Avstängd
Metaltråden

Gillar ni metal och i såna fall: vilken typ? Själv föredrar jag Power metal, gärna Helloween eller Rhapsody (of Fire).

Inaktiv

Melodic Death Metal

Amon Amarth, In flames osv.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Instämmer med Sipmo. Annars lyssnar jag knappt på metal.

Medlem

Lyssnar väl på lite olika.
In flames, slayer, behemoth, deicide och amon amarth. Väljer väl Death.

Medlem

Speed > all.


signatur

yolo

Medlem

Började med Power, men nu är det nästan bara Death. Melodic Death också. Hypocrisy, Amon Amarth o.s.v.

Medlem

Fan vad svårt att hålla sig till bara en gren. Fick bli Power då det är vad som ändå spelas mest. Lyssnar på den mesta metallen. Så jävla fint med Heavy, en del Gothic, Symphonic! Speed, Thrash, Gothenburg.. Allra helst spelas de där stunderna som är toppade med Progressive. Mums
(Då menar jag förstås Power Progressive, lär väl vara favoriten)


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Jag tycker nog järn är den bästa metallen, alternativt guld för den glimmar så fint!

Medlem
Skrivet av Alcr:

Jag tycker nog järn är den bästa metallen, alternativt guld för den glimmar så fint!

HAHAHHA, made my day <3.

Annars är det väl lite blandat, lyssnar dock knappt på metal. Är mer inne på progressiv rock a la Pink Floyd =D.

Medlem

Nä fyfan, metal suuucks! Så jävla typisk hardcore-gaming-musik :/


signatur

I'm the best around...

Medlem

Annan metal, progressive sådan

Medlem
Youtube-proffs

Kör på Death Dansband


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Lyssnar på Motörhead, AC/DC, Megadeth, Hammerfall, In Flames, Requiem, Gamma Ray, Rhapsody o.s.v. är väl någon hybrid mellan Heavy/Powermetal.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Mkt in flames hör jag, det gillar vi.. mer sånt

Favoriter just nu är killswitch engage, creed & lamb of god!

Medlem

så många grenar även fast det låter lika illa

Medlem

lägger min röst på death, då jag mest lyssnar på death metal, eller melodeath såsom children of bodom, dark tranquility, amon amarth, in flames, etc.

lyssnar för övrigt på allt som heter metal.... från metallica till deicide.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Medlem

Bah!
Stoner-metal med Kyuss. Hela dagen.

Medlem

HAHAHAHA Death Dansband:D Vackert Polish:)


signatur

What seems to be the officer problem?

Inaktiv

Lyssnar på all musik och all typ av metal. Men mitt hjärta slår trots allt lite snabbare för dödsen.

Ny och bra klassisk dödsmetall är dock sällsynt så det blir mest hybrider, typ death/black, melodeath, osv...

Medlem

Killswitch Engage, Lamb of God och Soilwork är favoriterna, de två förstnämnda härstammar ju ifrån nått trash, så det får bli det

Medlem

Nu ska ni alla får veta sanningnen, Freedom Call. Det bästa powerepicmetal bandet som finns. Deras lyrics är som hämtade ur en sagobok om drakar från medeltiden.

Ni alla borde lyssna på några av deras hits, tex 'Warriors', 'Warriors of Light', 'The Eyes of the World' och min favorit 'Starlight'. Tycker du om dom eller har lärt dig tycka om dom så kommer du gilla dom flästa andra låtar dom så gudomligt skapat från deras 'Bleeding Heart's. Så nu vill jag att alla lyssnar på minst två av Freedom Calls låtar och sedan skriver vad ni tycker om dom. Drakdödarmusik ftw!

Edit: Oh, höll på att glömma, Det är den ultimata musiken att lyssna på då man lirar WoW, dra på max volym och sedan 'Warriors' lr 'Warriors of Light'. Då är du odödlig, har man sådan musik i öronen så kan man inte förlora.

Inaktiv

Bara en massa mjukisar. Inga röster på black metal innan jag lade min.

Avstängd

Det är ju förstås lite svårt att lägga rösten på en metalstil eftersom att alla är mer eller mindre lika och man sällan håller sig till bara en och dessutom finns det ju väldigt många som kombinerar flera olika, egentligen borde ju symphonic räknas som en del av power t.ex., men det är ju bara att rösta på den hjärtat slår hårdast/snabbast för.

Medlem

Dethklok rules!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Inaktiv

Kör mest på thrash/hardcore stilen

Soilwork, Dimension zero, Carnal Forge, Corporation 187, Raised Fist, Terror 2000, Opeth, Meshuggah osv

Bra stuffz

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

Bara en massa mjukisar. Inga röster på black metal innan jag lade min.

Death är SÅÅÅ mycket hårdare än black.


signatur

yolo

Medlem

Uhm, kan inte säga bara en. Men röstade på trash (metallica är kärlek)


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

epic christian ragga metal

Skriv svar