Medlem
Ventrilo

Haj!

Har försökt lägga upp en vent server nu under en tid men de vill inte funka:\

Så här ser loggen ut.

Accepting connections on these interface(s).
1: 127.0.0.1
2: xxx.xxx.xxx.xxx
3: xxx.xxx.xxx.xxx

ERROR: ServerCreateStream(): bind failed for interface 'xxx.xxx.xxx.xxx', errno = 10049.

Den går dock igång när man inte har med internet ipn eller vad man ska kalla den men det går när man bara har med 127.0.0.1

Har tillåtit vent_srv.exe i ZoneAlarm och stängt av brandväggen i routern.

/ Marty


signatur
Inaktiv

Börja med att slå av brandvägg och ZoneAlarm och starta om burken så är du garderad att det inte blockerar. Återkom sedan ...


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Slog av Zonealarm och brandväggen i routern(som redan var av eftersom brandväggen i denna lustiga router blockerade allting )

Fortfarande samma fel...


signatur
Inaktiv

Ok ska kolla när jag kommer hem typ i morrn.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

När du kör 127.0.0.1 är det local host gissar jag, så det säger inte så mycket.

Känner att jag inte orkar gå igenom Ventrilo men med tålamod löser det sig


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Jag kan köra 127.0.0.1 och det funkar men när jag lägger till min internet ip som är en av de med kryss så går det inte.


signatur
Inaktiv

Tjo!

driver själv en ventrilo server och hade lite strul med det där men hoppas att du känner till att man måste öppna portarna i routern (iaf 3784 som ventrilo använder sig av).

Om du inte har öppnade portar hänvisar jag till www.portforward.com där du kan hitta hjälp.

Prova att pinga dig själv i cmd (start --> kör --> cmd --> enter --> "Skriv" ping (din internet ip) ---> enter) när du kör ventrilo servern och ifall du får en svar på ping där är det ventrilo som behöver konfigureras.

hoppas du lyckas!

1
Skriv svar