Medlem
MoH Kraschar

Nu är det så att jag har ju skaffat en ny dator, och den funkar jätte bra. Förutom i just Medal of Honor Airborne. Efter ca 15 minuters spelande så kommer det upp massa pixelfel på skärmen (se bild). Och detta tycker jag är mycket konstigt, då det inte uppstår i något annat spel jag har testat, inte ens i UT3 som använder samma motor. Kortet ligger på mellan 70-75 grader under spelande och är inte alls speciellt högt, då det låg runt 80-85 tills jag höjde fläkthastigheten. Någon som har minsta lilla idé hur detta skulle kunna åtgärdas? Skulle bli evigt tacksam.

http://ww2.beffo.se/upload/pic~/7gq1en1p1vyh.JPG

ps. spelet fryser när detta händer, och kort efter så stannar ljudet. Krävs en omstart av datorn då.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Okay, nu har problemet uppstått i även UT3 fast efter 1 timmes spelande. Måste vara något fel på mitt grafikkort, eller hur? Bör jag kontakta db om detta?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Ser ut som det orsakas av grafikminnet.
Vad har du för kort? Har du klockat det?
Mitt tips är:
Klocka ner minnes hastigheten på grafik kortet, för att se om det orsakas av överhettat minne. Om problemet fortfarande finns kvar efter du klockat ner det (gå ner runt 10%), så vet du att det inte orsakas av förvarmt minne. Då är de antagligen defekt och bör bytas. Löser nerklockningen problemet kan man köpa kyl flänsar till minerna (om de inte finns) om man inte vill krabba med skicka tillbaks kortet.

Kan vara dit RAM med men det är ganska långsökt.

Medlem

Sitter på ett oklockat 8800GT 512 och har absolut ingen erfarenhet om att klocka grafikkort. :/


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Brukar bli så när man klockar, som muscle säger. Kolla även pasta under GPU:n, blir enklare att sätta på ett tunnt jämnt lager arctic cooling kylpasta än att strula med bolag.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Nej, det blir det verkligen inte då jag absolut inte har någon erfarenhet av att skruva isär grafikkort och leka med dom. Så, isåfall så kontaktar jag hellre datorbutiken än att fiffla bort garantin.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Har du garanti är det iofs en bra idé att byta grafikkort, vilket det med all säkerhet är fel på i detta sammanhang.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar