Sega of America säger upp 30

Robot
Medlem
Sega of America säger upp 30

Att Sega verhuvudtaget överlever med tanke på så mycket dåligt dom släppt dom senaste åren, hemska Sonic spel, Ironman var inte mycke att hänga i granen heller, det nya Sega Rally var väl nästan rätt så ok,
men annars massa smörja.

Medlem
Skrivet av Tepz:

Att Sega verhuvudtaget överlever med tanke på så mycket dåligt dom släppt dom senaste åren, hemska Sonic spel, Ironman var inte mycke att hänga i granen heller, det nya Sega Rally var väl nästan rätt så ok,
men annars massa smörja.

Dock så glömmer du lovande titlar som Empire: Total War, MadWorld, The Conduit eller redan släppta spel som Valkyria Chronicles, Condemned 2 och Football Manager 2009

Medlem

Sega gör mer bra spel än man tror.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

kan de inte göra dreamcast 2

så de kan börja samla sina spel till en egen konsoll igen


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av bondmaster:

kan de inte göra dreamcast 2

så de kan börja samla sina spel till en egen konsoll igen

Dreamcast var före sin tid, helt överlägsen maskin, varför den floppade vet inte jag iaf.

Sega var iaf värd ett bättre öde, och jovisst Sega gör väl några spel fortfarande, men inte så som på deras storhetstid.

Medlem

Sega of America har numera 3 anställda...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Tepz:
Skrivet av bondmaster:

kan de inte göra dreamcast 2

så de kan börja samla sina spel till en egen konsoll igen

Dreamcast var före sin tid, helt överlägsen maskin, varför den floppade vet inte jag iaf.

Sega var iaf värd ett bättre öde, och jovisst Sega gör väl några spel fortfarande, men inte så som på deras storhetstid.

Läste en strålande artikel i Level på ungefär 10 sidor där de förklarade hela historien med dreamcast och varför det blev som det blev. Rekommenderar intresserade att läsa den artikeln.

Medlem

Själv blev jag imponerad av Valkyria Chronicles. Trodde SEGA som utvecklare tappat stinget helt, men de fick till det med ett spel åtminstone. Sen kan man ju diskutera huruvida resterande av deras spel är...

Själv hoppas jag fortfarande på Shenmue 3, men det lär väl aldrig hända...

1
Skriv svar