Wii historiens mest framgångsrika spelkonsol?

Robot
Wii historiens mest framgångsrika spelkonsol?
Medlem
Wii historiens mest framgångsrika spelkonsol?

Jag tror försäljningen avtar när blu-ray och hd blir populärare..

Medlem

Eller när folk inser att det inte kommer några intressant spel till den.
Jag tycker konceptet är jättebra, men konsollen är dyr för vad man får.
Plus att för en gamer som mig så kan alla intressanta spel räknas på en hand fortfrande.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv
Skrivet av Ctrl:

Eller när folk inser att det inte kommer några intressant spel till den.
Jag tycker konceptet är jättebra, men konsollen är dyr för vad man får.
Plus att för en gamer som mig så kan alla intressanta spel räknas på en hand fortfrande.

Words!
OCH inte att glömma: När folk inser att kontrollen i Wiin faktiskt är ganska dålig...

Medlem

för det första så tror jag att ps2an säljs 1 miljon till iaf. För det andra tror jag inte den kan hålla lika bra standard som ps2. (ps2 är en magnefik konsoll)

Medlem

Vi går en mörk framtid till mötes mina vänner. Att Wii blivit ett fenomen beror knappast på spelens kvalitet. Nej, framgången har sin grund i en, åtminstone på papperet, innovativ handkontroll och smart reklam och prissättning som riktar sig till den en icke-spelande målgrupp.

Det här kommer andra konsolltillverkare ta fasta på och vad vi kommer få vid nästa generation är en bunt konsoller med olika nya kontrollscheman eller andra innovationer, bundlat med diverse shovelware som lockar kunder till impulsköp. Man kan inte rå för att känna lite vemod inför situationen som råder. Den tid då spelen utvecklades av spelare, för spelare, är förbi.

Medlem

Inte för att antalet sålda enheter säger så mycket mer än att Nintendo tjänar mycket pengar.. Bibeln är världens mest sålda bok, den är fortfarande dålig på oändligt många vis.. I mina ögon är det vilka spel som finns till konsolen som spelar någon roll.. Och än så länge har Wii inte så mycket att komma med, tyvärr.. Inte för att 360 eller PS3 har gjort bättre av sig, men vi får väl se om Nintendo klarar av att överleva med sina gamla karaktärer som dem använder om och om och om igen :).

Medlem
Skrivet av asker:

Vi går en mörk framtid till mötes mina vänner. Att Wii blivit ett fenomen beror knappast på spelens kvalitet. Nej, framgången har sin grund i en, åtminstone på papperet, innovativ handkontroll och smart reklam och prissättning som riktar sig till den en icke-spelande målgrupp.

Det här kommer andra konsolltillverkare ta fasta på och vad vi kommer få vid nästa generation är en bunt konsoller med olika nya kontrollscheman eller andra innovationer, bundlat med diverse shovelware som lockar kunder till impulsköp. Man kan inte rå för att känna lite vemod inför situationen som råder. Den tid då spelen utvecklades av spelare, för spelare, är förbi.

Inte som att "klassiska" spel slutat sälja. Snarare bara att nintendo lyckats hitta en annan målgrupp. Så visst kommer det komma "gamla" vanliga spel som alltid. Speciellt med tanke på att väldigt många som ger sig in i spelbranschen gör det just p.g.a. sitt spelintresse och vilja att göra nya spelupplevelser för gamers.

Medlem

Jag undrar hur länge dom tänker köra vidare på spel som super mario, zelda etc.. kanske dags att vakna och köra något nytt och inse att alla inte är små barn som har en Wii ? lite synd att dom bara satsar på barnspel mestadels.

Medlem

Utan alla gamers som satt och lirade på Atari och C64 skulle vi nog inte ha spel eller iallafal inte lika mycket av dom. Casual gaming är bullshit rktiga gamers spenderar mest pengar mer än dom här så kallade casual gamers snubbarna gör.

Dessutom så lär ju dom här barnen som kör Wii atm snart upptäcka att det finns andra sorts spel ocskå. Sen hoppas jag att Nintendo gör en riktigt bra konsol senare och verkligen får alla tredje parts utvecklare att spendera mer tid åt spelen till den.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

MEN nintendo glömmer 1 sak. SPELEN SUGER.
kanske vad? max 10 som är spelbara resten är rent skräp.

Medlem

Ska bli kul att se då om det kommer finnas lika många bra spel på Wii som på PS2. På PS2 finns det minst 100 AA titlar medans på Wii än så länge finns det vad? 3-4 stycken?

Medlem

Cane är inne på det spår jag tänkte lägga till i diskussionen... Tror väl "framgångsrik" ska ses mer än bara försäljningen. Det också, givetvis, men även bredd av konsumentuppskattning.

Även om jag inte är något PS-fan, så ligger ju PS2 närmare en sådan titel, som sträcker sig från väldigt olika målgrupper, har sålt så storsiffrigt att Sony blivit korkat giriga och med en duglig livslängd. Sedan kan man nog argumentera frågan vidare, men det är på tok för tidigt att säga så om Wii nu. Orka skriva nyheter för skrivandets skull.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Haha, ni snackar så mycket skit
3-4 stycken bra spel....? Det finns betydligt fler bra spel till Wii än till PS3 iaf... Och om man ska räkna exklusiva spel som man inte kan köra på PC'n blir det en jävla skillnad mot både PS3 och 360.

Sen att dom mjölkar ut sina main karaktärer i spelen gör väl inget, spelar väl ingen roll om det Mario eller nån snubbe som heter Billy eller nått, bara spelet är bra eller?

Kan hålla med om att den är för dyr, man behöver ju 4 set med kontroller och med balansbräda och laddare osv... så hamnar man runt 6000:-

Men då har hela familjen skoj sen också

Men men... ingen mening att försöka förklara nått här.... bara att låta siffrorna tala

Medlem

bah, ps3 har lbp, det har inte wii :P. Sen så har vi uncharted också. dreglar (avslutar mitt inlägg, för att inte likna en alltför farlig fanboy )

Medlem

Världens framgångsrikaste med världens sämsta spelutbud.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem

Finns kanske tio-tolv bra titlar till Wii. Det är dock för litet. Jag sålde mitt Wii när jag hade maxat samtliga bra spel till det och insåg att jag hade att se fram emot ungefär ett bra spel i kvartalet framöver...

MFC
Medlem

Weeeee!

(förlåt.. dåligt skämt)


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Jag undrar hur länge dom tänker köra vidare på spel som super mario, zelda etc.. kanske dags att vakna och köra något nytt och inse att alla inte är små barn som har en Wii ? lite synd att dom bara satsar på barnspel mestadels.

För min del får dom gärna komma med nya Super Mario och Zelda. Super Mario Galaxy, Zelda- - Twilight Princess och Metroid Prime 3 var fantastiskt bra spel och de enda spelen jag verkligen gillade (och jag är 31 år), innan jag sålde min Wii och köpte en PS3 (efter 1 års speltorka).

Medlem

Wii är en innegrej som kommer avta när folk märker att spelen suger, så nej den kommer inte gå om PS2, de lär nog börja runda av efter 70-80 miljoner och sedan fortsätta sälja i långsam takt fram till 90-110 miljoner för att sedan stanna upp helt, och då lär PS2 sålt 150-160 miljoner.

Skrivet av GetYourArseToMars:

För min del får dom gärna komma med nya Super Mario och Zelda. Super Mario Galaxy, Zelda- - Twilight Princess och Metroid Prime 3 var fantastiskt bra spel och de enda spelen jag verkligen gillade

Håller med, dessa spel är riktigt bra och hade Nintendo släppt mer såna spel så hade Wii varit en guldgruva, men de är ju bara dom och SSBB som är bra, och utan nerladdningsbart material och onlinestöd så blir de att den bara står där som ett dyrt bokstöd och samlar damm.

Medlem

Zelda, Mario, Smash bros, Metroid och alla spel på Virtual console! Där har ni anledningarna till att ha ett Wii. Jag har ett Wii pga nostalgin till alla serier. Om jag vill lira något "hardcore-lir" så startar jag upp Pc:n.

Jag tror mycket väl att Wii:n kan bli ännu mer framgångsrik, det är bara det att andra utvecklare måste förstå hur man ska göra ett bra spel på den...

Medlem

Köpte nyss Okami! Wii ftw!

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Casual gaming är bullshit rktiga gamers spenderar mest pengar mer än dom här så kallade casual gamers snubbarna gör.

Nej, det är snarare bullshit det du skriver! So what ifall "riktiga gamers" spenderar mest pengar, de är ju bara en bråkdel så många som de casual gamers som köper konsolen och nöjer sig med några Mario-spel och ett och ett annat familje/sportspel. Tänk på att den stora massan av konsollköpare är inte 17-30 år, de är 30-45 år eftersom det är föräldrarna som köper till sina barn som är den riktigt stora konsumentgruppen.

Jag blir så evinnerligt trött på att så många FZ-läsare tror att de är normen i samhället. Inse att vi är endast en pytteliten subgrupp i ett stort hav av användare som spelar spel och köper konsoler.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Eller när folk inser att det inte kommer några intressant spel till den.
Jag tycker konceptet är jättebra, men konsollen är dyr för vad man får.
Plus att för en gamer som mig så kan alla intressanta spel räknas på en hand fortfrande.

Truth been told, thread closed!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Så kul att se så många irriterande nördar som vill klanka ner på Wii bara för att den totalt dominerar! Sen att säga att det bara är skit spel till den är fel, jag har varit "gamer" så länge jag kan minnas och nu idag har jag tröttnat på att få spela samma skit spel all over again med tråkig styrning som förr (N64).

Wii-spelen känns mer "levande" trots sämre grafik, allt pga styrningen. Även om vissa spel inte har perfekt kontroll, så ger dom en helt annan känsla. Bara att sikta i remaken av RE4 är underbart gentemot att sikta med en joystick där man missar en massa headshots.

Detta år, mer "core"-spel till Wii. Vi har Madworld, Mushroom Men, Deadly Creatures, The Conduit, House of the Dead OK, Dead Rising och Wii-Sports Resort som kommer öppna upp enorma möjligheter i framtida Wii-spel.

Och det är bara början på nya året!

Avstängd

Suck på nintendo.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Så kul att se så många irriterande nördar som vill klanka ner på Wii bara för att den totalt dominerar! Sen att säga att det bara är skit spel till den är fel, jag har varit "gamer" så länge jag kan minnas och nu idag har jag tröttnat på att få spela samma skit spel all over again med tråkig styrning som förr (N64).

Wii-spelen känns mer "levande" trots sämre grafik, allt pga styrningen. Även om vissa spel inte har perfekt kontroll, så ger dom en helt annan känsla. Bara att sikta i remaken av RE4 är underbart gentemot att sikta med en joystick där man missar en massa headshots.

Detta år, mer "core"-spel till Wii. Vi har Madworld, Mushroom Men, Deadly Creatures, The Conduit, House of the Dead OK, Dead Rising och Wii-Sports Resort som kommer öppna upp enorma möjligheter i framtida Wii-spel.

Och det är bara början på nya året!

Hur mycket betalar Nintendo dig?

Medlem

asdfg : Inte ett skit, totalt onödigt inlägg utav dig om jag ska vara ärlig. Folk verkar inte tro på att "core-gamers" spelar Wii överhuvudtaget. Jag har helt enkelt tröttnat på gamla styrningen, ska det vara så svårt att fatta?

Är man uppväxt med 8-bit så är man, då spelar grafiken inte så stor roll längre. Spelkänslan är viktigare än grafiken, bara att inse!

Edit: Komigen nu, det är enkelt! T.ex, ett Golf-spel med extremt bra grafik men samma tråkiga styrning som inte går att utveckla eller få spela golf på riktigt? Vad väljer core-gamern eller casual-gamern igentligen? Det är logiskt!

Räkna med att nya Xbox och PS4 kommer ha liknande kontroller som Wii!

Medlem
Skrivet av radiuz:

Räkna med att nya Xbox och PS4 kommer ha liknande kontroller som Wii!

Självklart att Sony & Ms vill släppa ngt liknande när de ser hur mycket Nintendo tjänar på det. Det behöver inte betyda att det är bra, föredrar själv en vanlig gamepad. Jag har jag ingen lust att stå och vifta som om jag var med i en aerobicsgrupp när jag spelar spel (lite extremt exempel men vissa ser ju ut så när de spelar wii). Tiger Woods på datorn med mus är det inget fel på. Många spelutvecklare idag verkar inte heller förstå hur de ska utnyttja wii-moten till sin fulla rätt, i alla fall inte tredjepartsutvecklarna.

12
Skriv svar