Ska köpa dator, men vilken?

Inaktiv
Ska köpa dator, men vilken?

Till jul blir det en ny dator. Budgeten ligger på 6000-7000 kr. Skall använda datorn till att spela på endast.
Skulle vilja ha lite förslag på bra datorer som man kan köpa i Stockholm.
Kan inte bygga datorer och jag känner ingen som kan btw

Medlem

för sex sju tusen får du ju inte så mycket om du ska köpa en hel dator.. skulle hellre satsa på att beställa delar. om du inte kan finns det massor med guides på youtube

nj
Medlem

Kanske inte kan få det bästa som existerar, men en helt ok dator går det ändå att plocka ihop.
Vad är det tänkt att ingå i det priset, bara själva datorn eller även kringutrustning som skärm/tangentbord/mus?

Inaktiv

Endast dator.

Medlem

Gör så här gå in på
www.datorbutiken.com
välj sedan "bygg din egen dator" där kan du ta det du önskar som ett 8800GT (billigt och snabbare än GTX). Nu till det viktiga, när du är klar med ditt val välj sedan längst ned "montering". Då bygger dom den åt dig! (800kr+ eller nått) men i detta fall är det klart värt!

Men det är inte svårt att bygga bara kolla in lite guides som någon sa.
Btw, jag har beställde från datorbutiken.com för en vecka sedan valde
*X1950PRO 512MB
*AMD 2X 4400+
*1GB DDR2 RAM
*PCI-E Kort
*600W Nätagg

Väntar fortfarande men det kommer i allafall bli en bra speldator för steam-spelen som t.ex. Team Fortress 2 som alltid har vart en favorit sedan realese


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

6-7K ger faktiskt en schysst burk. Till exempel ett ASUS moderkort, C2D CPU, 2048MB DDR2 RAM, Nätdel, hyfsat grafikkort PCI-e, chassi och DVD/CD-läsare/brännare. Inga problem med 6000-7000 kr.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Plockade ihop en dator med en hel del kräm i sig.

http://ww2.beffo.se/upload/pic~/org3ndbtwlw9.JPG

@edit: Plocka ihop dom delarna i "Bygg din egen dator!" på datorbutiken så blir det prima.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Plockade ihop en dator med en hel del kräm i sig.

http://ww2.beffo.se/upload/pic~/org3ndbtwlw9.JPG

@edit: Plocka ihop dom delarna i "Bygg din egen dator!" på datorbutiken så blir det prima.

Behöver man inte fläktar och sånt? Eller finns det i chassit?

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Gör så här gå in på
www.datorbutiken.com
välj sedan "bygg din egen dator" där kan du ta det du önskar som ett 8800GT (billigt och snabbare än GTX). Nu till det viktiga, när du är klar med ditt val välj sedan längst ned "montering". Då bygger dom den åt dig! (800kr+ eller nått) men i detta fall är det klart värt!

Men det är inte svårt att bygga bara kolla in lite guides som någon sa.
Btw, jag har beställde från datorbutiken.com för en vecka sedan valde
*X1950PRO 512MB
*AMD 2X 4400+
*1GB DDR2 RAM
*PCI-E Kort
*600W Nätagg

Väntar fortfarande men det kommer i allafall bli en bra speldator för steam-spelen som t.ex. Team Fortress 2 som alltid har vart en favorit sedan realese

Spelar du via steam eller? isf, vad är ditt steam ID? letar efter ngn schyst att lira med

Inaktiv
Skrivet av Tårtan:
Skrivet av Boomer:

Plockade ihop en dator med en hel del kräm i sig.

http://ww2.beffo.se/upload/pic~/org3ndbtwlw9.JPG

@edit: Plocka ihop dom delarna i "Bygg din egen dator!" på datorbutiken så blir det prima.

Behöver man inte fläktar och sånt? Eller finns det i chassit?

Chassit kommer med 2x120mm, vilket skall räcka fint.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Plockade ihop en dator med en hel del kräm i sig.

http://ww2.beffo.se/upload/pic~/org3ndbtwlw9.JPG

@edit: Plocka ihop dom delarna i "Bygg din egen dator!" på datorbutiken så blir det prima.

Plockat ihop det du sa, om man ska spara in 500 kr vad ska man byta ut?
Och vad tycker ni andra? Är detta det bästa möjliga?

Inaktiv
Medlem

Köp min dator :)...
Ska du ha hårddsik och chassi me?

Inaktiv

Behöver allting

nj
Medlem

Inte hunnit skriva här tidigare i veckan men iaf;
Att plocka delarna på datorbutiken och köra det via deras bygg din egen dator-konfigurator kan ge vettigt pris, dock så monterar de inte delarna som standard om du inte väljer det (vilket kostar 900kr) vilket gör att en rätt stor del av budgeten för dator äts upp eftersom du inte har någon möjlighet att montera själv/få hjälp med montering.

Kikade bland lite andra butiker för att se vad det finns för färdiga paket att köpa, PaddanL har tidigare rekommenderat Mr.PC Computers som har det här paketet som ser riktigt prisvärt ut. Visst, det är inte en Core 2 Duo-processor, men Athlon X2 6000+ är inte dålig för det, du får även ett betydligt kraftfullare grafikkort (Gefore 8800GTS 320MB) än i något annat paket som du fått förslag på här i tråden.
De har även ett paket med en Core 2 Duo-processor (dock ett betydligt sämre grafikkort) här, processorn är relativt jämnlik med Athlon X2 6000+, men det kan vara en idé att fråga vad ett byte av grafikkort till tex ett Geforce 8800GT 512MB skulle kosta (8800GT är bättre än det 8800GTS 320MB som AMD-paketet är utrustat med, samt billigare dock svårt att få tag på just nu).
Det enda med de paketen som jag kan ställa mig lite frågande till är kvalitén på chassit/nätagget, men iom de testar datorerna och så i förväg så antar jag att de är kraftfulla nog.

Inaktiv

Tackar för ett bra svar Nj.
Jag har inga problem med att man inte kan bygga om datorn senare btw. Så ska jag satsa på att välja ut delar eller köpa en hel dator?

nj
Medlem
Skrivet av Tårtan:

Tackar för ett bra svar Nj.
Jag har inga problem med att man inte kan bygga om datorn senare btw. Så ska jag satsa på att välja ut delar eller köpa en hel dator?

Åter ett fall av sent svar...

Personligen så tycker jag att du får mer dator för pengarna i något av de två färdiga paket jag rotade fram än att köpa delarna separat (jag testade plocka lite olika delar från olika butiker för att se vad man får fram och hade svårt att få till likvärdiga paket).
Ett förslag är ju dock att oavsett paket fråga om det finns möjlighet att få byta grafikkortet mot just ett Geforce 8800GT 512MB då det nog är det prisvärdaste kortet på marknaden just nu och som "sämst" presterar likvärdigt med det Geforce 8800GTS 320MB som finns i AMD-paketet, men som bäst presterar i närheten av det betydligt dyrare Geforce 8800GTX (samt ska vara några hundralappar billigare än GF8800GTS 320MB).

Inaktiv

Jag kan intyga att Mr.PC är riktigt bra. Billiga, snabba och personliga. Kontakt får man direkt via mail, tele eller msn.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Tjenare ja har en speldator som kostade 10 000 helt ny och ja köpte den för 4 månader sen. datorn är enbart till spel. klarar nästan alla spel på högsta kvallen.

Medlem
Skrivet av appe19:

Tjenare ja har en speldator som kostade 10 000 helt ny och ja köpte den för 4 månader sen. datorn är enbart till spel. klarar nästan alla spel på högsta kvallen.

Haha, härlig bump


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv

99% av alla pc-spel är konsollportar och kräver inte särskilt dyr dator, men ska man spela metro2033 på max i 1920*1280 så får man räkna med 35000:- minst

Medlem

Låst. Låt det döda ligga.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar