Satte ihop en burk till och um grafikproblem?

Inaktiv
Satte ihop en burk till och um grafikproblem?

Slängde ihop en burk till ville testa ett

X1950Pro

I övrigt Corsair 520W
ASUS P5B
Corsair DDR2 2048MB
C2D 2,2GHz
SATA2

Borde ha skaffat det och det är överflödigt eftersom jag har ett antal burkar redan och detta sattes ihop av redan befintligt "skrot".

Smider som tusan gör det har provat diverse spel med högsta upplösning och max antal spelare etcetera....inga problem alls ..... men ......
när jag strafe eller vrider mig är grafiken skum.....precis som vet inte riktigt hur jag ska förklara....inga missfärgningar eller så men ..... har inte kollat alla inställningar än och använder fabriksdriv till både MB och grafikkort. Kanske ska prova en uppgradering av grafikdriv så får vi se.

Interna nätet på 1Gbit startade direkt liksom interna ljudet, så där är det beröm.

Testade en 631 CPU och körde den i 4,2 GHz med uppställd hastighet även på FSB och RAM och den var då exakt 20 procent långsamare än C2D 2,2GHz med ovanstående komponenter helt oklockat, så det är fart även på denna nivå Någon idé angående grafikkonstigheten?


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Editerar med nytt inlägg det ser ut som en mycket dålig kantutjämning vid strafe och vridning.

Provade senaste driv jag kunde hitta men ingen skillnad um hm. Nåja fortsätter arbeta på saken


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Har ett X1950Pro och jag har märkt att jag får extremt pixlade skuggor när direktljus sker (typ stålkastare bakom en) typ
http://img87.imageshack.us/my.php?image=xryai6.png

Svårt att förklara sådant, testa frapsa eller se om de går fånga på bild ^^

Inaktiv

Om du tittar på din bild ---->> http://img87.imageshack.us/my.php?image=xryai6.png på dörren eller vad det är till vänster så ser man taggig kant. De kanterna "blir" typ 1 meter höga och följer med en bit när jag vrider mig. Ska jobba på saken nu så får vi se om det går att lösa. Intressant skugga Börjar i så fall verka som X1950Pro har kantutjämningsproblem....


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Efterforskningar har gett vid handen att kantutjämningsproblem verkar ha funnits i X1950Pro-korten sedan de gavs ut (i vissa spel, inte alla). Har dragit igång AA och AF med bra resultat.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar