Rengöra repor på spelskivor?

Inaktiv
Rengöra repor på spelskivor?

Går det att rengöra repor på skivor. Jag har nämligen roper på ett av mina 360 spel och detta gör att spelet hänger sig lite då och då. Så finns det något medel man kan använda?

Inaktiv

exakt har det har jag oxå på mina 360 spel, det är asjobbigt


signatur

If you try to fuck with me then I shall fuck you too

Medlem

Häxans Mässingputs är ett välbeprövat medel. Första gången räddade det min svårt misshandlade GTA:VC skiva. Sedan dess har det blivit ett par rescue missions.

Medlem

Hörde nån gång att tandkräm skulle göra susen, men jag har mina tvivel på den saken och har fortfarande inte provat det själv, hehe.
Var det inte snack om ersättning för repade 360-skivor?


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Häxans Mässingputs är ett välbeprövat medel. Första gången räddade det min svårt misshandlade GTA:VC skiva. Sedan dess har det blivit ett par rescue missions.

häxans original putsmedel använder jag, men det är kanske samma sak. putsning är inte mitt område annars om man säger så


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Tandkräm känns som det skulle kunna repa. Inget bekräftat, men får den känslan när jag kollar på min tandkräm.

Ja, det är samma sak Hwergelmer. Putsar allt som oftast bara flaggstången och då använder jag handkräm, så jag är inte hemma på det där så mycket heller.

Medlem

karmalicious: haha, handkräm minsann...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Finns nån maskin på Clasohlson/Conrad som tydligen slipar ytterst litet lager av skivan, hur säkert det är vet jag inte Skulle aldrig vågat själv!

Medlem

Jag lägger då alltid tillbaka spelet i sitt originalkonvolut efter avslutad spelstund, för att förhindra repor och smutsbildning. Självklart använder jag även dubbla bomullshandskar när jag hanterar skivorna.


signatur

Livet är som en loppis, du kan hitta fynd i varje hörn!

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Hörde nån gång att tandkräm skulle göra susen, men jag har mina tvivel på den saken och har fortfarande inte provat det själv, hehe.
Var det inte snack om ersättning för repade 360-skivor?

Tandkräm innehåller ett svagt slipmedel, och jag har bara goda erfarenheter av det. Gäller visserligen cd-skivor (musik).

Jag har lånat många ospelbara cd-skivor från stadsbiblioteket och efter en liten droppe tandkräm med ljummet vatten gör susen, Putsa lätt med fingret och skölj av.

Inaktiv

tack för era tips.

Jag hittade ett företag som rengör och slipar skivor i solna. www.cdreparatoren.se

jag kommer nog att skicka in min spel skiva där. Det skulle vara tråkigt om man försökte sig på något själv och misslyckades, 650 kr bortkastade.

1
Skriv svar