung"


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

Simpsons, futurama har aldrig riktigt fassnat hoss mig.

gillar Simpsons, family guy, Amercian dad.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Jag tog Futurama, det höll åtminstone en hög kvalitet genom hela serien.

Nu kommer en bitter rant under, så akta er :-).

Simpsons bara blivit sämre och sämre de senaste 10 åren. I nutida Simpsons-avsnitt är det mest slapstick, högljutt och full rulle hela tiden. De få bra skämten levereras med stora leenden och att det skulle finnas någon subtil humor inblandad är bara att glömma. All värme som de tidigare säsongerna hade är borta och karaktärernas personligheter fluktuerar vilt från avsnitt till avsnitt.

Medlem

futurama, kommer ihåg när jag såg första avsnittet när de började visas på tv4 en gång i tiden och kände att det var extremt torrt. Efter första så gick det åt rätt håll och det blev min absoluta favorit


signatur

thank you, come again

Medlem

Bender är fortfarande den bästa karaktären någonsin. Simpsons har bara blivit tråkigt sedan.. ptja, vet inte riktigt när det började gå åt helvete.. runt säsong 8-9 kanske? Filmen var precis som serien, dvs ett fucking bottennapp. Lägg ner skiten medan det fortfarande finns något att rädda.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Sno0zer, du har mest fel av alla som uttalat sig idag. Simpsons blir bara bättre och bättre, säsong för säsong och för var gång man ser dem.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Simpsons är bra och väl värd dess uppmärksamhet, jag röstade dock Futurama då det för mig håller bättre humor av hög(?) kvalité. Även om faktiskt Family Guy bringat flest lol's, men varierar desto mer där då beslutna röst hållt sig rätt igenom, hittills.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv
Skrivet av Fjornsvavne:

Simpsons är bra och väl värd dess uppmärksamhet, jag röstade dock Futurama då det för mig håller bättre humor av hög(?) kvalité. Även om faktiskt Family Guy bringat flest lol's, men varierar desto mer där då beslutna röst hållt sig rätt igenom, hittills.

Nämen, Fjornsvavne tycker precis som jag, trevligt med någon som har exakt likadan åsikt!

Avstängd

Simpsons är bäst. Helt klart. Självklart är det omöjligt att hålla samma kvalité på skämten efter nästan 10 år, men det fungerar riktigt bra än.

Medlem

Futurama är helt överlägset. Ser fram emot filmerna som kommer inom kort.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Sno0zer, du har mest fel av alla som uttalat sig idag. Simpsons blir bara bättre och bättre, säsong för säsong och för var gång man ser dem.

Va? Skämten har blivit dötorra och alldeles för uppenbara. Serien har förvandlats till family guy, fast light då de inte vågar göra allt crazy shit family guy kommer undan med. Jag har otroligt svårt att se hur någon inte kan märka hur serien har stagnerat.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Futurama håller en mycket högre lägstanivå än simpsons tycker jag (där en del avsnitt verkligen inte får mig att skratta en enda gång).

Men favoriten måste nog ändå vara south park.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

Föredrar futurama före simpsons. Men som budo skrev är ändå favoriten south park. Det är en av de få serier som var skit i början men bara blivit bättre och bättre.

Inaktiv

jag tykcer att The Simpsons är den absolut bästa tecknade serien som finns, sen kommer Family Guy


signatur

If you try to fuck with me then I shall fuck you too

Inaktiv

Simpsons har ju bara blivit roligare å roligare, eller är det min humor som blir sämre o sämre.


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

Futurama är helt klart bättre än Simpsons. Humorn är bättre helt enkelt, och eftersom att det är lite sci-fi så kan de hela tiden komma på nya saker istället för att använda samma skämt 400 gånger som i Simpsons.

Medlem

Simpsons, dock har det gått nedför de senaste säsongerna, men det är fortfarande bättre än Futurama som aldrig riktigt fallit mig i smaken.

Edit: Håller med om att South Park är bäst dock.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Futurama bäst, sen family guy. simpsons är inte helt fel det heller nån gång ibland men inte riktigt min smak


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

simpsons kör på att homer råkar illa ut bara för att ha något att göra den episoden .. lite som en unge med adhd .. gör allt för uppmärksamhet, men inte fan är det kul.

futurama tar simpsons, men american dad / family guy tar nog futurama .. eller .. ja venne, simpsons suger i alla fall next

Inaktiv

family guy är bäst.

simpsson är så segt med samma visa jämnt,

lite DOOH från homer, bart busar lite, lisa är duktig och fyllot i baren rapar.

Inaktiv

1) Futurama
2) Family Guy
3) Simpsons
4) South Park
5) American Dad

Av de jag ser. Family Guy och Futurama är de enda serierna som kan få mig att skratta högt och länge


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Skrivet av sno0zer:
Skrivet av CastorFiber:

Sno0zer, du har mest fel av alla som uttalat sig idag. Simpsons blir bara bättre och bättre, säsong för säsong och för var gång man ser dem.

Va? Skämten har blivit dötorra och alldeles för uppenbara. Serien har förvandlats till family guy, fast light då de inte vågar göra allt crazy shit family guy kommer undan med. Jag har otroligt svårt att se hur någon inte kan märka hur serien har stagnerat.

Jag gillar nog Family Guy bättre än Simpsons men det hade inte funnits någon FG om inte simpsons blivit vad det var - FG är samma sak fast lite mer vulgärt, lite annorlunda tecknat. American Dad är lite småkul men jag klarar inte av att det är en kopia av Family guy... hur många gånger kan man göra samma sak utan att det blir FÖR uppenbart?

Jag tycker inte Simpsons har stagnerat, då missar man nyanserna - sedan snackar vi 18 säsonger... klart man känner igen figurerna och deras "catchfrases", det blir lite som att komma hem - ett säkert kort.

Family Guy är roligare fast på ett annat sätt och ännu så länge är simpsons bästa serien.

Futurama är också kul men det finns för lite... jag har tittat sönder mina boxar... Professorn är KUNG.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Rant #2

IMO så handlar det inte om catch phrases, utan att de har bytt formatet från det ursprungliga (som enligt mig var mycket bättre). Numera är Homer seriens huvudperson. Istället för att vara ointelligent, klumpig men ändå godhjärtad som i de tidigare säsongerna, så är han numera ambivalent, fånig och högljudd. Långsamt har resten av rollerna fått dras ned till samma nivå. Karaktärernas personligheter är numera en grotesk variant av vad de en gång varit.

Bart är mer kaotisk än någonsin, och inte har man plats att visa några konsekvenser för hans beteende. Lisa har alltid varit smart för sin ålder, men i början så var det ändå tydligt att hon var ett barn. Se t ex att Lost Our Lisa, där hon försöker själv ta sig till ett museum, men hamnar vilse genom att stiga på fel buss. När Maude Flanders dör så tar de flesta i serien det med en axelryckning.

Till sist är handlingarna väldigt olika. Visst, det är klart att det blir en del upprepningar--man kan ju trots allt inte hitta på hur mycket nya idéer som helst. Men numera finns inte samma röda tråd genom ett avsnitt. Man fokuserar allt på att ordna roliga situationer, och själva storyn skadas. Det kanske blir fler skämt, men enligt mig blir helheten sämre.

Avstängd

Jag tycker att Family Guy var riktigt bra i början, men nu är det bara överdrivet och uruselt. Simpsons däremot har hållit (nästan) samma standard hela tiden.
South Park är också riktigt bra, så riktigt mycket av det ett tag.

1
Skriv svar