F.E.A.R. 2-demo hos FZ

Medlem
Skrivet av Wingu:

Kan någon förklara vad fan "konsoligt" är för något?

När ett spel har påtagliga influenser i design och uppförande som kan härledas till konsolers brister i presentationen av ett spel.

edit:
Det verkar vara uteslutande nya generationens spelare som har problem med begreppet. Jag misstänker indoktrinering av konsol-marknaden!


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Och i FEAR2 är dessa designer och uppföranden vilka...?

Jao, jag har aldrig hört begreppet förr heller. Verkar ju vara ytterligare en FZ-trend, precis som bandwagon-effekten. Jag pratar svenska istället.

Medlem

Lite coolt med stöd för G15 tngtbrdet

Småläskigt spel, kan bli bra det här.

Annars flöt det som smör med 4XAA 16XAF 1280X1024.


signatur

Jäh!

Inaktiv

VA I HELVETE ÄR DETTA????? MIN NERLADDNING BLIR ALDRIG KLAR, den stannar ibland på 60 mb, o ibland på 200 mb, på helt random platser sen säger fanskapet mozilla att det är klart!!!!!! JÄVLA SKIT!!!! BLIR SÅ JÄVLA LESS!!!!!!

Medlem
Skrivet av Wingu:

Och i FEAR2 är dessa designer och uppföranden vilka...?

Jao, jag har aldrig hört begreppet förr heller. Verkar ju vara ytterligare en FZ-trend, precis som bandwagon-effekten. Jag pratar svenska istället.

Min post på sida 4 tror jag sammanfattar FEAR2s konsoll-influenser rätt bra.

edit:
Man måste inte tvunget använda "konsoligt". Man kan, som du säger, prata svenska. Men det är ofta lätt att hitta på ett placeholder-uttryck för något [brett begrepp] som inte har ett ord. I detta fallet när ett spel visar sitt ursprung i en konsolversion.

En annan väldigt stark konsolinfluens är "Tryck 'Blanksteg' för att starta" i början av dessa spel. Det finns INGEN orsak att ha kvar detta på en PC. Det är endast en olägenhet som finns kvar i konsolspels-kodningen.

edit2: särskrivning...


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Carling:

Någon mer än jag som upptäckt att det bara är Guld-medlemmar på Live som får ta ner demot för närvarande? Det är helt sjukt, gissa om jag hellre tar ner demot på min PS3 eller PC istället? Stort minus till Microsoft där!

Microsoft kan det där. De tar betalt för en tjänst (internet) som andra har tillgång till gratis (och folk Betalar!). Genialt!


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Kidrobot:
Skrivet av snurrah:

Enbart för mig det är no sound i demot? =( Blir verkligen inte samma känsla så vågar inte spela... :/

Du är inte ensam
va har du för ljudkort?

har ett creative x-fi gamer, lite jätte jätte tråkigt, blir ju inte samma känsla om man säger så :S


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Medlem

Enda jag störde mig på var 16:10 format fastän jag inte kör en widescreen upplösning och detta äckliga film grain ? wtf kan ju inte ens stänga av skitet

Medlem
Skrivet av Omero:

VA I HELVETE ÄR DETTA????? MIN NERLADDNING BLIR ALDRIG KLAR, den stannar ibland på 60 mb, o ibland på 200 mb, på helt random platser sen säger fanskapet mozilla att det är klart!!!!!! JÄVLA SKIT!!!! BLIR SÅ JÄVLA LESS!!!!!!

Min nedladdning stannade på 99%, efter att jag varit i kö i någon timme eller 2.

Medlem

Det här var ju patetiskt dåligt. Varför ta med stridsroboten som gör spelet till ett random b action spel?

Medlem

Tyckte demot var väldigt bra. Väldigt detaljrika banor denna gången med en känsla av variation. Dock gillade jag skolan mer än utomhus-delen. Kul färschema; Inte bara svart och vit denna gången!

Några konstigheter finns dock. Vart har "lean" knapparna tagit vägen? Tycker det är ett måste numera. Likaså har de gjort spelet något mer "stelt" i sin rörelser. F.E.A.R 1 hade en väldigt speciell känsla när man sköt osv. som har lite försvunnit. AI'n verkar fortfarande väldigt bra, men de är lite "trögare" denna gången. Antar detta är från konsolarvet. Spelet var heller inte så svårt på hard just nu, men antar detta är börjarn av spelet med, så kan vara därför.

Men läcker grafik (som flyter jättebra på mitt 8800gts på Max i allt, tumme upp för de), bra AI, väldigt fräcka strider, bra skräck, snygg leveldesign, snabba laddningar och inte så mycket konsolarv. Klart det blir ett köp!

Medlem

Alma kan ta och skärpa sig också . . . flickunge som springer efter vuxna karlar sådär.


signatur

Jäh!

Medlem

Tycker första spelet är bättre men detta känns som något som kommer att bli epic online.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

demot var tråkigt, platt. även om möijöerna inomhus många gånger var detaljerade med saker som kan gå sönder eller puttas omkull så var det inte mycket att hänga i granen.

+ ett trevligt frys lagg

Medlem
Skrivet av snurrah:
Skrivet av Kidrobot:
Skrivet av snurrah:

Enbart för mig det är no sound i demot? =( Blir verkligen inte samma känsla så vågar inte spela... :/

Du är inte ensam
va har du för ljudkort?

har ett creative x-fi gamer, lite jätte jätte tråkigt, blir ju inte samma känsla om man säger så :S

Hade samma problem med mitt X-Fi, du löser det genom att inaktivera ditt inbyggda ljudkort och eventuella andra enheter som spelet kan tolka som ett ljudkort så som blåtandsadaprar och sånt skit. Spelet verkar kasst kodat och skiter i vilket kort man har ställt in som standard i Windows så man får helt enkelt se till att spelet bara har ett kort att välja på

Yep, hade också hacken hela tiden.

Pentium c2d 2.13 Ghz
4Gb Ram
HD4870 1Gb

Tvivlar på att det är min dator.

Medlem

Snyggt och härligt blodigt, hackade ingenting förutom extremt lite exackt vid övergången till de skriptade sekvenserna med Alma.

Det här spelet skulle vara perfekt med samma spelfysik och känsla som i COD samt med den vapenkänslan och mekanism för AIM, för att inte tala om det realistiska miljöerna.

Var är lean? Var är prone? Att kasta granater känns lite som man slänger iväg vattenballonger..

Fear känns lite som man springer omkring på ett dagis, i och för sig är det väl just det man gör..

Är det bara jag som gillade ettan men inte alls gillar det här Sci-fi looken på hela spelet tex hjälmen och den stora roboten

+ för att man fick byta kalsonger minst 2 ggr

men nä blir nog inget köp


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tycker demot var riktigt skoj. Blev lite tveksam förut när trailern släpptes med den där roboten... men nu känns det rätt lugnt, ett givet köp
Det dom lika gärna kunde ha skitit i är roboten, gillade inte det överhuvudtaget... men men, jag är nöjd så länge jag får lite ensamtid med Alma

Medlem

Jag personligen tycker spelet verkar skitgrymt, jag gillade aldrig ettan, men den här verkar bra faktiskt. Har inte alls förväntat mig så här bra? Hade också tyvärr felet som många nämnt att spelet fastnar då och då, annars har jag jättebra prestanda(bra dator), men dem måste fixa det där felet, super irriterande om man är i viktigt läge och så fastnar spelet en sekund?? Men annars blev jag imponerad faktiskt, ettan sög, men detta verkar faktiskt bra, snyggt var det också!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Fick lite känsla av Deus Ex 2 IW. Spelet är bra men det troligen en skituppföljare till ett bra spel.

Grafiken är bra och bättre än ettan men det är jävligt tråkigt med grain effekten, det är snyggare än ettan och glider bra mkt bättre! Kör i 1280*960, 4AA,16AF och Maximum på allting. Glider utmärkt på datorn i sign.

Gillar inte när de ändrar saker i spel, särskilt nu när det utspelar sig direkt efter ettans slut och allt är nytt? Nya vapen, nya modeller och fjantig oövervinnerliga "robotar"?
Spelet kunde ju varit något om det inte var en uppföljare till FEAR.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Instämmer med alla andra

+ Skräcken biter faktiskt på mig.
+ Snyggt som satan.

- Dessa små frysningar (har ett 4870X2).
- Film grain, så jävla illa.
- HUD:en är ju fan inte nödvändig, gör om.
- Känns stelt.
- Till och med demot hinner bli repetitivt.

Medlem

Måste få gnälla lite jag med!

Varför krympa skärmens storlek med baners för o få wide känsla o därpå lägga en ful HUD som täcker upp resten?
Kan även hålla med om diverse effekter som förstör spelnöjet som allt sudd vilket får en att känna sig synskadad.
Lean är även något jag saknar och inte fick jag mina extra knappar på min MX518 mus att funka heller vilket kändes frustrerande.

I övrigt så tycker jag att både skräck och action var precis som i ettan vilket kändes helt ok.

PS.
Många som kommenterade om någon robot, men sådana stötte man ju på även i ettan så det tycker jag inte är något o klaga på. Visserligen spelade jag aldrig så långt att jag mötte någon i demon, då jag ledsna på allt sudd och skärmens baners.

Medlem
Skrivet av G M R:

Måste få gnälla lite jag med!

Varför krympa skärmens storlek med baners för o få wide känsla o därpå lägga en ful HUD som täcker upp resten?
Kan även hålla med om diverse effekter som förstör spelnöjet som allt sudd vilket får en att känna sig synskadad.
Lean är även något jag saknar och inte fick jag mina extra knappar på min MX518 mus att funka heller vilket kändes frustrerande.

I övrigt så tycker jag att både skräck och action var precis som i ettan vilket kändes helt ok.

PS.
Många som kommenterade om någon robot, men sådana stötte man ju på även i ettan så det tycker jag inte är något o klaga på. Visserligen spelade jag aldrig så långt att jag mötte någon i demon, då jag ledsna på allt sudd och skärmens baners.

I ettan stöter man på endast ett fåtal robotar, verkar som man stöter på dom i större skala den här gången. Hoppas inte det är så... =(

Medlem

asså varför lägga ner en massa jobb och pengar på en snygg grafikmotor med fina krispiga texturer, snygga ljus och skugg- effekter och sen lägga på en vidrig filmgrain effekt som sabbar allt?
så onödigt:/


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Satan va coolt det är. As skönt spel med härliga effekter och Skräck i hjärtat. Det finns verkligen inget läskigare spel än F.E.A.R haha, de lyckades komma på ett bra namn till spelet (Fear alltså)

Jävlar va jag blev rädd när

alma poppade upp framför en och slet i vapnet. Även i början av demot när de jävla spökena kom på en. :/ jag trodde inte de kunde skada mig.


signatur

Rawr

Ti.
Medlem
Skrivet av bionicman:

asså varför lägga ner en massa jobb och pengar på en snygg grafikmotor med fina krispiga texturer, snygga ljus och skugg- effekter och sen lägga på en vidrig filmgrain effekt som sabbar allt?
så onödigt:/

Film grain - för mig för det bara tankarna till Mass Effect som gjorde sig riktigt bra med detta på.

Medlem

klarat demot 2ggr på pc - upptäkte nu att demot även finns på PSN ska tanka ner å spela på ps3an med


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Ti.:
Skrivet av bionicman:

asså varför lägga ner en massa jobb och pengar på en snygg grafikmotor med fina krispiga texturer, snygga ljus och skugg- effekter och sen lägga på en vidrig filmgrain effekt som sabbar allt?
så onödigt:/

Film grain - för mig för det bara tankarna till Mass Effect som gjorde sig riktigt bra med detta på.

vi har nog lite olika åsikter här men jag störde mig grymt på filmgrynet i M.E. tills jag kom på att det gick att stänga av:P
men till vissa mellansekvenser kan det passa riktigt bra:)


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av flippp:

Snyggt och härligt blodigt, hackade ingenting förutom extremt lite exackt vid övergången till de skriptade sekvenserna med Alma.

Det här spelet skulle vara perfekt med samma spelfysik och känsla som i COD samt med den vapenkänslan och mekanism för AIM, för att inte tala om det realistiska miljöerna.

Var är lean? Var är prone? Att kasta granater känns lite som man slänger iväg vattenballonger..

Fear känns lite som man springer omkring på ett dagis, i och för sig är det väl just det man gör..

lean? engelska? luta sig.. basic engelska till o me
prone vet jag inte om det är basic men det är i alla fall att ligga ner

Skriv svar