Internet\MSN beroende.

Youtube-proffs
Internet\MSN beroende.

Som topic säger, så är jag internet och MSN beroende. När någon till exempel säger att dom inte har internet, så undrar jag hur de kan överleva. Jag menar, vad ska man göra om man inte har internet?

Och jag har insett, att det är lite fel att tänka så.

Så jag skall ta en vecka av. Inget internet, inget msn. Inget sånt tjafs överhuvudtaget.
TVn kommer finnas där. Och min Xbox, men jag betvivlar på att jag kommer spendera mycket tid med varesig tvn eller boxen.

Så min fråga är till er. Vad ska man göra, när man inte har internet? Jag ser detta som ett projekt som skall pågå i en veckan, se hur jag klarar mig. Och om jag mår bättre utan skiten.

Jag går på gym 5 gånger i veckan, och jag lagar mat. Det är sakerna jag gör utöver MSN\Internet. Vanligtvist.

Vad finns det mer att göra? Cykla går bra, de kan man göra i ett par timmar, skönt.
Jag har några böcker jag skulle behöva kunna läsa ut. Och dessutom, så jobbar jag till sex på kvällen, så min dag är nästan fullspäckad som den är.

Men vad ska man göra mer? Och vad ska man göra, för att gömma sig från internetabstinensen?

Tjing


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Jag säger att hitta på nånting med polarna, läsa böcker och bara glo på TV. Du har ju som du säger ett ganska fullspäckat schema redan så att bara slappa är ju skönt efter en hård dag.

Medlem

Har ställt mig en liknande tankeställare, när jag inte gör något vid datorn känns det som om jag inte gör ett skit öht. Finns säkert mycket vettigare saker att lägga tid på om dagarna...

Inaktiv

Det är sjukt lätt att bli sittande för länge. Det som funkar för mig är att ha bestämda tider när man sitter framför datorn, då blir man mer effektiv och sitter inte och slö-surfar..

Inaktiv

titta på film kan man ju alltid göra på bio eller hemma.
hälsa på morsan, farsan eller syskon som man gör alltför sällan.

börja bowla ,lira golf ,tennis eller nåt sånt.

bara ta och gå ut och gå å få frisk luft och kanske råka träffa nån snygging

själv så är man inte beroende av varken wow eller konsoller,
men dom hjälper till att ladda kroppens batterier så att man kan ta tag i nästa tråkiga arbetsdag.

man har ju lättare att ta itu med tråkiga saker när man gör nåt man gillar och tycker är kul innan

Medlem

ehmm... ditt internet och msn beroende verkar ju inte gå ut så mycket på resten av ditt liv, så det vkerar ju inte handla om missbruk!(?)

dont fix it if it aint broken

*edit*

ska du inte få googla efter saker?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

gör som jag, skaffa tjej. har gått från typ 50 inlägg om dan till 10 i veckan


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Träna / gå på långpromenad, runda av med en bok / tidning så fyller du vilken kväll som helst.


signatur

yolo

Youtube-proffs
Skrivet av Werzion:

ska du inte få googla efter saker?

All internet är förbjuden! ALL!

Mjo tänkte faktiskt spendera mycket av tiden till att läsa en bra bok om kvinnor. Kanske få några på köpet


signatur

Calle säger att jag är influencer

Youtube-proffs

Testet startar från och med nu!

Kommer med uppdatecheck om en vecka!

Hola !


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

den här tråden ska bli spännande att följa... INTE!


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Avstängd

En bra grej är faktiskt att skaffa sig en bra bok och läsa. Är boken tillräckligt intressant kan du spendera hela dagen på det istället.

Medlem

sure thing kan man ha roligt och/eller komma till insikt med saker genom att läsa en bok, men jag skulle nog se det som slöseri med tid, på internet/forum kan man ju få så mycket information, fakta, olika synvinklar på saker och ting m.m


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Finns skönlitterära böcker också...

Medlem

träna 5dagar i veckan hur faen har man tid o sitta framför datorn kan man ju undra .

Själv är jag så integrerad med internet o datorn.

Använder det i arbetet dagligen så känns inte ens som en drog.

Mitt tips är iaf om man nu inte vill sitta framför datorn .

1. Läsa en bok otroligt avslappnade
2. Umgås med kompisar , ex spela nått sällskapsspel , fika etc.
etc etc..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Youtube-proffs
Skrivet av Notumforce:

träna 5dagar i veckan hur faen har man tid o sitta framför datorn kan man ju undra .

Själv är jag så integrerad med internet o datorn.

Använder det i arbetet dagligen så känns inte ens som en drog.

Mitt tips är iaf om man nu inte vill sitta framför datorn .

1. Läsa en bok otroligt avslappnade
2. Umgås med kompisar , ex spela nått sällskapsspel , fika etc.
etc etc..

Hela detta testet sket sig. Jag undrar hur fan jag ska klara mig om nätet går ner på riktigt någon gång.

Aja, hur som helst, jag insåg, att det inte är så farligt att sitta framför datorn. Gäller bara att inte sitta för länge, ska hålla gränsen till max 2 timmar om dagen!

Och angående träningen Notum. Jag jobbar 6 timmar om dagen, och slutar antagligen halv 1 på eftermiddagen eller 6 på kvällen, oavsett så har jag massa timmar över, och träningen tar bara 1-1,5 timmar typ!

Tack för alla tips, ska använda dom på mina fria timmar


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Hah! Du är svag, Polish ;>

Youtube-proffs
Skrivet av Fraizer:

Hah! Du är svag, Polish ;>

Jag vet :heart:

Iallafall på internetfronten :\


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Internet har verkligen blivit en stor del av mångas dagliga liv... Hela min familj håller med om att de inte kan föreställa sig ett liv utan det. XD

Medlem

Ska råka snubbla på en router som slår ut hela stockholm, hohoh det vore en syn för sig.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Du får väl göra som en annan när man känner suget blir för stort. Kuta ner till gymmet och kör lite till, helst ska du ha sådan träningsvärk att du inte kan använda armarna och då försvinner problemet


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Youtube-proffs
Skrivet av Hjod:

Du får väl göra som en annan när man känner suget blir för stort. Kuta ner till gymmet och kör lite till, helst ska du ha sådan träningsvärk att du inte kan använda armarna och då försvinner problemet

haha jag önskar att de gick så enkelt, men det är omöjligt för mig att få träningsvärk nu. Den va riktigt hård de första dagarna, men nu.. Nee, inget


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Visserligen sant. Du får väl jobba över, hehe


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Youtube-proffs
Skrivet av Hjod:

Visserligen sant. Du får väl jobba över, hehe

Haha, det går inte heller, jobbade över 40 timmar förra månaden, så det är ganska kört nu på den fronten

Kan dock meddela att jag har sökt Historia kurs, så jag kan plugga något på min spare time.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Mycket bra val att plugga Historia, gillar det som fan. Jag jobbar ju själv femskift så mellan det och träningen så har jag inte hur mycket tid som helst. Plugga är som sagt inte helt fel, kan ingen ta i från dig sedan.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

Det kan vara svårt i början att inte använda Internet. Själv fick jag nåt fel på mitt ADSL när jag bytte telefonnummer och var utan i 4 veckor. De två första veckorna var faktiskt oerhört svåra, haha. Sedan vande man sig och fick mycket annat gjort på den tid man annars satt framför burken, typ meka med bilen, träffa människor som man annars träffade mer sällan, städmani( kan ha varit frustration hähä), ökad dos träning på helger då man kanske mest spelat på kvällar.
Man är en oerhörd vanemänniska här, så som sagt det var svårt.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Youtube-proffs
Skrivet av PurreSnurre:

träffa människor som man annars träffade mer sällan, städmani

Tro det eller ej de här fick jag gjort samma sak. Städade, tills jag insåg att dammsugarn lät som en fet bilturbo. Visslade så innehelvete.

Men har tagit tillfället och bjudit hem några folk ja inte träffar så ofta. Denna veckan, de e bra!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Tro det eller ej de här fick jag gjort samma sak. Städade, tills jag insåg att dammsugarn lät som en fet bilturbo. Visslade så innehelvete.

Hahahaha

Skrivet av Polish:

Men har tagit tillfället och bjudit hem några folk ja inte träffar så ofta. Denna veckan, de e bra!

Trevligt


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

vad gör du här online? eller är det slut?


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar