Analys av finalbidragen till Melodifestivalen 2010

Medlem
Analys av finalbidragen till Melodifestivalen 2010

Eric Saades låt gör mig faktiskt glad. Den är medryckande. Jag brukar inte gilla "mainstream-looken" men Eric ser faktiskt bra ut. Han är charmig på ett annorlunda vis. Hans leende känns äkta.

Anna Bergendahls röst är speciell. Unik. Hennes framträdande hade dock kunnat vara bättre, hon hade kunnat ta ut svängarna mer. En klar vinnarkandidat dock.

Andreas Johnsons låt är sådär. Verserna är bra men refrängen är sådär.

Timoteijs låt är nästan bra. Dom påminner om Sarek, som jag gillar. Men låten är lite svag och några av tjejerna sjunger lite falskt.

Darins låt berör mig inte på nåt vis. Den är menlös.

Olas låt är väl okej. Gillar pianot!

Salem är mycket musikalisk. Hans låt har en bra chans att vinna. Den fastnar på hjärnan.

Pernillas låt är en typisk schlager. Inget positivt alltså.

Jessica Anderssons ballad är inget särskilt. Låter som många andra (tråkiga) ballader.

Och så slutligen Peter jöbacks låt... Jag vet inte... tror faktiskt att någon annan hade kunnat göra låten mycket bättre. Men å andra sidan är jag ganska imponerad av hans insats. Jag tror inte att det är någon vinnare i alla fall.

Min favorit? Måste nästan bli Manboy då. En bra och medryckande discolåt med rätt artist. Dock tror jag att Anna Bergendahl kommer att vinna.

#blogg

Medlem
Analys av finalbidragen till Melodifestivalen 2010

Jag kan försäkra dig om att tjejerna i Timoteij sjunger bra annars. Har spelat med dom ett par gånger, de går på min skola:)

Jag lyssnar inte på melodifestivalen, men har hört låten genom dom, helt okej!

Fantastiskt att du orkar med en hel kväll. Musikerna är bra, men musiken håller inte...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar