The Lost and Damned prissatt

Robot
Avstängd
The Lost and Damned prissatt

Kul för 360-ägare, dock tycker jag nästan att det låter lite dyrt...

ptr
Medlem

Säg att man kan pröjsa med VISA kort direkt? Jag har för mig att man måste köpa MS-poäng först eller något sådant?

Inaktiv
Skrivet av ptr:

Säg att man kan pröjsa med VISA kort direkt? Jag har för mig att man måste köpa MS-poäng först eller något sådant?

det går ett ryckte om att du kan köpa det (typ något cd-key liknande) i affär men måste ändå tanka det via xbox live.

Inaktiv

Undrar om de där "mid-mission checkpoints" även är utökade för att innefatta originalstoryn. Skulle vara kul att kör om den och detta skulle ju göra det hela lite angenämare.

Inaktiv
Skrivet av bfolsson:

Undrar om de där "mid-mission checkpoints" även är utökade för att innefatta originalstoryn. Skulle vara kul att kör om den och detta skulle ju göra det hela lite angenämare.

det var några uppdrag som man skulle behövt checkpoints på, typ bankuppdraget.

Medlem

Fan vad dyrt lol


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Nu blir polaren med Xbox sur. Han trodde det ingick i originalspelets pris. Tror inte att han börjar strula med att skaffa point hit och dit för han är redan sur på att onlinspel på Xbox kostar medans det är gratis på PC och PS3.

Själv skulle jag gladigen betal för expansionen om den gick att få till PC eller PS3 och tycker fler spel borde göra detta. Få en story att leva vidare med en årlig expansion för en billig penning vilket jag tycker under 200 kr är.


signatur

Det var detta...

Medlem

Ja, det var ingen dålig summa. Det är ju dyrare än många Arcade- och original-spel. Trodde jag skulle kunna klara mig på de 500 MS-poäng jag fick med förhandsbokningserbjudandet. Nu vet jag inte om jag är så himla sugen på att köpa det. Har nämligen bara 1000 MS-poäng på kontot nu, så ska jag behöva addera extra poäng lutar det mer åt att Braid inhandlas.

Skrivet av svendolph:

Nu blir polaren med Xbox sur. Han trodde det ingick i originalspelets pris. Tror inte att han börjar strula med att skaffa point hit och dit för han är redan sur på att onlinspel på Xbox kostar medans det är gratis på PC och PS3.

Själv förstår jag inte varför det är så många som är emot priset för onlinespel. Visst, det skulle ju vara bättre om det vore gratis, men du får en väldigt bra tjänst för c:a 35kr i månaden. Just den summan har jag ingenting emot. Däremot tycker jag att Microsoft skulle kunna vara lite snällare när det gäller extramaterial. Priset på det här tillägget är ju bara löjligt, och jag skulle gärna vilja se att i alla fall en del grejer, till vissa spel (om inte alla), blir gratis.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av svendolph:

Visst, det skulle ju vara bättre om det vore gratis, men du får en väldigt bra tjänst för c:a 35kr i månaden. Just den summan har jag ingenting emot. Däremot tycker jag att Microsoft skulle kunna vara lite snällare när det gäller extramaterial. Priset på det här tillägget är ju bara löjligt, och jag skulle gärna vilja se att i alla fall en del grejer, till vissa spel (om inte alla), blir gratis.

Håller med att det känns helt okej att betala en liten slant för en bra onlinetjänst som Live faktiskt är. Däremot tycker jag att det är rent sagt pinsamt när man betalat och sedan loggar in och ser att man måste pröjsa 20-30:- för reklamteman och liknande.

Håller med att mycket på Marketplace är på tok för dyrt, som detta gta-tillägg, med tanke på att man även pröjsar en månadsavgift. Men jag antar att det är en helt annan diskussion.

Medlem

Najs :). En helt ny karaktär med en helt ny story för 181 kr.

Nya vapen, nya fordon, nya multiplayer lägen.

Läste en förhandstitt, du kan ju nu slåss med baseboll trä och skjuta större vapen ifrån din mc. Avsågat hagelgevär, pipebombs, granat kastare är en del av de nya vapnen.

Styrningen på motorcyklarna har förbättrats.

Stod också att allt med nya karaktären är ändrat ifrån niko bellic, alltså nya karaktären är större och starkare (knockar folk snabbare), gångstilen är tuffare och kaxigare, t.o.m sättet man ropar på taxi är ändrat till ett mer provocerande sätt.

Rockstar har verkligen fattat det här med dlc, grymt värt !

Undrar bara vad nästa kommer innehålla :).

Medlem

För dom som fick 500 MS-points med sin pre-order av GTA IV så kostar det ju "bara" 1100 MSP. Hoppas nu bara att det är värt pengarna!

Medlem
Skrivet av rednalexia:

det var några uppdrag som man skulle behövt checkpoints på, typ bankuppdraget.

Njae, det gick bra för mig men att hoppa med motorcyckel upp i helikoptern fick jag spela om 25 gånger innan min bror kom lika långt och gjorde det på första försöket - Mitt problem var att jag försökte hålla hastigheten så att jag skulle komma högt nog för helikoptern, detta resulterade i missad ramp.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Ska bli riktigt kul att få spela Johnny istället för Niko...Niko kändes alltid lite mesig, och vääldigt jobbig röst, fulaste rösten någonsin...

Ne, ska bli skönt med en testosteron smäll !

Inaktiv

180 spänn får det ju va värt.

Medlem

Hmm det var en del för dlc men kanske är värt det, dock så sugen på att köpa braid och rez hd också.

Medlem

Tycker det verkar väldigt prisvärt faktiskt. DLC brukar ju mest vara skräp, typ en ny dräkt eller något sidemission. Det här verkar ju vara som en riktigt bra expansion.

Medlem

Så detta kan jag tanka från windows live eller nåt? Säg inte att det bara är till konsol då blir jag fan sur.

Inaktiv

En anledning för att jag har Xbox 360. DLC!

MS for life!

Medlem
Skrivet av Uniqe:

Så detta kan jag tanka från windows live eller nåt? Säg inte att det bara är till konsol då blir jag fan sur.

Bara till Xbox 360 så du kan inte spela detta om du inte har en Xbox 360 :heart:

Medlem

Haha, Microsoft has done it again! xD

Inaktiv

Man behöver inget Visa-kort, ptr. Du kan köpa ett plastkort i affären som gör att du kan ladda ner TLAD (ej att förväxla med MS-points). Fast du kan ju naturligtvis köpa sådana också (i affären eller från Marketplace) och betala med.

Så här ser det ut:

http://media.gtanet.com/images/5645-gta-iv-the-lost-and-damne...

Medlem

jag skulle också villa haft detta.. om det skulle varit sommaren 2008 nu..

Gta iv är så uttjatat -.-

Medlem
Skrivet av Zamuz:

jag skulle också villa haft detta.. om det skulle varit sommaren 2008 nu..

Gta iv är så uttjatat -.-

Därför känns ju detta perfekt Man har ju spelat sig less på GTA IV så detta Lost and the damned känns som en riktigt fräsch fläkt.

Inaktiv

Ja, Micro$soft ja...

Klagar inte så mkt, för att jag har råd med det, men tänker på alla de som inte har pengarna till detta o gärna vill ha. Sinnes att man ska betala för X-Live när man redan betalar för sitt bredband.

Egoism hatar jag. Och girighet. Världen är full av den.

Kanske är värt att pröjsa ändå för detta tillägg. Nya vapen o så... inte så att man kan modda sånt till pc?

Medlem

Grattis alla 360-ägare. Äger "bara" en ps3 så jag får väl sitta brevid och dregla medans ni har kul.

Angående priset så tycker jag det är ett bra pris. Med tanke på vad Microsoft har betalt för att få detta exklusivt så måste dom ju få in cash för det också.
Allt kan inte vara gratis, även om det vore underbart om det var så.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Checkpoints O.O

KoP
Medlem

Tycker inte att det är så jädrans dyrt när man får 15 extra speltimmar, nya multiplayer modes, vapen, fordon och mera musik till radiokanalerna. Hostar mer än gärna upp 180 spänn för det.

Medlem
Skrivet av KoP:

Tycker inte att det är så jädrans dyrt när man får 15 extra speltimmar, nya multiplayer modes, vapen, fordon och mera musik till radiokanalerna. Hostar mer än gärna upp 180 spänn för det.

Håller fullt med. 15 speltimmar är längre än många andra spel på marknaden och detta får du för en fjärdedel av priset. 180 kr är ingenting för ett högkvalitativt innehåll till förra årets absolut mest genomarbetade spel. Inte lika kul som Saints Row 2 i min mening, men otroligt välgjort och fantastisk story. Mer av den varan och jag kan betala!


signatur

- r4z0r -

Medlem

Alldeles för dyrt. Men vad gör man, man vill ju ha det :). Kommer nog köpa det ändå.

1
Skriv svar