8600GT. Nåt att ha?

Medlem
8600GT. Nåt att ha?

Joo, så här ligger de till. till min nya börk så sitter det i ett GeForce 8600GT 256MB Heatsink. tänkte bara fråga om detta kortet är nåt å ha när det gäller crysis och Cod 4 till ex.

Medlem

absolut inte till crysis i alla fall. beror ju i och för sig hur du vill spela det. low/medium i 1024x768 går kanske bra.

Cod4 är betydligt snällare mot grafikkortet, jag kunde spela demot på medium/high utan lagg och jag har ett X850xt-kort. tror att ett 8600GT är lite bättre.

Medlem

Meh, 8800 gt klarar crysis i den upplösningen. Mitt HD 2600 klarar det med texturer samt lite andra på high och medium. Och det är rätt långt ifrån 8800 GT

Medlem

men nu pratar han om ett 8600GT och inte ett 8800 kort

8600GT är inte så mycket att hänga i granen om du vill köra Crysis.
titta på 8800GT korten för ca 2tusen


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Aha... Alla dessa nummer ^^ my bad. Mjo 8600 E väl snäppet bättre än mitt, kör man högre än 1024 och vill köra med high så får man nog skaffa något bättre ja^^

Medlem

jojo man det var just dem xtra slantarna som saknats annars hade man ju dratt på ett 8800GT:)

Inaktiv

Palla gforce jag ska i alla fall beställa 2600 xt men undrar om man ska satas på Sapphire Radeon HD 2600 XT 256MB GDDR4, PCI-Express, 2xDVI-I/Tv-out/HDMI, 128bit eller HIS Radeon HD 2600 XT 512MB GDDR3, Zalman Fan, PCI-Express, 2xDVI/HDCP

Medlem

kör crysisi med allt på lägsta med lagg

Fyfa*


signatur

B lup

Medlem

eller utan HACK. om ni nu pratar om grafikkort


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av napahlm:

absolut inte till crysis i alla fall. beror ju i och för sig hur du vill spela det. low/medium i 1024x768 går kanske bra.

Cod4 är betydligt snällare mot grafikkortet, jag kunde spela demot på medium/high utan lagg och jag har ett X850xt-kort. tror att ett 8600GT är lite bättre.

Jo, det fungerar perfekt till Crysis. Körde med det och nästan allting på högsta utan lagg. Fett glad

Cod4 kör jag på högsta på allt. Varför inte?

Jag är nästan säker på att du har massa program i bakgrunden (hörnet till höger längst ner vid klockan).


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Jo, det fungerar perfekt till Crysis. Körde med det och nästan allting på högsta utan lagg. Fett glad

Cod4 kör jag på högsta på allt. Varför inte?

Jag är nästan säker på att du har massa program i bakgrunden (hörnet till höger längst ner vid klockan).

med ett 8600GT? (märk väl ÅttiosexGT!)

Medlem

X1950PRO Presterar mycket bättre än 8600GT.
Dags att ta bort pinnen för örat och se vad som finns.
Har snart mitt X1950PRO 512MB som jag betalade ~1200kr för och jag kommer BARA ha det för Team Fortress 2 och HalfL 2 EP 2.

Jag pratar om: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=329295
http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.105099
Men eftersom du kanske hade tänkt dig en bra version av 8600GT, köp dig ett bra Radeon HD3850

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SAPHD3850...

Säger bara ett ord som kommer komma tillbaka efter flera tiotals år... OrangeBox


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av napahlm:

absolut inte till crysis i alla fall. beror ju i och för sig hur du vill spela det. low/medium i 1024x768 går kanske bra.

Cod4 är betydligt snällare mot grafikkortet, jag kunde spela demot på medium/high utan lagg och jag har ett X850xt-kort. tror att ett 8600GT är lite bättre.

Jo, det fungerar perfekt till Crysis. Körde med det och nästan allting på högsta utan lagg. Fett glad

Cod4 kör jag på högsta på allt. Varför inte?

Jag är nästan säker på att du har massa program i bakgrunden (hörnet till höger längst ner vid klockan).

Skiiit snack.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Ja körde Crysis demot med ett 7950GT 512mb på high och de flöt! tror nog ett 8600GT ska klara crysis ganska väl ... kanske inte på max men medium/high kanske ?? ... fick för mej att vissa filmer på gametrailers så har dom 8600GT kort o kör med ... ser skit snyggt ut där...men men kan ha fel .. ja skulle nog köpt ett 8800GTX om ja ville lira spel på datorn!

Medlem
Skrivet av Bengan87:

Ja körde Crysis demot med ett 7950GT 512mb på high och de flöt! tror nog ett 8600GT ska klara crysis ganska väl ... kanske inte på max men medium/high kanske ?? ... fick för mej att vissa filmer på gametrailers så har dom 8600GT kort o kör med ... ser skit snyggt ut där...men men kan ha fel .. ja skulle nog köpt ett 8800GTX om ja ville lira spel på datorn!

8600GT presterar bra mycket sämre än ett 7950GT, inte en chans att man kan köra Crysis med High/Medium (Måste själv köra med det på ett 8800GTS).


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

8600GT presterar bra mycket sämre än ett 7950GT, inte en chans att man kan köra Crysis med High/Medium (Måste själv köra med det på ett 8800GTS).

Ok trodde dom körde Crysis, i några filmer på Gametrailers.com med ett 8600Gt men jag hade fel, de va ett 8800Gt ... haha lite skillnad!

Inaktiv
Skrivet av Bengan87:

Ja körde Crysis demot med ett 7950GT 512mb på high och de flöt! tror nog ett 8600GT ska klara crysis ganska väl ... kanske inte på max men medium/high kanske ?? ... fick för mej att vissa filmer på gametrailers så har dom 8600GT kort o kör med ... ser skit snyggt ut där...men men kan ha fel .. ja skulle nog köpt ett 8800GTX om ja ville lira spel på datorn!

Eller så köper man ett 8800GT för halva priset som presterar i stortsett likadant

Medlem

Sitter på ett 7950GT 512mb. Är inte nöjd med cod4 kan jag lova även fast jag kör low/medium. 800*600. Funderar själv på nytt graffe.

nj
Medlem
Skrivet av pr0ph:

Sitter på ett 7950GT 512mb. Är inte nöjd med cod4 kan jag lova även fast jag kör low/medium. 800*600. Funderar själv på nytt graffe.

Låter som något drivrutinsstrul (eller annan hårdvara), jag körde genom demot med all grafikalternativ aktiverade samt inställt på normal, 1280x1024 med ett rätt överklockat Geforce 7900GS 256MB (dock inte så det kommer upp i Geforce 7950GT:s prestanda) och det flöt finfint, använder då ForceWare 163.75 i WinXP.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av pr0ph:

Sitter på ett 7950GT 512mb. Är inte nöjd med cod4 kan jag lova även fast jag kör low/medium. 800*600. Funderar själv på nytt graffe.

Låter som något drivrutinsstrul (eller annan hårdvara), jag körde genom demot med all grafikalternativ aktiverade samt inställt på normal, 1280x1024 med ett rätt överklockat Geforce 7900GS 256MB (dock inte så det kommer upp i Geforce 7950GT:s prestanda) och det flöt finfint, använder då ForceWare 163.75 i WinXP.

Jo har också funderat på nåt hårdvarufel. Är ju en hempc med speccen: Intel C2duo e6400 2.13ghz, 2gb minne.

Har funderat länge på om det är skit minnen i burken...eller om graffe kortet blir för varmt, för den går väldigt varmt ibland. Idle nu i Everest 78c (GPU) - I cod4 testa jag lite snabbt å den va uppe i 90c.

Minnen enligt Everest ska vara: DDR2-533sdram nåt.

Drivrutiner till graffe kortet har jag testat massor av. Har också testat med 163.75 men med dom drivisarna blir allt nästan svart och vitt, som grafikfel.

1
Skriv svar