Haha, yes! Dumbledore är gay!

Medlem
Haha, yes! Dumbledore är gay!

Japp. Dumbledore är gay.

Jag har inget personligt intresse av Harry Potter, men jag tycker att J.K. Rowling är stenhård.

"...[She] said that she regarded her Potter books as a 'prolonged argument for tolerance'..."

Hon får det nästan att framstå som att hon skrev världens mest sålda bokserie bara för att säga till på skarpen ^^

I övrigt tycker jag att det är intressant att ärkefiender i episka filmer numer inte nödvändigtvis måste vara av motsatt kön för att de ska kunna ha ett "förflutet". Så fort jag kan sluta fnissa åt hjältar som oväntat gillar att ta den i rumpan, kan jag säkert återgå till att också uppskatta andra delar av handlingen igen!

Edit: Vad som också är intressant är att detta även påverkar alla företag som tillverkar Harry Potter-prylar. Att sälja idolbilder på bögar till barn är något som inte många har sysslat med hittills, vill jag lova -- särskilt inte i USA.


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv

helt klart kul med moralpaniken som borde bli i usa.. men evangelisterna har ju redan "bannlyst" potter eftersom han är en warlock (:


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

hmm jahapp?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Haha. Våga vara kontroversiell. Tack för den J.K.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Ah vafan jag trodde först att Harry Potter (skådespelaren) var homo. Nä, jag har inte läst/sett nån av filmerna/böckerna.


signatur

yolo

Inaktiv
Medlem

Håller med, det där är ju bara löjligt. I det avseendet tycker jag inte att hon är ett dugg stenhård, snarare tvärtom. Finns väl inte ens tillstymmelsen till någon homo/bi i böckerna? Det är något som vissa påtalat och kritiserat henne för.

Okej om det inte förekommer i första boken när kidsen är omkring elva år gamla, men att inte ens nämna det i något sammanhang när karaktärerna (och många av läsarna) blir tonåringar? Vafan, Buffy - i det jämfört med bokvärlden mycket mer konservativa amerikanska tv-landskapet - hade ett seriöst lesbiskt par redan omkring slutet av 90-talet...

Fegt, fegt.

Medlem
Skrivet av andman:

Vafan, Buffy - i det jämfört med bokvärlden mycket mer konservativa amerikanska tv-landskapet - hade ett seriöst lesbiskt par redan omkring slutet av 90-talet...

Vill minnas att Willow inte heller blev outad förrän sent i serien, till och med EFTER att hon haft pojkvän och varit förälskad i diverse snubbar. Jag har inte läst Harry Potter eller sett filmerna, men så vitt jag förstår har ingenting nämnts i dem om Dumbledores sexualitet som motsäger vad som nu avslöjats.

Att det inte nämndes i boken behöver inte vara ologiskt, då de på Hogwarts kanske inte gjorde så stor grej av de hela, eller helt enkelt pratade om det när författaren inte var där för att dokumentera.

I vilket fall som helst är Harry Potter-franchising fortfarande stort och det finns mycket pengar kvar att tjäna på böcker, film, t-shirtar med mera, och numer även butt plugs och vinylkostymer. Det här sitter säkerligen inte bekvämt med alla samarbetspartners -- man borde berömma henne för att hon sa något över huvud taget, inte gnälla för att hon kunde ha gjort det bättre.


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv
Skrivet av noaxark:

och numer även butt plugs och vinylkostymer.

pure comedy gold

Inaktiv
Medlem

Kan verifiera det du har skrivit Noaxark. Ingenstans i någon av böckerna försöker hon visa något om homosexualitet hos Dumbledore. Blir lite besviken nu, har aldrig sett Dumbledore som homosexuell, men hon hade gärna kunnat göra typ Seamus eller någon annan i boken till bög :). Men Rowling är som vanligt rå och går så långt att hon gör en av huvudkaraktärerna till bög, I love her <3.

Medlem

hahah eeew


signatur

I'm the best around...

Medlem

Gandlalf, Dumbledore, Sigfried and Roy... är inte alla trollkarlar gay? För övrigt saknar detta nyhetsvärde.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

För övrigt saknar detta nyhetsvärde.

Du menar om man bortser från att världens största franchise just tog ställning i en av modern tids mest debatterade frågor? Eller tycker du kanske att en underhållningsnyhet som denna bleknar i betydelse i jämförelse med Irakrapport #8427 (den om att allt är skit)? Med vad tusan gör du på en underhållningssajt i så fall?


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av noaxark:
Skrivet av CastorFiber:

För övrigt saknar detta nyhetsvärde.

Du menar om man bortser från att världens största franchise just tog ställning i en av modern tids mest debatterade frågor?

Att någon är gay eller inte kanske var spännande 1982 nu saknar det nyhetsvärde. Jag rättar mig själv där; det borde sakna nyhetsvärde - tyvärr finns det folk som tycker det är intressant, jag hade chansat på någon som läser damernas värld men... hey... If it floats your boat.

Skrivet av noaxark:

Eller tycker du kanske att en underhållningsnyhet som denna bleknar i betydelse i jämförelse med Irakrapport #8427 (den om att allt är skit)?

Snälla, säg att du inte menar den repliken.

Skrivet av noaxark:

Med vad tusan gör du på en underhållningssajt i så fall?

Jag gillar underhållning i alla dess former - Du borde sagt "vad gör du i min tråd" då det är din tråd som saknar nyhetsvärde. Jag hade svarat; Jag ville informera att detta saknar nyhetsvärde.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

"Tog ställning"? Att påstå något i efterhand på nåt event för Harry Potter-fans kostar väldigt lite - särskilt för en som redan är miljardär. Det är aldrig något som kommer att stå i böckerna, och en övervägande majoritet kommer således inte ha den blekaste aning om det.

Angående Buffy så blev Willow outad i säsong 4 av 7, dvs ungefär i mitten av serien. Rowling hade gott om tid och böcker på sig. Hade hon verkligen brytt sig om budskapet att det är okej att vara bög - något som säkerligen skulle betytt mycket med tanke på att böckerna läses nästan religiöst av miljontals barn, inte minst i många länder som på den fronten är mycket mer konservativa än USA - och haft lite mod så skulle det varit med någonstans. Men icke...

Inaktiv
Skrivet av noaxark:

Med vad tusan gör du på en underhållningssajt i så fall?

är FZ en underhållningssajt?
trode det var en sammlingsplats för konsolkrig och politiska diskutioner..JAHAAA är det en spelrelaterad sida? oj..då måste ju alla dessa människor som hela tiden drar upp politiska frågor/trådar vara helt fel ute..

Medlem

1. är inte insatt i Parry Hotter för fem öre.
2. Vem bryr sig egentligen? Att gå ut med en sådan grej, om en fiktiv person, osar brist på uppmärksamhet på astronomiskt håll. Speciellt när det uppenbarligen inte ens tagits upp i den fiktiva världen... Case closed, lock thread, end of discussion. Typ.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Att någon är gay eller inte kanske var spännande 1982 nu saknar det nyhetsvärde. Jag rättar mig själv där; det borde sakna nyhetsvärde - tyvärr finns det folk som tycker det är intressant, jag hade chansat på någon som läser damernas värld men... hey... If it floats your boat.

Homosexualitet är långt ifrån skåpmat när det gäller multinationella franchises inriktade till barn, vilket gör det här åtminstone intressant nog för en sketen forumtråd, tycker du inte? Kom även ihåg att vi inte bara diskuterar faktumet i sig, utan också gör oss lustiga åt eventuella reaktioner i USA, huruvida Rowling var tuff eller feg i sitt agerande, framtida fantasifilmer med homosexuella och så vidare.

Skrivet av CastorFiber:

Snälla, säg att du inte menar den repliken.

Låt gå då. Illa sagt av mig.

Skrivet av CastorFiber:

Jag gillar underhållning i alla dess former - Du borde sagt "vad gör du i min tråd" då det är din tråd som saknar nyhetsvärde. Jag hade svarat; Jag ville informera att detta saknar nyhetsvärde.

Rättade du dig inte nyss och sa att det bara borde sakna nyhetsvärde? Nåväl, jag undrade vad du gjorde på en underhållningssajt för att du klagade på att nån tog upp en underhållningsnyhet av helt acceptabelt intresse. Jag kan köpa att du somnar redan vid ingressen, men den har som sagt fullgott nyhetsvärde för att diskuteras i en forumtråd.

Skrivet av andman:

"Tog ställning"? Att påstå ...

Som sagt, hon kunde ha gjort det bättre för större genomslagt. Men nu gjorde hon det här, vilket i sig är en bra grej, och jag vill inte kalla henne feg för det.


signatur

Aj, dina ögon!

Avstängd
Skrivet av dosman:

Erm, varför skrev hon inte det i boken då? Tycker det är lite fegt att göra ett uttalande om att en av karaktärerna är gay EFTER att man sålt miljoner med böcker och är miljadär.

Håller med om det. Hade hon varit stenhård hade hon sagt det från början, inte väntat tills hon var känd och hade ett stort skyddsnät.

Inaktiv

Låter mest som en efterhandskonstruktion för att tjäna PK-poäng.

Medlem

en annan väldigt viktig nyhet är att Mika känner sig missnöjd med sig själv då han inte finner sig få lika stort stöd av homosexuella som han tycker han borde få...

zZzZzZzZzZz....


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Avstängd
Skrivet av CastorFiber:

Gandlalf, Dumbledore, Sigfried and Roy... är inte alla trollkarlar gay? För övrigt saknar detta nyhetsvärde.

Du har lite fel om Gandalf. Skådespelaren är gay, inte karaktären.

Inaktiv

är det inte han som är med i sagan om ringen oxå ?


signatur

If you try to fuck with me then I shall fuck you too

Medlem
Skrivet av EliasN:
Skrivet av CastorFiber:

Gandlalf, Dumbledore, Sigfried and Roy... är inte alla trollkarlar gay? För övrigt saknar detta nyhetsvärde.

Du har lite fel om Gandalf. Skådespelaren är gay, inte karaktären.

Har du inte sett filmerna? Kolla hur Gandalf och Frodo kollar in varandra - speciellt i sängkammarscenen i sista filmen när alla återförenas... Jebuzzz, a lot of love in that bed.:)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Avstängd

Hehehe.

Skrivet av Falcion:

är det inte han som är med i sagan om ringen oxå ?

Vem? Gandalf eller Dumbledore? Gandalf är med i Sagan om Ringen. Dumbledore är med i Harry Potter.

Inaktiv

jo, men är inte Gandalf och Dumbledore samma skådespelare ?:O


signatur

If you try to fuck with me then I shall fuck you too

Medlem
Skrivet av Falcion:

jo, men är inte Gandalf och Dumbledore samma skådespelare ?:O

Nope, Ian McKellen spelar Gandalf, Michael Gambon spelar Dumledore (i början var det dock Richard Harris men han dog för ett tag sen)


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

1. är inte insatt i Parry Hotter för fem öre.
2. Vem bryr sig egentligen? Att gå ut med en sådan grej, om en fiktiv person, osar brist på uppmärksamhet på astronomiskt håll. Speciellt när det uppenbarligen inte ens tagits upp i den fiktiva världen... Case closed, lock thread, end of discussion. Typ.

Hon tog faktist inte upp det här själv. En pojke frågade henne när hon var på sin bokturné om Dumbledore hittade kärleken, och detta är hennes svar... Brist på uppmärksamhet? Hon är nog den mest uppmärksammade författaren detta året, om man har läst nyheterna så vet man att den senaste boken slog världsrekordet i snabbast säljande bok någonsin(det förra rekordet hölls också av Rowling). Över 11 miljoner ex såldes på ett par dagar.
Brist på uppmärksamhet? I dont believe so :)!

12
Skriv svar