Sci-Fi mässan i Stockholm

Inaktiv
Sci-Fi mässan i Stockholm

Den 3-4 november är det Sci-Fi mässa på Stockholmsmässan.
Jag hade tänkt att åka dit och skaffa mig ett signerat foto av Gunnar Hansen
Någon annan som hade tänkt åka dit ?

Medlem

Helsike! Sonata Arctica spelar ju den 3:e på Scandinavium. Jag hade gärna hängt med dig men tyvärr:(


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Glöm inte att ta lite sköna bilder och posta dem här sedan. Gör det innan FZ skickar dit den där muffin eller vad han heter som inte är intresserad alls.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Jepp, jag fattar inte riktigt varför jag inte har haft med mig kameran på mässan i Göteborg.

Youtube-proffs

Va kommer de för folk då? Har nog en bild som är intressant här nånstans på mig och T bag, men har inge ställe att ladda upp skiten på..


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

http://www.propworld.nu/convention.html

Lance Henriksen är skön dock är jag totalt emot allt var autografer är inte min grej plus att dom kostar det gissar jag är en del av pengarna dom får punga ut för gästerna.

Hade dom lyckats få in gäster från scifi serier typ amanda tapper så hade jag faen mig köat för biljetten


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Ett signerat foto brukar kosta 200 kr. Vissa tar dock under den summan.

Inaktiv

Den största anledningen till att jag kommer att åka till mässan är för att Gunnar Hansen är där
För er som inte vet vem han är så spelade han Leatherface i Motorsågsmassakern från 1974.

Inaktiv

w00t måste ditt.

Skrivet av Notumforce:

http://www.propworld.nu/convention.html

Lance Henriksen är skön dock är jag totalt emot allt var autografer är inte min grej plus att dom kostar det gissar jag är en del av pengarna dom får punga ut för gästerna.

Hade dom lyckats få in gäster från scifi serier typ amanda tapper så hade jag faen mig köat för biljetten

Inte möjligen Amanda Tapping då

[http://amandatapping.com]

P.s Amanda tapper spelar handboll i skövde men hon kanske extraknäcker i någon scifi serie oxå iofs


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Youtube-proffs

Ah fan ska prisonbreak T bag åka med överallt? Jag undrar vad dom får för det igentligen


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

dom tjänar nog en bra slant på varje såld autograf.

Inaktiv

De brukar ta ca 200 kr fortfarande, men vissa tar under den summan.
Även om du tar ett foto från kändisens bänk så kostar det lika mycket med autograf.

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Ah fan ska prisonbreak T bag åka med överallt? Jag undrar vad dom får för det igentligen

tänk själv 200 kr per autograf, dom är där i 2 dagar,
och dom hinner nog skriva iaf 2 eller 3 autografer i minuten,
cirka 400 till 600 kr i minuten är nog rätt så bra med pengar efter några timmar.

vore intressant att se vad som händer med hela summan sen.
behöver dom betala nån skatt eller nåt annat, eller åker hela summan ner i skådisarnas egen ficka ?

Inaktiv

Det åker förmodligen oavkortat ner i skådisens ficka.
Ska du inte med till Stockholm BBB, det kanske är en större mässa där.
Det är ju iaf inga större problem att ta sig dit.

Youtube-proffs

Tänk om typ, Bruce Willis eller Brad Pitt hade suttit på en sån mässa, köerna hade vart enorma!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

christoffer Walken eller Jean claude van damme hade vart det ultimata

Inaktiv

Fy fan, man måste beställa färjan tidigare än ni någonsin skulle kunne föreställa er grabbar och tjejer.
Men jag kommer att få min autograf som väger mer än allt annat (nästan allt)

Medlem
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av Notumforce:

http://www.propworld.nu/convention.html

Lance Henriksen är skön dock är jag totalt emot allt var autografer är inte min grej plus att dom kostar det gissar jag är en del av pengarna dom får punga ut för gästerna.

Hade dom lyckats få in gäster från scifi serier typ amanda tapper så hade jag faen mig köat för biljetten

Inte möjligen Amanda Tapping då

[http://amandatapping.com]

P.s Amanda tapper spelar handboll i skövde men hon kanske extraknäcker i någon scifi serie oxå iofs

jeje min svengelska slog till lite där


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag kommer att gå runt och plåta lite för FZ:s räkning.

Medlem
Skrivet av toomuch:

Den 3-4 november är det Sci-Fi mässa på Stockholmsmässan.
Jag hade tänkt att åka dit och skaffa mig ett signerat foto av Gunnar Hansen
Någon annan som hade tänkt åka dit ?

Jag kommer, har vart där sen, 3-4 år tillbaka Förra mässan i stockholm var ganska tunn tyvärr Hoppas den har tagit sig till iår, hoppas speldelen är större iår

Medlem

Varje gång jag sett om det där i nån tidning har jag tänkt att det skulle vara skoj att åka dit, så även denna gång. Man kanske ska ta tag i det nästa gång


signatur

Cause i need to watch things die

Inaktiv

Man fick åka 100 mil för att få den där autografen av Gunnar Hansen men det var det värt alltså

Fick tag på ett fint fotografi där han skrev "you are next" och han signerade även min specialutgåva av Motorsågmassakern.
Plus att man fick en liten pratstund med honom.

Sen har man fotograferat en massa figurer i naturlig storlek som fanns på mässan.

Det var lyckat men jag hade enormt bråttom för vi hamnade i en vidrig kö på E20.
Det var en lasbil som hade vält, hela sidan var uppsliten och det låg färgburkar utanför lastbilen.

Någon annan som var där ?

Inaktiv

Pär skulle vart där men han käkade blåbär och fick magbesvär...

Inaktiv

Så nu har jag slängt upp några bilder i mitt bildalbum för första gången.
Lance Henriksen fick förhinder pga en scen som de måste filma den här helgen.
Jag som hade med mig alla Millenium boxar

Inaktiv

du får ta med boxarna nästa Millrnium

Inaktiv

Nja
Tog med dom utifall att, nu ska jag bara samla props från Hellraiser filmerna och andra skräckfilmer

Inaktiv

var det några söta orcher där då och security check från stormtroopers ?

Inaktiv

Orcher finns det alltid
Jag blev stoppad i en security check "Hey, stop. Open your bag. Carry on"

Idag ska jag fira med en pizza, en hot grekisk, synd att de inte kör ut pizzan. Men vafan är några km med bilen när man har kört 100 mil dagen innan LOL

1
Skriv svar