Nya Nvidia-drivrutiner

Robot
Medlem
Nya Nvidia-drivrutiner

När ska de fixa prestandaproblemen och allt det där då?

Medlem

Prestandaproblem i vad?

Medlem

Nice :P, men inte haft nå problem med Mirror's

Avstängd

Då jag inte har något av de spelen på dator känner jag inget behov av att ta de senaste drivisarna.

Medlem

Nästan 96 MB, inte lite för drivrutiner. Kommer ihåg när man fick med dom på diskett en gång i tiden...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av Hannu87:

Nice :P, men inte haft nå problem med Mirror's

Då har du förmodligen inte haft physX aktiverat.


signatur
Medlem

Det är ju grova prestandaproblem med nVidias nya drivrutiner.
181.20 gav mig konstant fryslagg i Battlefield 2 och det problemet har dom inte fixat i 181.22 enligt Jokkocze

Medlem

Släpptes det inte nya Nvidia-grejer ganska nyligen? Eller går tiden snabbare bara för att man sitter med Radeon-grejer?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Trevligt att man nu kan spela Mirror's Edge med PhysX aktiverat. Inte för att ett par flaggor lite här och var gör allt för stor skillnad.

Inaktiv

Har aldrig haft problem med Mirror's Edge och PhysX aktiverat i spelet och jag kör med 181.20 drivarna på ett GeForce 8500GT


signatur

CZorg will rise again...

Skrivet av CZorg:

Har aldrig haft problem med Mirror's Edge och PhysX aktiverat i spelet och jag kör med 181.20 drivarna på ett GeForce 8500GT

Jahopp det var ju lustigt. Jag har samma grafikkort och drivisar och när jag har physx aktiverat i kontrollpanelen och i spelet så laggar det skitmycket.

Avaktiverar jag det så flyter det på underbart på högsta grafik.


signatur
Medlem

Mirrors Edge kraschar hela tiden för mig undra om dessa drivers fixar det någon som kan bekräfta?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Det jag undrar när dom fixar buggen när man kör SLI i full screen då olika saker börjar blinka. Typ skuggor och ljus.

För att fixa detta så tabar man ut sen in igen. Verkar ju inte så svårt att fixa?

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av CZorg:

Har aldrig haft problem med Mirror's Edge och PhysX aktiverat i spelet och jag kör med 181.20 drivarna på ett GeForce 8500GT

Jahopp det var ju lustigt. Jag har samma grafikkort och drivisar och när jag har physx aktiverat i kontrollpanelen och i spelet så laggar det skitmycket.

Avaktiverar jag det så flyter det på underbart på högsta grafik.

Har du den senaste uppdateringen till spelet då? Den släpptes ju relativt nära inpå release, och den fixade till PhysX-problemet hos väldigt många.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av corporaln0ll:

Det är ju grova prestandaproblem med nVidias nya drivrutiner.
181.20 gav mig konstant fryslagg i Battlefield 2 och det problemet har dom inte fixat i 181.22 enligt Jokkocze

Jag håller mig till v 178 Slängde in 181.20 Grafikfel vid login prompten till windows, fick dra en reboot felsäkertläge och dra en Rollback på drivrutinerna till 178.

näe inte fixa något som inte är trasigt :/


signatur

P.L.U.R

Skrivet av mr.bear:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av CZorg:

Har aldrig haft problem med Mirror's Edge och PhysX aktiverat i spelet och jag kör med 181.20 drivarna på ett GeForce 8500GT

Jahopp det var ju lustigt. Jag har samma grafikkort och drivisar och när jag har physx aktiverat i kontrollpanelen och i spelet så laggar det skitmycket.

Avaktiverar jag det så flyter det på underbart på högsta grafik.

Har du den senaste uppdateringen till spelet då? Den släpptes ju relativt nära inpå release, och den fixade till PhysX-problemet hos väldigt många.

Nej har inte installerat gårdagens patch än ska göra det. Tyckte bara det var skumt att Czorg inte hade några problem när jag hade det på samma graffekort.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av CZorg:

Har aldrig haft problem med Mirror's Edge och PhysX aktiverat i spelet och jag kör med 181.20 drivarna på ett GeForce 8500GT

Jahopp det var ju lustigt. Jag har samma grafikkort och drivisar och när jag har physx aktiverat i kontrollpanelen och i spelet så laggar det skitmycket.

Avaktiverar jag det så flyter det på underbart på högsta grafik.

Har du den senaste uppdateringen till spelet då? Den släpptes ju relativt nära inpå release, och den fixade till PhysX-problemet hos väldigt många.

Nej har inte installerat gårdagens patch än ska göra det. Tyckte bara det var skumt att Czorg inte hade några problem när jag hade det på samma graffekort.

Gårdagens patch? Jag pratar alltså om patch 1.01 till Mirror's Edge, som släpptes för någon vecka sedan. Den rättade som sagt till PhysX-problemen.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Skrivet av mr.bear:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av CZorg:

Har aldrig haft problem med Mirror's Edge och PhysX aktiverat i spelet och jag kör med 181.20 drivarna på ett GeForce 8500GT

Jahopp det var ju lustigt. Jag har samma grafikkort och drivisar och när jag har physx aktiverat i kontrollpanelen och i spelet så laggar det skitmycket.

Avaktiverar jag det så flyter det på underbart på högsta grafik.

Har du den senaste uppdateringen till spelet då? Den släpptes ju relativt nära inpå release, och den fixade till PhysX-problemet hos väldigt många.

Nej har inte installerat gårdagens patch än ska göra det. Tyckte bara det var skumt att Czorg inte hade några problem när jag hade det på samma graffekort.

Gårdagens patch? Jag pratar alltså om patch 1.01 till Mirror's Edge, som släpptes för någon vecka sedan. Den rättade som sagt till PhysX-problemen.

Hmm jo jag har patchat till 1.01 har inte testat physX efter det dock. Får testa.


signatur
Medlem
Skrivet av corporaln0ll:

Det är ju grova prestandaproblem med nVidias nya drivrutiner.
181.20 gav mig konstant fryslagg i Battlefield 2 och det problemet har dom inte fixat i 181.22 enligt Jokkocze

Nej du gör samma fel som många gör,,Spel som har ett par år på nacken nyttjar ju inte nyare drivrutiner. Kör du tex BF2 som du säger behöver du inte uppdatera drivisarna.

Inaktiv

Är inte drabbad av dessa problem, men lika bra att patcha ändå.

Skulle vara glad om de fixade "skugg problemen", 2/3 av mina spel får skugg problem, blinkar och så där (går att köra men störande). Fick det med 180.22 eller någonting.

Det var förra, eller förr förra patchen.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

dessa fixar en hel del strul i windows 7 betan för fyi.

Fick igång sacred 2 tack vare det
innan så ville det sig inte ens starta,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Släpptes det inte nya Nvidia-grejer ganska nyligen? Eller går tiden snabbare bara för att man sitter med Radeon-grejer?

Nvidia släpper till skillnad från AMD drivrutiner ganska ofta, något som AMD borde börja jobba mer på för deras drivrutiner är katastrofalt dåliga.

Medlem

såg att Nvidia den 22:e hade släppt nya drivrutiner igen (!) med nytt stöd och solving för physX med Mirrors Edge...

hoppas det löser mina problem som jag haft med physX

Grymt spel!

1
Skriv svar