Mitt första headset. Tips/råd mottages

Inaktiv
Mitt första headset. Tips/råd mottages

Jag har under alla år tills nu klarat mig utan ett headset och har istället använt mig av en 100 krs bordsmikrofon. Detta har fugnerat fin fint men nu har jag köpt en ny dator, iMac, och bordsmikrofonen kan inte anslutas till den. Därför ska jag nu inhandla mitt första headset. Jag vill ha lite tips, råd mm. vad man ska tänka på vid val av headset. De krav jag har är följande:

*Ansluts via USB-porten, endast
*Kostar under 1000 kr
*Enkel att köpa i en stor butik eller webbutik t .ex. webhallen

Vad kan ni rekommendera? Bör man skaffa sig ett med stora muffar? Surround? Lång plastic mic eller en sådan där rörlig man kan böja til? etc etc. Alla råd/tips mottages

/Ballena


signatur

Goox.se - Search The Web[/url]

Inaktiv

Jag föredrar enklare grejor när jag spelar eftersom det blir typ för mäktiga ljud med "bra" lurar, eller hur man ska förklara. När jag vill ha bra ljud drar jag från datorns ljudutgång till försteg och där har jag ett par bra lurar.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Ett Koss SB49 passar dig nog ganska bra. Har ett själv, fruktansvärt nöjd. Om du inte behöver en extra ljudkontroll kan du kika på ett Koss SB45. Samma ska fast utan ljudkontroll.

Annars är det bara att vraka och välja.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Använder ett billigt o bra headset med usb-anslutning som är köpt på clas ohlson för 249:-

Medlem

Just nu använder jag Koss SB45, hade Icemat siberia förut innan dom gick sönder. Icemat har mycket bättre ljudkvalitet, det märks väldigt tydligt när jag koppar in mina SB45 till min gitarr förstärkare, finns knappt något djup i ljudet jämnfört med Icemat där. Men i spelen har jag inte hört någon stor skillnad mot Icemat så där presterar de väldigt bra.


signatur

<3

Medlem

Helt klart att rekommendera helslutadende muff, de andra klämmer så på öronen och de bli jobbigt efter ett par timmar.

Souronde effekt är väll bra i film, men till spel tycker jag inte det känns så bra i.

Böjbar mic kör jag me, väldigt fördelakti iom den är lite elastiskt så bryts den inte av så lätt ^^, samt inställningsbarheten är praktisk

1
Skriv svar